Opinia Mazda 6 2.0 141KM (olej napędowy) kombi 2008r., ocena użytkownika (rnc)

Mazda 6 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 141KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 40 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-28

liczba wyświetleń: 7657

Spalanie

Zdecydowanie więcej niż piszą. Auto pomimo rozmiarów jest względnie lekkie. Toyota kolegi (avensis) pali średnio o 1,5 litra mniej (sprawdzałem).
diesel
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Układ wspomagania parkowania. Opony - takie jak zaleca producent, a nie takie jakie ładnie wyglądają na felgach aluminiowych (raczej 16tki, a nie 17tki)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie i tym, którzy dużo jeżdżą na średnich dystansach w kilka osób.

Ocena ogólna

Duże auto. Trochę tańsze niż inne japońskie podobnej klasy. Przyjemnie jeździ, ale sporo małych niedopracowanych rozwiązań. Za te pieniądze mimo wszystko nie uchodzi. Jakoś nie mam serca do tego samochodu. Ale wygląda świetnie.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Przy 15 tysiącach pojawiały się nieregularnie przeskoki przy skręcie. Serwis wyjaśnił, że "tuleje się muszą ułożyć". Zjawisko pojawia się to rzadko ale zniechęcony postawą serwisu, odpuściłem.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Fatalnie zestopniowana skrzynia biegów. Pomiędzy 3 a 4 martwy obszar. 6 bieg chyba wg konstruktorów jest niepotrzebny i w zasadzie nie ma jak go używać. Skrzynia biegów chodzi bardzo ciężko. Kobieta raczej nie da rady dłużej w mieście jeździć tym autem. Z drugiej strony przyzwyczajony byłem do skrzyni z Focusa, chodzącej jak przełącznik. Silnik żwawy, ale widać, że wyżyłowany, zatem z elastycznościa kiepsko. A to przecież diesel.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

3/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Trochę za twardy. Nie wiedzieć czemu, oryginalnie zastosowane opony są niezgodne z zaleceniami instrukcji. Fotele owszem, mogą być, ale regulacja na poziomie lędźwi mikro i tylko po to aby zaliczyć,że jest. NIE MA GDZIE PODEPRZEĆ LEWEJ RĘKI! Zgroza. Po kilkuset kilometrach naprawdę to doskwiera. Dużo miejsca z tułu. Ale w zimie pasażerowie z tyłu pielkielnie marzną. Przewietrzanie tyłu żadne. Samochód powyżej 100 km/h jest głośny w środku. Świsty na lusterkach. Bardzo nietypowo się brudzi. Chyba mają problem z dopracowaniem opływu powietrza. W hactchbacku na pewno - powietrze wręcz dudni.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca. Z przodu i z tylu. Sterowanie radiem z kierownicy tak absorbujące, że lepiej próbować z panelu na desce rozdzielczej, ale uwaga, przy odtwarzaniu mp3 nie da się przełączyć na kolejną płytę inaczej jak tylko z kierownicy. Przypadkowe rozłożenie lampek kontrolnych, no i automat włączający światła np. nie pozwoli w dzień podczas mgły włączyć przeciwmgielnych :) Jakość materiałów ok. Choć mało odporne na zarysowania wstawki udające czarne drewno.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Fatalnie z ogrzewaniem z tyłu. Słaba wydajność klimy w lecie no i sporo zwiększa zużycie paliwa (na oko nawet 1,5 litra na 100 na autostradzie przy temp. 30 st.C). Samochód w zimie nagrzewa się wolno. U mnie nie jest w stanie odszronić tylnych bocznych szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

3/10

Widoczność

Przy skręcie w lewo martwy kąt jest ogromny. Absolutnie auto należy kupić wyposażone w układ wspomagania parkowania. Nie mam go w combi i pomimo, że zazwyczaj nie mam problemów z parkowaniem, to jednak potrzeba sporo miejsca. Zaskakujące: kształt boków nadwozia powoduje, że łatwo się pomylić i uszkodzić tylny błotnik.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Ok.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii