Opinia Mercedes klasa E W210 3.2 3.2 R6 197KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2002r., ocena użytkownika (wjz)

Mercedes klasa E W210 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.2 3.2 R6 197KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 280 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 2569

Spalanie

Mała różnica pomiędzy spalaniem w mieście, i w trasie. Z obciążoną dwuosiową przyczepą spalił mi 10 litrów.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Kupując mercedesa nie patrzy się na rok, tylko na stan. Na prawdę warto kupić zadbany egzemplarz, pomimo,że czasem jest kilka tysięcy droższy, czy rok,lub dwa starszy od innego.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wrażliwy na jakość paliwa. Nie lać biodiesela! Uwaga na podnośniki tylnych szyb.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś kto szuka trwałej komfortowej eleganckiej limuzyny o przyzwoitych osiągach i umiarkowanym spalaniu.

Ocena ogólna

Nie ma samochodu idealnego. Każde auto ma jakieś wady. Ogólnie Mercedes jest udanym samochodem

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Wręcz wzorowo zestrojone zawieszenie. Nawet po polskich drogach tym samochodem się przysłowiowo "płynie". Układ kierowniczy również doskonały. Mercedes jak na swoje gabaryty jest bardzo zwrotny, ma bardzo mały promień zawracania.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 3.2 CDI w połączeniu ze skrzynią automatyczną, to wręcz wzorowa kompozycja. Doskonała dynamika, bardzo płynna zmiana biegów. Wysoka kultura pracy silnika.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni jak na samochód klasy średniej wyższej pod dostatkiem z przodu i z tyłu kierowca i pasażer o w zroście 190 cm mogą wygodnie podróżować. wygoda obsługi ok. Bagażnik taki,jak powinien być. Karoseria - to jeden z najsłabszych punktów tego auta, bardzo podatna na korozję.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Słabe nawiewy, funkcja nawiewu na przednią szybę jest możliwa tylko z gorącym powietrzem. w czasie jazdy zimą szyba paruje, trzeba włączać odparowanie szyby, a to wieje gorącym powietrzem.

Wentylacja i ogrzewanie

3/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Raz przy 30 stopniowym mrozie zaświeciła się kontrolka od poduszek, inym razem zaciął się klimatronik. Mogło to być spowodowane duża wilgotnością powietrza, bo auto było używane na krótkich odcinkach

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

System nagłośnienia raczej niskiej jakości, Podnośniki szyb w tylnych drzwiach mają skłonność do awarii

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Diesel, który bez problemu odpala przy 35 stopniowym mrozie.

Napęd

autor opinii
Radek