Opinia Mercedes klasa S W140 3.2 260KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (yaf)

Mercedes klasa S W140 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.2 260KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-07-18

liczba wyświetleń: 7099

Spalanie

Wszystko zależy od stylu jazdy- przy spokojnej przeciętnej to tak jak napisałem, przy oszczędnej można zejść ale nie dużo. A jak ktoś chce poszaleć w mieście może dojść do 40l/100km na trasie nawet do 20-24l/100km
benzyna
gaz
Miasto
16.50
18.50
Trasa
9.80
12.20
Cykl mieszany
12.50
14.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

przebieg, auto może mieć 1 000 000km a w środku tego nie będzie widać. Nikt nie kupuje S-ki by stała w garażu i jak widzę 15-18 letnią 140-stkę z przebiegiem 150 000 czy 200 000 km to raczej nie wierzę, chyba, że ma się pewność co do pochodzenia auta. No i 2 sprawa- jak w środku jest coś luźne czy skrzypi, a karoseria jest choć trochę niespasowana to znaczy, że ktoś już tam grzebał, normalnie w tym aucie wszystko jest ok nawet po 18 latach. Jest mała wada, która o niczym złym nie świadczy jest to tylna szyba która na obrzeżach jest rozwarstwiona i robią się białe slady, wszystkie 140-st, które spotkałem to mają. Nie należy się tego obawiać, nic nie cieknie i nie trzeba nic z tym robić

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

normalnie olej, płyny--- nic tylko jeździć

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś kto wie czego chce i liczy się z tym, że będzie mieć super auto ale to niestety kosztuje. Jak ktoś szuka oszczędności niech się rozgląda za "japończykiem"

Ocena ogólna

Samochód jako całość- nie ma bardziej komfortowego, wnętrze rewelacja i to wyciszenie- takich aut już się nie robi, bardzo mało awaryjny (zadbane nie rozbite egzemplarze) niestety przy awarii koszta są raczej duże. Karoseria 18 lat i bez ślad rdzy, lakier jak nowy- niesamowite- a cały czas parkowany był pod chmurką. Układ wydechowy przez 230 000 km bez awarii i wymian. Spalanie spore ale w porównaniu z masą gabarytami, mocą i osiągami auta są usprawiedliwione i niewygórowane.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Zdecydowanie najwygodniejszy, komfort 1 klasa nie do porównania z innymi autami a miałem ich kilka. Parkowanie trochę utrudnione ze względu na gabaryty auta - ułatwienie bardzo skrętne koła, parkowanie tyłem dużo łatwiejsze niż przodem.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik rewelacja, skrzynia biegów przeciętna działa dobrze tylko wolno. Na gwałtowne przyspieszenie trzeba chwilę (1-1,5sek) poczekać, ale jak się już przyzwyczaisz wszystko jest ok.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zdecydowanie najwygodniejszy, komfort 1 klasa nie do porównania z innymi autami a miałem ich kilka. wszystko na najwyższym poziomie

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Opiszę tylko minusu- bagażnik obszerny równy ale jak to w limuzynie wysoki próg załadunku, brak możliwości powiększenia, a po załadowaniu nie dostaniesz się ani do koła zapasowego ani do schowków.Aranżacja wnętrza -poza regulacją foteli i takich tam nic więcej, ale więcej w tym aucie nie potrzeba.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

ogrzewanie i klimatyzacja przód i tył na najwyższym poziomie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

no cóż takie auto, że widoczności do tyłu prawie nie ma tylko lusterka- cofa się jak autobusem, ale trochę treningu i wyczucia i można wbijać gwoździe, lusterka super

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka- w sumie bardzo dobrze. Mały ale kosztowny mankament (wada tego modelu jak i W124) wiązka od sterownika idąca nad silnikiem w specjalnej rynnie po kilku kilkunastu latach ulega awarii. Uszkodzeniu ulega izolacja i występują przebicia co zakłuca pracę silnika, wymiana jest kosztowna, można samemu przelutować kable np. silikonowe ( trochę cierpliwości i odrobina umiejętności). Średnio trwała jest pompa podciśnienia od centralnego zamka (najczęściej pada silniczek, nowa pompa jest droga , ale znowu jest rada wymienić sam silniczek -pasuje od W124. Elektronika trwała bez problemu a nawet jak wkradnie się jakiś błąd wystarczy przekasować komputery poprzez zdjęcie zasilania z akumulatora na kilka minut- pomaga robiłam tak 2 razy

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Auto niezawodne- przez tyle lat zawieszenie praktycznie oryginalne, z przodu wymiana tylko łączników stabilizatora, z tyła łożysko pływające- wymiana przód grosze, tył troszkę drożej. Pod maską trochę gorzej-łożysko kompresora doładowania- część ciężko dostępna i nie tania poza tym mało kto potrafi to zrobić. Pompa wspomagania (zaczęła cieknąć mało ale zawsze) część droga i to bardzo wymiana prosta i niekosztowna. Rolki napinacza i pasek napędowy- w sumie grosze. Łońcucha rozrządu na szczęście w tym aucie nie wymienia się nigdy- rewelacja

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

ceny oryginalnych części i serwis w "mietku", auto już nie najnowsze a liczą sobie jak za funkiel nówkę- należy uważać by nierozważne naprawy nie przekroczyły wartości pojazdu. Na szczęście wiele części jest identycznych jak w W124- tylko te ze znaczkiem S są nawet 4-5 razy droższe.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest nieziemski- jeździłem wieloma autami łącznie z nowymi S, ale W140 jest jak do tej pory naj.. Szkoda, że nie można wybrać większej ilości kategorii, w sumie wszystko jest z najwyższej półki, skóry, tapicerka deska wykładziny po 18 latach jak nowe, ludzie którzy nie znają się na marce dawali mu 3-4 lata.

Komfort jazdy

autor opinii