Opinia Mercedes 200-500 (W123) 2.0 200D 60KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1983r., ocena użytkownika (kq6)

Mercedes 200-500 (W123) 1983r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 200D 60KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 270 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-23

liczba wyświetleń: 3896

Spalanie

Nie wiem dokładnie, ile pali w mieście, bo nie sprawdzałem. Jak już mówiłem, szkoda mi tego auta na jazdę po mieście. Silnik nie jest wrażliwy na paliwo, jaździ na wszystkim. Są podobno tacy, którzy wlewali do baku olej opałowy i jadalny, i nic się nie pozatykało.
diesel
gaz
Miasto
8.30
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
7.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wygląd. Jeśli ktoś nie dbał o wnętrze i nadwozie, to z pewnością o serce samochodu też nie. A w autach ponad 20-letnich to ma znaczenie. Nie ma sensu zawracać sobie głowy przebiegiem, chyba że auto ma przejechane więcej niż 700 000 km. Wtedy warto sprawdzić stan silnika.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zwracaj uwagę na piratów drogowych, dresiarzy i debili, którzy nie potrafią zrozumieć, że ruszając na zielonym świetle nie przyspieszysz tak, jak większość użytkowników dróg w swoich nowiutkich wypasionych furach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Myślę, że to nie jest samochód dla każdego. To auto dla koneserów motoryzacji, ludzi dbających o samochody, ale też dla kowbojów lubiących dalekie podróże. Beczki to wozy z duszą - elitarne dla elit.

Ocena ogólna

Wady: słabe przyspieszenie Zalety: komfort, niezniszczalny silnik, przestronne wnętrze, klasyczna niepowtarzalna linia nadwozia.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Dobrze wybierać modele ze wspomaganiem kierownicy, ale generalnie samochód fantastycznie zachowuje się na drodze. Mimo wieku jedziesz jak bogaty i nikt nie spycha cię do rowu. Hamowanie poprawne, choć wiadomo, że 1400 kg nie zatrzymasz przy 100 km/h po 30 metrach. Parkowanie w mieście jest ze względu na wymiary pojazdu utrudnione, ale widoczność do tyłu dobra. To raczej samochód na długie trasy.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Kupiłem swój 123 z wybitymi poduszkami pod silnikiem. Po uruchomieniu silnika wóz cały dygotał, co wkurzało. Po rozgrzaniu silnika te objawy zmniejszały się, ale dopiero po wymianie poduszek, auto zaczęło pracować miękko - tak jak powinna limuzyna od mercedesa. Silnik tego wozu jest w wybornym stanie i klekot w ogóle mi nie przeszkadza. Kiedy podniesie się maskę, to wręcz słychać dzwonienie dobiegające z wnętrza, czego poza mercedesami nie uświadczysz. Wielką wadą tego modelu jest mizerne przyspieszenie. Wiem, że to nie jest auto do ścigania, ale kiedy pojawiają się trudności z wyprzedzeniem malucha, to staje się to irytujące. Do setki przyspiesza w 25 sekund. Nieźle przyspiesza od 70-100 km/h. Skrzynia biegów ma cztery przełożenia do przodu i jedno do tyłu, i działa bardzo precyzyjnie.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Samochód ma średniotwarde zawieszenie, na dziurawych drogach chwieje się, ale i tak komfort jazdy jest nieosiągalny dla aut klasy niższej i średniej. Mimo że kabina jest dobrze wyciszona, to silnik wysokoprężny przy prędkościach powyżej 100 km/h staje się za głośny. Fotele są bardzo wygodne, szczególnie tylna kanapa.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca w kabinie jest sporo - nie wiem czy jest gdzieś więcej. Bagażnik jest ogromny - przewoziłem w nim m. in. wózek dla dziecka i kojec, i jeszcze było miejsce na drobiazgi. Podoba mi się to, że choć jest to limuzyna, to nie ma zbyt wielu gadżetów. Na desce rozdzielczej mam cztery przyciski: elektrycznie opuszczana szyba, elektrycznie wyszuwana antena, ogrzewanie tylnej szyby i włącznik tylnego światła. Wszystkie przełączniki działają i są łatwo dostępne. Z wyposażenia mam to, na czym mi zależało: centralny zamek (pneumatyczny), wspomaganie kierownicy i elektrycznie opuszczana szyba po stronie kierowcy. Na jakość wykończenia trudno narzekać, nawet w nowych autach spotkasz bardziej tandetne plastiki. Jeśli chodzi o karoserię, to podwozie mam wysmołowane i o ile wiem, nic się tam nie dzieje. Nadwozie posiada drobne ogniska i, co ciekawe, w nietypowych miejscach: za tylną szybą, pod klapą bagażnika oraz w okolicy progu tuż za przednim kołem. Samochód od początku był zadbany i garażowany.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą wnętrze nagrzewa się bardzo szybko. W gorące letnie dni nadmuch niewiele pomaga.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu jest świetna, widoczność do tyłu podczas jazdy też jest zadowalająca, ale podczas manewrów trzeba mieć trochę wprawy i wyczucia. Lusterka - ok.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka jest w porządku. Po 26 latach wciąż wszystko działa. Raz tylko wymieniłem bezpiecznik, bo rozsypał się ze starości. Elektroniki na szczęście nie ma - współczuję tym, którzy muszą się z nią zmagać.

Elektryka

8/10

Elektronika

1/10

Naprawy

Jeżdże dopiero dwa lata, ale poprzedni właściciel, który go użytkował przez 19 lat, powiedział, że nigdy w trasie go nie zawiódł. Wiem, że naprawiał zamek od bagażnika. Niezawodność tego auta jest już legendarna.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

A konkretnie przyspieszenie. Jeśli chodzi o diesle, to szczerze polecam jednostki 240D i 300D. 200D to muł.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Samochód jest bardzo zwrotny

Układ jezdny

autor opinii