Opinia Mitsubishi Galant es 2.4 4 cylindry 140KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1995r., ocena użytkownika (y8t)

Mitsubishi Galant es 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.4 4 cylindry 140KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 15 lat

data oceny: 2010-07-17

liczba wyświetleń: 5207

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.50
13.00
Trasa
10.00
12.50
Cykl mieszany
10.50
12.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

NA HAMOWNI ZAWSZE SPRAWDZ ZAWIESZENIE POLSKIE DROGI ZROBIĄ Z NIEGO LUŻNY KLEKOCZĄCY STOS ŻELASTWA A WYMIANA NIE JEST TANIA SAM POJEDYNCZY WACHACZ TO KOSZT OKOŁO 400 ZŁ JEŚLI AUTOMAT MOCNO SZARPIE PODCZAS ZMIANY TYŁ PRZÓD I DALEJ TO OLEJ DO WYMIANY Z FILTREM KOSZT TEŻ NIE MAŁY MOCNO URZYWANY GALANT BEDZIE MIAŁ MOCNO PORYSOWANĄ DOLNĄ TAPICERKĘ NA DRZWIACH OD STRONY KIEROWCY EFEKT WYSIADANIA I ZAWADZANIA OBUWIEM PONIEWŻ AUTO MA NISKIE ZAWIESZENIE I NISKĄ OPŁYWOWĄ BUDĘ SPRAWDZIĆ PODCZAS JAZDY JAK ZACHOWUJE SIE AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW PONIEWAŻ MA ONA SZEREG ZABEZPIECZEŃ I CZASEM ZDARZA SIE ŻE SPRZEDAJĄCY NIEPRAWIDŁOWO JĄ URZYTKOWAŁ I PRZEŁĄCZYŁA SIE W TAK ZWANY TRYB AWARYJNY JEŻDZI WTEDY TYLKO NA 3 BIEGU I KOMPUTER NAS O TYM NIE INFORMUJE W POSTACI ZAPALONEJ LAMPKI SERWIS NAS MOŻE DROGO NAWET BARDZO DROGO KOSZTOWAĆ

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

DAĆ KOMPUTEROWI SPRAWDZIĆ SYSTEM PODUSZEK I SILNIKA ZANIM ODPALIMY CZASEM ZDARZA SIE ZAPALENIE LAMPKI "CHECK ENGINE" KTÓRA POTEM MOŻE SIE PALIĆ NON STOP I WPROWADZAĆ NAS W NERWOWOŚĆ ŻE NAM AUTO PADA WYNIK ZWIESZENIA KOMPA JAK W WINDOWSIE CRITICAL ERRORR NIE WYKASUJEMY TEGO NAWET JEŚLI ODŁĄCZYMY AKU TYLKO SERWIS KASOWANIE BŁĘDÓW 150 ZŁ

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

RODZINIE LUBIĄCYCH SPOKOJNĄ JAZDE NAWET DOBRZE ZTIUNINGOWANYM GALANTEM JEST TO RACZEJ KRĄŻOWNIK NIZ NISZCZYCIEL

Ocena ogólna

AUTO NIE PRZECHODZIŁO ŻADNEJ NAPRAWY SILNIKA OD 15 LAT JEDYNIE WYMIANA REGULARNA OLEJU I KOSMETYKA POZATYM DOPUKI MECHANICY NIE ZAGLĄDAJĄ DO NIEGO I NAPRAWY DOKONUJEMY SAMI LUB POD OKIEM TO AWARYJNOŚĆ TEGO MODELU ZNIKOMA NAPRAWDE MOGĘ TAK POWIEDZIEĆ ALE TYLKO O ZADBANYCH MODELACH BO KAŻDE AUTO MOŻNA ZNISZCZYĆ NAWET NAJBARDZIEJ PANCERNE

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

AUTO BARDZO SKRĘTNE W CIASNEJ POWIESZCHNI ZAWIESZENIE PADŁO NA POLSKICH DROGACH CHOCIAŻ WYTRZYMAŁO 130.000 ZANIM TRZEBA BYLO ROBIĆ SERWIS CZUŁY UKŁAD KIEROWNICZY

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

JEDZIE NA PALIWIE OD 86 DO 98 OKTANÓW ALE KOSZTEM MOCY I TO ODCZUWALNIE NA GAZIE TEZ JEZDZI CAŁIEM DOBRZE CHOĆ SILNIK JEST WYMAGAJĄCY CO DO JAKOŚCI TEGO GAZU NA SZMELCU MOŻE WPADAĆ W DZIWNE ZACHOWANIA POLECAM SEKWENCJE ALE PO KONSULTACJACH CHODZI O AMERYKAŃSKĄ WERSJE I EUROPEJSKĄ SAMOCHODU (INNE PARAMETRY WPISANE W KOMPUTER ODNOŚNIE PRACY SILNIKA tz. MAPY BITOWE)SKRZYNIA AUTOMATYCZNA ŚWIETNA LECZ NIE DLA MIŁOŚNIKÓW "BUTA" JEŚLI O NIĄ DBAMY TO POŻYJE W TYCH MODELACH JEST FABRYCZNIE MODYFIKOWANA DO 4 BIEGU Z 3 BIEGÓWKI I TU JEST JEJ SŁABY PUNKT JAK ZA OSTRO DEPCZEMY MOŻE NAM PAŚĆ TEN 4 BIEG PRZYSPIESZENIE ŚREDNIE TO NIE JEST WYŚCIGÓWKA

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

AUTO DOSYĆ DOBRZE WYGŁUSZONE POD WARUNKIEM ŻE MAMY TAPICERE NA KORKU NIEWIEM JAK TO WYGLĄDA NA PLASTIKACH PONIEWAŻ TE MODELE SĄ BARDZO RÓŻNIE WYPOSAŻONE JA MAM FULLA I JEST OK MIMO WIEKU AUTA ERGONOMIKA JAPOŃCÓW MI PASUJE I JEST PROSTA BEZ ZBĘDNYCH DETALI OBICIA FOTELI TRWAŁE ALE STRASZNIE LUBIĄ KURZ JAK GĄBKA I MIMO LAT I URZYWANIA WYGLĄDAJĄ NOWO KOMFORT JAZDY JAK W JAPOŃCACH SZTYWNO ALE ZNOŚNIE SAMOCHÓD SPORO WAŻY BO 1800 KILO ALE NIE STANOWI TO PROBLEMU NAWET W ZIMIE

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

KAROSERIA NIE POSIADA tz.ODBOJNIKÓW NA DRZWIACH I TU JEST TO UCIĄŻLIWE BO CZASEM KTOŚ MOCNIEJ OTWORZY DRZWI LEKKO UDERZAJĄC W NASZ SAMOCHÓD I JUŻ JEST WIDOCZNY LEKKI WGNIOT TO ZMORA TEGO NADWOZIA DRZWI CIERPIĄ ZWŁASZCZA TYLNIE BO SPRZODU CHRONI JE CZASEM LUSTERKO BOCZNE RYS NADWOZIA MIMO WIEKU WYGLĄDA W MIARE NOWOCZEŚNIE JAK TO W MIŚKACH LEKKO REKINIE RYSY JAPOŃCZYCY LUBIĄ JEŚĆ REKINY I CHYBA DIZAJNER TEGO KONCERNU TEŻ BAGAŻNIK SPOKO JAK ZMONTUJEMY GAZ TO BUTLA 32 LITRY WPASUJE SIĘ W KOŁO I MAMY DO DYSPOZYJI SPORY BAGAŻNIK I JESZCZE MOŻEMY POŁOŻYĆ TYLNIE FOTELE TO JEST NAPRAWDE DUŻY WIEM ILE MOŻNA TAM UPAKOWAĆ BO OSTATNIO RTOBIŁEM REMONT MIESZKANIA SPRO SIĘ MIEŚCIŁO NAWET DECHY PO 2.5 METRA OBICIA PLASTIKOWE NA SŁUPKACH PRZEDNICH KIEPSKIEJ JAKOŚCI DZIWNIE SIĘ ZACZEŁY KRUSZYĆ OD OGRZEWANIA SŁOŃCEM JEŚLI NIE DBAMY O TAPICERKE POPRZEZ ŚRODKI KOSMETYCZNE TEŻ MOŻE NAM POPĘKAĆ LUB SIĘ WYPACZYĆ ALE TO CHYBA NIE TYLKO W TYM SAMOCHODZIE

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

ZIMA REWELA 2..3 MINUTY NIE MAMY PARY I JUŻ CZUĆ CIEPŁO JEŚLI POSIADAMY KLIME TO DUŻY ATUT BO MOŻEMY JEJ URZYWAĆ W ZIME NA PRZEDNIĄ SZYBĘ ABY NAM ZDIEŁA ZAPAROWANIA KLIMA PROSTA AUTOMATYCZNA JESZCZE ODNIEJ NIEZACHOROWAŁEM PONIEWAŻ USTAWIA SIĘ OPTYMALNIE DO TEMPERATURY NA ZEWNĄTRZ CZYLI ŚREDNIO 10 STOPNI NIŻEJ SCHŁODZONEGO POWIETRZA

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

WIDOCZNOŚĆ PRZEDNIĄ OGRANICZONA JEST POPRZEZ SŁUPKI CZASEM TO MI PRZESZKADZA PODCZAS SKRĘTÓW TYŁ JEST B.DOBRY I LUTERKA DOŚĆ DOBRZE USYTUOWANE DAJĄCE DOBRĄ WIDOCZNOŚĆ

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

ELEKTRONIKA CZASEM SZWANKUJE REGULATOR PODŚWIETLENIA STACYJAKA NIEZBYT ŻYWOTNA JAK I KLUCZYK CZASEM NIE ODPALA DOPIERO PO 2 3 PRÓBACH PRZY AUTOMACIE PONIEWAŻ JEST TAM ZAPADKA OD DZWIGNI BIEGÓW I ONA CZASEM BLOKUJE ODPALENIE ALE TO MECHANICZNO ELEKTRYCZNY PROBLEM WYSTARCZY DOBRZE PRZESMAROWAĆ MIMO ŻE JEST TO DOŚĆ KŁOPOTLIWE

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

DROGIE CZĘŚCI MIMO WIEKU AUTA (ORGINALNE)ZAMIENIKI MOŻNA DOSTAĆ ALE NAPRAWDE NIE WSZYSTKO CZASEM TYLKO DILER NAS URATUJE

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

JAK WSPOMINAŁEM DRZWI NIE POSIADAJĄ ODBOJNIKÓW OCHRONNYCH CO POWODUJE PODZCZAS UŻYTKOWANIA LICZNE DROBNIUTKIE WGNIOTY ZWŁASZCZA NA TYLNICH DRZWIACH

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

POZA TRADYCYJNYMI MANKAMENTAMI TE AUTO NIE WALI MOCNO PO KIESZENI MIMO ŻE BYŁO JAKIŚ CZAS W KLASIE AUT WYŻSZYCH OD ŚREDNICH JEDYNYM MANKAMENTEM TO KOSZT BĘZYNY DLATEGO GAS JEST ALTERNATYWĄ DLA TEGO MODELU

Niezawodność

autor opinii