Opinia Opel Signum design 2.0 2.0 turbo 175KM (benzyna) hatchback 2004r., ocena użytkownika (wak)

Opel Signum design 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 2.0 turbo 175KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-12

liczba wyświetleń: 4182

Spalanie

spalanie przy jezdzie dynamicznej, ktora okazuje sie byc bardziej oszczedna w przypadku tego silnika niz jazda elkonomiczna- wtedy spalanie w miescie na 6 biegu zbliza sie do 14.5 l/100
benzyna
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
9.50
-.--
Cykl mieszany
10.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

mlodym ojcom ktorzy musza dzielic przestrzen auta rodzinnego z lekkim zacieciem do szybszej jazdy. swietny dostep do tylnych foteli i mozliwosc ich regulacji.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

prowadzenie auta jest ok. uklad kierowniczy reaguje bardzo dobrze. hamulce wymagaja troszke lepszych tarcz i klockow niz standardowe. parkowanie auta bez czujnikow cofania jest troszeczke klopotliwe dzieki malej szybie tylnej i nie za duzych lusterek bocznych.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

silnik dobrze zestojony ze skrzynia biegow co daje calkiem dobra elastycznosc co przydaje sie do jazdy w miescie. biegi zalanczaja sie czasami z wyczuwalnym oporem ale jest to podobne odczucie jak w pozostalych modelach opla. z dwu litrowym silnikiem doladowanym turbo sprezarka auto zachowuje sie na drodze lepiej niz wersja 1.8 i nie jest az takie wolne. co prawda masa auta wyklucza sprint ze swiatel i "wygrana" z czescia nowych diesli ale na wyzszych biegach radzi sobie swietnie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

moje auto zostalo seryjnie wyposazone w sportowe zawieszenie ktore nie jest ekstremalnie niskie i nie sprawia klopotu w poruszaniu sie po "drogach" krajowych. nawet mimo jego utwardzenia nadal dobrze tlumi nierownosci-niska ocena spowodowana moze byc raczej stanem polskich nawierzchni.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

auto dobrze zabezpieczone przed korozja. materialy i wykonczenie lepiej niz w pozostalych oplach. przestrzen swietnie zagospodarowana z mozliwoscia zmian np. przez przesuniecie tylnych foteli do przodu celem zwiekszenia bagaznika, duzo schowkow (czasami nie wiadomo do czego), ogolnie ergonomia po niemiecku.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

moglo byc troszke szybciej z nagrzeaniem ale i tak jest super. dwu strefowa klimatyzacja dziala bez problemu i chlodzi lepiej niz u konkurencji (jazda w letnim obuwiu grozi odmrorzeniem :))

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

klopotliwe parkowanie tylem.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

nie mialem jeszcze zadnych przypadkow z elektryka badz elektronika tego auta.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

biorac pod uwage wersje sport trzeba wydac wiecej na czesci ktorych zamienniki czesto nie oferuja np. sprezyny zawieszenia (ciezko dostac w regularnym sklepie z czesciami)

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii