Opinia Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136KM (olej napędowy) kombi 2005r., ocena użytkownika (23jd)

Peugeot 407 SW 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDI 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 150 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2012-11-04

liczba wyświetleń: 3324

Spalanie

Oszczędny przy szybkiej jeździe. Mała wrażliwość na boczny wiatr.
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Można brać w ciemno, jeśli tylko nie był rozbity.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Tankować dobre paliwo.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, którzy lubią samochody na F.

Ocena ogólna

Ogólnie samochód dobry, ani raz nie zatrzymał się na drodze. Wymaga dbałości i dobrego paliwa. Odwdzięczyć się wysokim komfortem i niezawodnością. Uwaga - wymaga stosowania oryginalnego płynu hydraulicznego do układu wspomagania kierownicy.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Samochód ma ciężki silnik i jest źle wyważony, co czuje się na zakrętach przy wysokiej prędkości. Chociaż samochód nie wykazuje tendencji do podsterowności, to w takich warunkach nie sprawia frajdy z jazdy. Sytuację trochę ratuje doskonale, dwuwahaczowe zawieszenie przednie, które nie przenosi na kierownicę sił pochodzących z napędu. Do wad należy zaliczyć duży promień skrętu, co utrudnia parkowanie przodem. Parkowanie tyłem bez zarzutu, pod warunkiem, że używa się lusterka i seryjnych czujników cofania. Hamulce precyzyjnie dozują siłę hamowania, skuteczność dobra.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Silnik wystarczająco mocny, bardzo elastyczny i oszczędny. Niestety pracuje dość twardo i to słychać w kabinie, choć nie jest zbyt uciążliwe. Silnik lepiej czuje się przy wyższych obciążeniach na 5-6 biegu i nie wymaga częstej redukcji. Nietrwałe sprzęgła, ale dwumasa już w normie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bardzo dobre, ale głośne. Dociążenie tylu poprawia wyważenie auta.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Jakość karoserii i mareriałów wykończeniowych bardzo dobra. Jedno zastrzeżenie - odkleiło się światło stop z tylnej szyby.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zastrzeżeń.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Trochę za szerokie słupki A, wymagają uwagi na krętej drodze i przy wjeździe na dprzejście dla pieszych.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

O dziwo, bez zastrzeżeń.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Wymiana sprzęgła gdy tylko pojawiło się ślizganie, może trochę na wyrost. Wymiana amortyzatorów po 100 000 km. Po wymianie znacznie lepiej się prowadzi. Po prostu amortyzatory się zużywają, o czym przypominam właścicielom "niezawodnych" passatów.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Dariusz