Opinia Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110KM (turbo diesel) kombi 2002r., ocena użytkownika (fap)

Peugeot 307 SW 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDI 110KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 204 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-01-11

liczba wyświetleń: 12101

Spalanie

Te dane pochodzą z komputera pokładowego. Nie mam możliwości sprecyzowac tych danych. Komputer trochę przekłamuje. Wystarczy postac trochę na postoju z włączonym silnikiem i spalanie średnie szybko wzrasta i dochodzi nawet do 15 litrów. Po zatankowaniu ponownie samochodu wychodzi spalanie w granicach 8 litrów (z czego większośc to przepał postojowy). Super, że nie kopci jak TDI, DTI - Opel, dTi - Renault na niebiesko nawet jak postoi dłużej z odpalonym silnikiem a potem nie odjeżdża jak Trabant.
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
4.60
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak przy każdym samochodzie - na wszystko.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Samochód sam zwraca uwagę. My nigdzie nie musimy zaglądac. Lejemy dobre paliwo i w drogę. No może stan opon nie jest w stanie samochód sam określic.

Ocena ogólna

Ponadczasowa stylistyka, megawypasione wnętrze, super szyba w dachu, dopracowane wnętrze, materiały miękkie i przyjemne (tylko w linii kolorystycznej - w moim przypadku zielona - nadwozie seledynowe), komfort i możliwośc kombinacji wnętrza, ekonomiczne jednostki napędowe - to wszystko na plus. Na minus - mimo tych zalet nikt na to nie patrzy bo społecznośc jest nieobiektywna i tak nie kupują tych samochodów bo "...VW jest lepszy..." i nie kupują samochodów na "F". Dopiero po pewnym czasie orientują się, że zamiast znaczka na masce i braku wyposażenia, mogli miec wygodny samochód w pełnym wypasażeniu gdyby tylko pomyśleli.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Autko jak na francuski samochód bardzo dobrze się prowadzi. Jest wystarczająco miękki ale i dobrze trzyma się na zakrętach. Układ kierowniczy rewelacja - wspomaganie elektryczne - dozuje siłę wspomagania w stosunku do prędkości. Hamulce ze wspomaganiem hamowania EVA i automatycznie włączanymi światłami awaryjnymi przy nagłym hamowaniu. Super.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastycznośc bardzo fajna. 110 KM wyczuwalne już od niskich obrotów. 1800 obr/min już można śmiało wyprzedzac. To zaleta HDI.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy - OK. Fotele przednie w porządku. Mało wygodne podłokietniki kierowcy i pasażera. Brakuje ich regulacji wysokości. Tylne fotele są za wąskie przez ich osobne mocowanie. Co prawda funkcjonalne ale mało wygodne. Rekompensuje to, że można je przesuwac do przodu i pochylac oparcie (opcja kiedy z przodu siedzą ludzie o niewielkich rozmiarach).

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Ilośc miejsca bardzo dobra. Wygodnie będzie każdej osobie ale tylko z przodu. Z tyłu jak wyżej opisałem są za wąskie fotele ale dzięki możliwości przekładania foteli można wygospodarowac więcej miejsca. Super lekkie siedzenia można łatwo wymontowac i nie trzeba byc przy tym Pudzianowskim. Zastrzeżenia mam do umiejscowienia klimatyzacji. Mogła by byc w miejscu radia skoro radio sterowane jest w kierownicy a wyświetlacz pod szybą. Kontrola klimatyzacji wymaga spojrzenia zbyt nisko i odwraca uwagę od drogi. Radio i zmieniarka mogło by zając miejsce klimatyzacji. Bagażnik ma za mało schowków i brak jest podwójnej podłogi. Znów kosztem aranżacji wnętrza. Karoseria - nie mam zastrzeżeń. Kształt jest kwestią gustów. Jak dla mnie jest to najładnieszy samochód w swojej klasie i swoim roczniku. Ten szklany dach powala każdego. Moje dzieci są zachwycone.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pomimo włączonej klimatyzacji wnętrze paruje przy niskich temperaturach. Szybko się zagrzewa i dobrze grzeje. Jak chłodzi jeszcze nie wiem.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widocznosc do przodu znakomita a była by idealna gdyby nie szerokie słupki. Dzięki wielkim wycieraczkom 70 cm i 65 cm szyba przednia jest czysta w 85 %, świetne spryskiwacze szyb - najpierw szeroko spryskują a następnie wycierają. To samo tylna wycieraczka. Lusterka zbyt małe. Widocznosc do tyłu jest ograniczona przez zagłówki a przy siedzeniach zamontowanych w bagażniku - praktycznie widoczności - brak.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny silnika w ogóle nie sprawia kłopotów. Elektronika działa z opóźnieniem. Naciśniesz klakson to dopiero po sekundzie zatrąbi. W tym czasie może się dużo stac. Składanie lusterek szwankuje. Poza tym bez problemów.

Elektryka

9/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Niewielka awaryjnosc to małe rozeznanie cenowe. Ja wymieniałem amortyzatory tylne i stwierdzam, że prościej się nie da. Można wymienic nawet nie otwierając samochodu. 3 śruby i wymontowany. Poduszka pod silnikiem wymaga spuszczenia oleju ze skrzyni i wyjęcie półosi.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Sprzęgło drży przy ruszaniu. Tylko to mnie denerwuje, ale jest to usterka eksploatacyjna.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nadwozie jest ponadczasowe i niewiele jest co w nim zmieniac. Do tej pory styliści kombinują ze zderzakami i lampami. Technika idzie do przodu więc mają zastosowanie i w 307 w nowej karoserii.

Nadwozie

autor opinii