Opinia Peugeot 306 XR 1.4 75KM (benzyna) hatchback 1996r., ocena użytkownika (qpv)

Peugeot 306 XR 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 177 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 4496

Spalanie

Jeżdżę dosyć dynamicznie i na bardzo krótkich trasach po 2 km. Więc czasami wychodzę nawet wyżej. Przy normalnej eksploatacji i spokojnej jeździe pali dużo mniej od niemieckich konkurentów w klasie.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

Dobre niedrogie auto (zadbany egzemplarz jest o wiele droższy od escorta), nie drogie w serwisowaniu i przystępne ceny części. Wyjątkiem może być nietypowy wąż układu chłodzenia który w ASO kosztuje ponad 700 zł, ale znalazłem zamiennik, a poza tym od biedy można naprawić lub używkę za 40 zł na allegro. Przy zakupie trzeba zwracać uwagę na tylną belkę która w zaniedbanych, przeciażanych i eksploatowanych na bezdrożach egzemplarzach nadaje się często do regeneracji której koszt wynosi 800-1000 zł. Moja od nowości nie była robiona i nie ma grama luzu. Polecane silniki 1,6 8V benzyna lub 1,9D który może nie poraża osiągami ale odwdzięcza się bardzo dużą niezawodnością. Polecam poświęcić troszkę więcej czasu na poszukiwaniu dobrze wyposażonego zadbanego egzemplarza czyli wersję XR nie namawiam nikogo żeby koniecznie kupował topową wersję Rolland Garos ponieważ jest ona średnio 2 razy droższa od wersji normalnej. Dla kierowców z zacięciem sportowym jest rodzynek 2,0 16V o bardzo dobrych osiągach, ale jest to auto bardzo drogie w utrzymaniu. A trafić na egzemplarz w dobrym stanie jest bardzo bardzo ciężko, bezwypadkowe już niestety niema.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wspomaganie pracuje z pewnym oporem co za tym idzie pewne prowadzenie auta. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, dosyć komfortowo ale w porównaniu z eskortem bardziej się pochyla i mniej pewnie się prowadzi z racji tego że jest miększe.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jeśli chodzi o silnik to moc dobra do jazdy po mieście z obciążeniem 2-3 osób, jeśli ktoś jeździ częściej z kompletem pasażerów i na trasach to polecałbym większy silnik. Zwłaszcza jak ktoś lubi szybko i agresywnie jeździć. Skrzynia biegów pracuje dobrze ale nie bardzo dobrze. Wsteczny czasami wchodzi za drugim razem, ale to w większości modeli z grupy citroen peugeot nawet o wiele młodszych konstrukcji. Nie jest to aż tak dokuczliwe. Pod względem niezawodności silnik i skrzynia oceniam na 10. Jest to mój 2 peugeot i miałem citroena saxo.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fotele są zamiękkie ale bardzo wygodne, pokryte troszke za delikatną tkaniną, natomiast w wersji po liftingu są znacznie twarsze i tkanina jest milsza w dotyku. Wyciszenie wnętrza jest ok przynajmniej w moim egzemplarzu ponieważ ja mam bagażnik wytłumiony masą głumiącą ponieważ wcześniejszy wlasciciel miał dobrek klasy sprzet grający więc zadbał aby nie miec rezonansu.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

przestrzeni dla kierowcy i pasażera jest dużo wiecej niż a Astrze, nie mówiąć o Lanosie. Jakość tapicerki siedzeń przed liftindiem nie najwyższa ale wytrzymała, po lifcie bardzo dobra. Jakość tworzyw na desce bardzo dobra (w mojej wersji XR) miękkie tworzywa. Nic nie skrzypi. Karoseria ocynkowana więc nie ma problemów jeśli oczywiście pojazd nie ma przeszłości powypadkowej. Jednie ognisko korozji w okolicach szyberdachu. Nawet młodsze astry są mocno skorodowane, mają dziury w progach zjedzone błotniki nie mówiąc o podłodze. Escorty nawet najmłodsze nie licząc tylnych błotników, końcówek progów, każdy na podłużnice bagażnika które są zrobione z grubych profili przerdzewiałe na wylot. Nawet w zadbanych bezwypadkowych egzemplarzach. Podwozie 306 nawet nie konserwowane od nowości nie jest pordzewiałe tylko pojawiły się małe rude plamki w okolicach koła zapasowego.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jeśli chodzi o ogrzewanie to jest bardzo może nie grzeje tak mocno jak w escorcie (tam jest sauna aż można się poparzyć jak się przyłoży rękę do nadmuchu) tak przynajmniej jest w wersji benzynowej. Do pełni szczęścia brakuje filtra przeciwpyłkowego.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Dobrze przeszklona kabina. nawet nie wprawiony kierowca nie ma problemów z parkowaniem.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Drobne usterki. Silniczek tylnej wycieraczki się zapieka. Dwa razy zapaliła się kontrolka poduszki w wilgotny dzień ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko ok.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Zadbane egzemplarze odwdzięczają się niezawodnością.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii

Inne modele

Peugeota: