Opinia Peugeot 306 XT 1.6 90KM (benzyna) hatchback 1994r., ocena użytkownika (d7h)

Peugeot 306 XT 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 90KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-08-16

liczba wyświetleń: 5880

Spalanie

Wartości podałem orientacyjnie. Trudno mi powiedzieć, ile dokładnie spala, ale określę to inaczej: w zeszłym tygodniu przejechałem 1100 km z czego 900 w trasie a 200 po mieście. Spalił 7,2 l/setkę przy prędkościach 120-140. W trasie nie przekraczając 3000 obr/min zejdzie sporo poniżej 7 (to będzie prędkość ok 110km/h)
benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tylna belka, tylna belka oraz tylna belka. Do tego działanie skrzyni biegów, elektryki, układ wydechowy i tylna belka. Kupując sprawdźcie, czy samochód ma katalizator. Jeśli ma, to od razu wymiana wydechu na strumienicę inaczej co roku będziecie zmieniać tłumik. Poza tym - standardowo jak dla każdego samochodu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak w każdym samochodzie - wymiana części eksploatacyjnych. Szczególnych wymagań nie ma choć warto spokojnie obchodzić się ze skrzynią biegów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jako samochód rodzinny chyba troszkę za mały. Dobry samochód dla młodych ludzi i jako pierwszy wóz.

Ocena ogólna

Ogólnie dobry samochód. Za nieduże pieniądze można dostać wozik wg mnie lepszy i ładniejszy niż Golf III który tak wszyscy wychwalają. Jako ciekawostkę dodam, że elektryka Peugeota 306 która lubi zawodzić w niektórych samochodach została wykonana przez firmę Bosch. Po zakupie 306 nie będziecie mieli problemów ze złodziejami - nie kradną tego :)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto świetnie się prowadzi, można brać zakręty z dużo większą prędkością niż na znakach. Nie jest zbyt twardy, jeździ się wygodnie, ale nie jest też specjalnie miękki. Silnik 1,6 i 90 KM to przy dwóch osobach na pokładzie i pełnym bagażniku wystarczająca ilość. Hamulce - z tyłu bębny i zbyt czuły ABS, dlatego tylko 6. Przy wielkości Golfa i sporej tylnej szybie nie jest źle z parkowaniem.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Ogólnie za dużo biegami wachlować nie trzeba. Silnik 1,6 jest dość mocny jak na tą budę więc z przyspieszeniem nie ma problemu nawet przy prędkości 120km/h. Silnik - jak kto dba, tak ma, jednak ogólnie to dobra jednostka napędowa.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest super. Zarówno jazda samemu jak i z kompletem pasażerów nie stanowi problemu. Fotele przednie wygodne ale może troszeczkę za krótkie. W zamian za to jest tyle możliwości regulacji, że każdy się dopasuje. Fotele tylne - powyżej 1,8 m wzrostu można odbić się głową o dach. Przy komplecie pasażerów czuć ciężar prowadząc samochód. Trudno to wyjaśnić - nieco inaczej buja i trzeba to uwzględnić podczas jazdy. Przy 140 już jest troszkę głośno, ale słychać co mówią na CB, więc to nie problem :)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Jest większy niż się wydaje z zewnątrz. Z przodu miejsca jest dość, z tyłu w miarę. Podróż w 4 osoby + bagaże to nie problem. Ergonomia - wszystko jest na swoim miejscu. Bagażnik pojemy i łatwo go zapakować. Materiały użyte we wnętrzu może nie złe, ale czegoś im brakuje. Może się zdarzyć, że plastiki trzeszczą, jednak nie zawsze. U mnie czasem stuka listwa w szyberdachu. Możliwości aranżacji - kto widział ten wie. Karoseria to ocynk, więc nie bite samochody zwykle nie rdzewieją.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie ma co pisać - jest ok. Nagrzewa się szybko i mocno dmucha. Tylko sporo syfu dostaje się do wlotów powietrza - nasiona z kwitnących drzew będą często w waszym samochodzie jak nieuważnie zaparkujecie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Do przodu i po bokach ok. Do tyłu - dość szerokie tylne słupki ale za to w lusterkach ok. Nie ma co narzekać.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Cóż, tu bywają problemy. Nie styka centralny, nie łączy podnośnik szyb. Najczęściej kończy się na wymontowaniu kostki i przeczyszczeniu styków, czasem pęka przewód w wiązce przy zawiasach. Czasem wentylator działa tylko na stopniu 4 a termometr zewnętrzny pokazuje dziwną temperaturę. Obie usterki łatwe do usunięcia, chociaż uciążliwe.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Części eksploatacyjne tanie i łatwo dostępne. Skrzynia biegów która przy dużych przebiegach może się zepsuć to koszt ok 600 zł z naprawą. Tylna belka to już 1200 zł więc warto dbać o nią zawczasu. Za wymianę rozrządu zapłaciłem 150 zł ale zależało mi na czasie. Jeden z mechaników krzyknął 80 zł, ale był na urlopie :).

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Kupiłem go z padniętym synchronizatorem dwójki po okazyjnej cenie. Zaskoczył mnie synchronizator trójki - też padł :) Ale skrzynia i tak cała do wymiany była, więc to nie problem.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zanim go kupiłem, to wiedziałem o nim tyle, że nic mnie nie mogło zaskoczyć. Chociaż z drugiej strony - jak wymieniłem świece i filtr powietrza, to zaskoczył mnie spalaniem :)

Nic

autor opinii