Opinia Peugeot 306 XN 1.4 KDX 75KM (benzyna+gaz) hatchback 1994r., ocena użytkownika (s8n)

Peugeot 306 XN 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 KDX 75KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 327 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-04-25

liczba wyświetleń: 5567

Spalanie

Właściwie nie jeżdżę na benzynie - odpalanie i po chwili przeskok na gaz. Tak robię od ok. 120 tys. km i wbrew opiniom mechaników nie ma problemów z silnikiem czy parownikiem. Instalacja LPG Tomasetto bez emulatora wtrysku. Mimo że raczej nie zawodzi trzeba patrzeć na ręce monterów - potrafią uszkodzić mikser aby auto lepiej przeskakiwało na gaz, a potem są problemy z regulacją obrotów.
benzyna
gaz
Miasto
8.50
9.30
Trasa
9.30
7.80
Cykl mieszany
7.70
8.70

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

1. półoś prawa przednia ma tędencję do krzywienia. Objaw: skręcone w prawo koła, ruszamy = odczuwamy bicie kierownicy aż do wyprostowania kół i prędkości ok. 40~50 km/h - regenerowana około 250 pln. 2. tylna belka wg. fachowców często wymaga regeneracji. Objaw: patrząc od tyłu na koła przy nie obciążonym aucie rozchodzą się ku dołowi tworząc taki obrazek: /----\\ - regeneracja raczej nie jest opłacalna - bardziej przekładka z rozbitego egzemplarza 3. falujące obroty jałowe rozgrzanego silnika - albo uszkodzony silnik krokowy (zamiennik ok. 120 pln) - albo uszkodzony potencjometr przepustnicy - ciężko dostać nawet w serwisie, ale na allegro kompletną przepustnicę oryginalną można kupić za ok. 250 pln. 4. pukanie w zawieszeniu na nierównościach to zwykle nie objaw zużytych amortyzatorów tylko uszkodzonej maglownicy - zamiennik nowy około 180 pln 5. akurat normalnym objawem jest wydostawanie się spod korka wlewu odroinek oleju, które po pewnym czasie tworzą swego rodzaju nalot. Wydaje się że przyczyną jest konstrukcja korka w którym jest po prostu dość duży odpowietrznik i brak siateczki zabezpieczającej.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularna kontrola płynów \"ustrojowych\" i szczelności wszelkich łączników odwdzięczy się bezawaryjną pracą silnika. Łączniki w postaci opasek metalowych mają to do siebie, żę potrafią się luzować i dawać ujście przeciekom - warto raz na np. 2 miesiące sprawdzić czy są właściwie dokręcone. Przy wymianie na bieżąco wysłużonych podzespołów auto odwzajemni się brakiem awarii nawet w bardzo długiej podróży

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ogólnie - idealne dla kawalerów lub początkujących kierowców - auto wybacza błędy w prowadzeniu, również dla młodych małżeństw z 1 dzieckiem. Z racji wieku tego auta - osobie która lubi czasem pomajsterkować ;)

Ocena ogólna

Ogólnie autko bardzo dobre. Łatwość prowadzenia, komfort jazdy i dynamika silnika, to tylko niektóre zalety tego pojazdu. Raz wymieniona część bardzo długo o sobie nie przypomina. Gdyby je jeszcze produkowali raczej zdecydowałbym się na nowiutki egzemplarz - cóż \"stare auto lubi mechanika\"

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

auto bez wspomagania, lecz mam wrażenie że nawet dziecko utrzyma go w ostrym zakręcie. Dobrze spisuje się skrętna tylna belka, która mimo że wg \"specjalistów\" jest awaryjna u mnie jakoś jeszcze nie daje oznak wysłużenia. Zawieszenie nie twarde i nie miękkie - bez sportowego uniesienia lecz pozwala na ostre wchodzenie w zakręty. Przydałyby się sprężyny wspomagające tylne amortyzatory szczególnie przy pełnym obciążeniu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jak na swój wiek i liczbę przejechanych kilometrów silnik zachował dynamikę. Trochę klekocze, co za pewne spowodowane jest dużymi luzami na zaworach (w tym silniku - wylotowe 0,4 dolotowe 0,2). Mimo to zużycie oleju/10 000 km to jakieś 0,5l - to chyba norma nawet dla nowiutkich autek. W kwestii przyspieszenia - 75 KM to nie rakieta ale mam wrażenie, że instalacja LPG i przejechane kilometry nie ubrały zbyt wiele koników

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak wyżej - brak sprężyn amortyzatorów na tylnej osi powoduje dobijanie na dołkach przy komplecie pasażerów + bagaż. Wyciszenie - po 16 latach przy wysokich obrotach silnika spokojnie można prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu. Fotele przednie bardzo komfortowe nawet przy jeździe 12h bez dłuższej przerwy - sprawdzane ;). Tylna kanapa równie wygodna choć na oparciu brak zagłówków.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

16 lat - karoseria bez rdzy, jedynie była konieczność spawania podłogi przez nieuwagę \"mechaników\" niewłaściwie korzystających z podnośnika. Rozłożenie tylnej kanapy to dosłownie kilka sekund. Trochę mało przestrzeni dla pasażerów z tyłu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie jest skuteczne, zaś chłodzenie - wlot powietrza bez filtra po drodze powoduje skuteczne wsysanie nieczystości

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

faktycznie lusterka boczne mogłyby być ociupinę szersze lub być zakrzywione na końcach.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

wbrew potocznym określeniom, że \"francuzy mają wadliwą elektrykę\" w tym egzemplarzu obywa się bez przygód z eletroniką/elektryką

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Patrząc obiektywnie - auto stare lubi mechanika. Uważam że nie jest to zależne od marki, ale od zadbania auta i jego przebiegu. Właściwie od 2,5 roku sam naprawiam to auto i raczej nie ma w nim części której bym nie znał - no nie rozbierałem skrzyni biegów i nie wymieniałem jeszcze sprzęgła, które było robione prawdopodobnie przy 187 tys. km. Przy przebiegach 30 tys. km/rok można się spodziewać, że pojedyncze elementy zawieszenia zaczną wymagać wymiany - standard, uważam, niezależny od marki i modelu. Na szczęście dostępność, wachlarz i cena części są raczej średnie, jak przystało na auto klasy niższej/średniej ;)

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

montaż koła zapasowego - przeciętna drobna kobieta nie da rady ;)

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wygodne siedzenia i łatwość z jaką prowadzi się to auto

Komfort jazdy

autor opinii