Opinia Peugeot 405 Sport 1.9 SRi 125KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1990r., ocena użytkownika (mnq)

Peugeot 405 Sport 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 SRi 125KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 256 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-12-11

liczba wyświetleń: 3656

Spalanie

Spala dużo w mieście, przy 3,5 tys włącza się druga przepustnica, a wtedy... wir w baku. W trasie mozna zejsc naprawdę do 7l/100PB i 9l/100Lpg. Gazu normalnie może palić mniej, ale wole miec dynamiczne auto na gazie niż muła.
benzyna
gaz
Miasto
12.50
15.50
Trasa
7.70
10.00
Cykl mieszany
8.70
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Cena, cena i jeszcze raz cena, a pozatym bardzo zachwalał go mój mechanik.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na lekką noge,bo ciężka może odchudzić portfel.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam tym, co cenią wygodę i komfort jazdy, i chcą się wyróżnić z tłumu zalanego bezpłuciowymi VW

Ocena ogólna

Super auto, napradę genialna robota. Za nieduże pieniądze można mieć auto tej samej klasy co Audi 80/Passat a komfort jazdy i sama jazda - 1000 razy lepsza. I nie prawda, że niemieckie to niezawodne a francuskie to drogie w utrzymaniu. Wiele częsci jest w tej samej cenie, a nie które (rozrząd, sprzęgło) nawet tańsze. Bardzo miękkie i ciche i mocne auto. Są jeszcze wersjie 140 i 160 konne, istne torpedy. Z wad można zaliczyć tą elektronikę, którą trzeba dokładnie zobaczyć przed kupnem no i spalanie, bo nie najmniejsze jest w duzych silnikach. Jednoska dieslowa (1.9) z turbo i bez to bardzo dobre, i tanie w eksploatacji silniki. Polecam

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Generalnie auto stoi wysoko, jest to trochę uciążliwe przy "braniu" ostrych zakrętów przy dużych prędkościach, ale dobre opony i zawieszenie powinno to niwelować. Tył wykazuje na mokrym nadsterowność. Wspomaganie kierownicy nie należy do najlżejszych, ale nie jest źle. Bardzo miękkie i komfortowe zawieszenie, ciche (jeśli zadbane)

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik ciągnie już od dołu. 125KM i prawie 170nm z autem o masie troszkę ponad tone daje sobie radę wyśmienicie. Do 4,5tys idzie jak przecinak. Skrzynia jest trochę toporna, lubi sobie zgrzytnąć, ale przełożenia są dobre (przy prawie 130km/h na Vbiegu - 3,2tys obr)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jest nieziemksi. Naprawdę dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Miękkie zawieszenie sprawia, że nie czuć w ogóle złej drogi. Tylna kanapa - bajka. Wielu znajomych którzy mają porządne auta gdy siądzie na mojej kanapie to odpływa ;) Tym autem się leci, nie jedzie. Przy wyższych prędkościach słychać szum wiatru, generalnie do 150-160 (zależy od nawierzchni) jest bardzo ok.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Dla mnie idealnie. Duzo miejsca, schowków ile trzeba tyle jest, podświetlone i klimatyzowane. Materiały nie należą do najlepszych, ale to rok 1990 nie wymagam zbyt duzo, mimo to deska jest miękka a plastiki nie skrzypią. Aranżować za bardzo nie ma co, bo to sedan, ale bagażnik naprawdę pojemny. A blacha? Cud malina, pełen ocynk profesjonalny. Po 20 latach ani grama rdzy! nigdzie, nadkola, klapy, drzwi. Wszystko czyste i wolne od rudego nalotu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Po 2-3 minutach w zime leci już ciepełko, w lato klima chłodzi wyśmienicie. Bardzo duży zakres regulacji prędkości dmuchawy i temp (od 17 do 28 stopni)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Duża szyba z przodu mocno wysunięta, lusterka boczne i środkowe też duże i do tego fotochromatyczne, super w nocy. Do tyłu jest gożej, bo raz, nie widać tyłu (ja mam SRi Sport, więc mam oryginalny spojler), dwa - nie ma wycieraczki, ale szyba nie brudzi się, co najwyżej może być mokra po postoju w deszczowe dni, ale to raczej normalne :)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika troszkę daje znać o sobie, styki lubią zasniedzieć (zwłaszcza te na zewnątrz), masa może się czasem stracić, i często nie działa podświetlenie przycisków elektrycznych szyb. Poza tym ok, bez zwarć. Jak nie kopane to będzie ok.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Aawarii poważnych nie miałem, często błachostki, jak linka sprzęgła która wyskoczyła z zaczepu (standard, 5 minut roboty na miejscu), immobilaizer czasem nie odblokuje silnika. Nic poważnego nigdy sie nie przytrafiło, i mam nadzieje, ze nie przytrafi.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak narazie nie zrobił mi żadnego psikusa (od września zrobiłem nim już 16tys), i przy przebiegu prawie 260tys trzyma się świetnie. Plusem jest, że LPG założyłem jako pierwszy w historii tego auta przy 250tys :)

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydownanie, to mnie najbardziej zaskoczyło. Klima też jest naprawdę mocna.

Komfort jazdy

autor opinii
Bruno