Opinia Peugeot 605 2.0 SRTi 142KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1993r., ocena użytkownika (7xv)

Peugeot 605 1993r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 SRTi 142KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 293 156 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-03-15

liczba wyświetleń: 4228

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.20
11.20
Trasa
8.80
8.80
Cykl mieszany
10.50
10.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na poprawne działanie wszystkich układów elektrycznych (serowanie szyb, świateł i lusterek) ponieważ są bardzo pomocne podczas jazdy i manewrów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Oczywiście na opony i podstawowe płyny eksploatacyjne (płyn chłodniczy i w spryskiwaczu)

Ocena ogólna

Ogólnie - auto komfortowe jak na swój wiek. Nie sprawia większych problemów. Jest w stanie pokonywać nawet trudne warunki terenowe (dosyć wysokie zawieszenie), a moc silnika dobrana jest prawidłowo. Koszty napraw niewygórowane.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Samochód trzyma się na jezdni dobrze. Układ kierowniczy ma wspomaganie trochę sztywne, ale dzięki temu samochód nie ucieka na boki przy byle koleinie. Hamulce nawet bez ABS-u potrafią zatrzymać tą masę (nawet z pasażerami) dosłownie w miejscu (oczywiście nie trzeba dusić ich do końca, a jedynie z wyczuciem). Jeśli chodzi o parkowanie to przydałyby się "czujniki parkowania", ponieważ nawet regulowane elektrycznie lusterka nie precyzują położenia auta w stosunku do przeszkody za nim.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Jak wspomniałem, masa samochodu jest znaczna co oczywiście przekłada się na jego dynamikę jazdy. Jednak pomimo tego, silnik 2.0-turbo jest całkiem niezłą jednostką dla tego modelu i nawet przy pełnym obciążeniu (5-osób), przy obrotach ok. 3500-4000/min można wyprzedzać na całkiem niedużych odcinkach drogi.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Samochó ten zasłużył na miano LIMUZYNY. Jest bardzo dobrze wyciszony, fotele przednie i tylne dają pełny komfort jazdy, chociaż piąty pasażer czuje się już trochę nieswojo kiedy (prawie jak aresztant w asyście policji), ale tak jest w każdym, 5-osobowym aucie. Amortyzatory są nawet na nasze polskie warunki dosyć dobrze dobrane. Potrafią tłumić drgania przy pełnum obciążeniu. Przez trzy lata eksploatacji nie miałem ani razu problemu z nimi.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu i z tyłu jest zadawalająca. Z tyłu można by rzec - wręcz komfortowa.Bagażnik jest obszerny, ale pozamontowaniu butli z gazem, staje się nieproporcjonalnie mały. Wielkim atutem jest ocynkowana karoseria. Pomimo licznych zadrapań, a nawet paru wgnieceń, przez trzy lata nie widać odrobiny rdzy. Tapicerka jest trwała, ale plstiki (obudowa przednich siedzeń)- do kitu, pęka przy wsiadaniu i wysiadaniu, a nawet przy nieopatrznym oparciu gogą. Może to wina wieku (15-lat) i może kolejne roczniki miały tworzywa o lepszej jakości.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nagrzewnica (oczywiście jeśli jest sprawna) działa bardzo dobrze. W zimie jednak (przy częstym wchodzeniu i wychodzeniu z samochodu) gromadzi się dużo wilgoci, która pozostaje we wnątrz samochodu. Aby ję wypędzić, trzeba po rozgrzaniu samochodu, uchylić okna i dmuchać letnie powietrze.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Kiedy jedziemy, nie ma problemów z widocznością do przodu, jednak przy wyprzedzaniu trzeba się poruszać na fotelu do przodu i tyłu, aby mieć pewność, że nikomu nie zajedziemy drogi. Największą wadą tego modelu jest widoczność do tyłu. Nawet po trzech latach jeżdżenia, nie potrafię zaparkować tyłem na "styk".

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

2/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Oczywiście komfort jazdy, ale także stosunkowo duża niezawodność i calkiem niezłe spalanie jak na zastosowany typ silnika.

Komfort jazdy

autor opinii