Opinia Renault 19 RL 1.9d 1.9 1.9d 65KM (olej napędowy) hatchback 1994r., ocena użytkownika (21m2)

Renault 19 RL 1.9d 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 1.9d 65KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 156 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2011-02-20

liczba wyświetleń: 3298

Spalanie

Bardzo niskie spalanie. Niezależnie czy samochód jest obciążony czy nie. Mój rekord to 4,4l/100km przy prędkości 90-100 km/h. Mocno odczuwalna jest natomiast jakość paliwa. Po tankowaniu na bezimiennych stacjach benzynowych czuć spadek mocy.
diesel
gaz
Miasto
5.80
-.--
Trasa
5.10
-.--
Cykl mieszany
5.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zawieszenie, hamulce, układ chłodzenia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jakość paliwa

Ocena ogólna

Zakładam że moja ocena nie jest zbytnio obiektywna. Pewnie ze względu na sentyment do tego samochodu. Na pewno jest to przestronny, komfortowy, ekonomiczny samochód, któremu nie brakuje również wad takich jak: mała dynamika, niska przyczepność, słabe hamulce czy niska jakość niektórych elementów wnętrza. Trzeba pamiętać o tym, że to nie wyścigówka i ma on już 17 lat. Mimo to użytkowanie sprawia dużo radości i w ostatecznym rozrachunku wypada bardo dobrze.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się bardzo dobrze jeśli nie zwracać uwagi na hamulce, które nie sprawdzają się przy gwałtownym hamowaniu. Niska przyczepność.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Bardzo elastyczny, wytrzymały i bezawaryjny silnik. Dobrze pracująca skrzynia biegów z odpowiednim przełożeniem. Gorzej z przyśpieszeniem, ale w końcu to 65-konny diesel. Mimo to nad wyraz dobrze zbiera się od 0 km/h. Samochodowi nie sprawia również kłopotu jazda z kompletem pasażerów, tudzież pod górę z obciążeniem. Niekiedy jednak trzeba zapomnieć o wyprzedzaniu.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Samochód trochę za miękki na polskie, dziurawe, kręte drogi przez co nieraz trzeba mocno zwalniać. Awaryjność zawieszenie powyżej średniej. Przednie fotele komfortem prześcigają nowe samochody w segmencie D (po przesiadce do Passata poczułem się jakbym usiadł na taborecie). Pasażerowie z tyłu również nie narzekają. Marne wyciszenie daje się we znaki głownie przy niskich obrotach.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu i z tyłu miejsca Ci u nas dostatek. Bagażnik też dość pojemny, jednak mocno pochylona tylna szyba i nisko usytuowana półka zabiera trochę miejsca. Na wysokości gałki zmiany biegów, zamiast miejsca na radio, znajdują się pokrętła do nawiewów co jest dość denerwujące ponieważ co chwilę trzeba unosić rękę przy każdej zmianie głośności itp. Boczki na drzwiach wykonane z marnej jakości materiału, który jest podatny na zabrudzenia.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Raczej wolno się nagrzewa. Łatwość regulacji. Bliskość przedniej szyby sprawia, że przy włączeniu nawiewu na szybę, powietrze wieje nam w twarz.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Dobrze usytuowane słupki nie zmniejszają widoczności. Szerokie lusterka spełniają swoją rolę. Mocno pochylona tylna szyba w połączeniu z wystającym tylnym zderzakiem czasem sprawia kłopot.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Z układem elektrycznym póki co (odpukać) nie miałem żadnych problemów. Elektroniki w zasadzie brak.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Jeśli chodzi o ten model "dziewiętnastki" to zadaje on kłam opinii o awaryjności francuskich aut. Wypisane powyżej awarie nie są jedynymi. To tylko te najbardziej znaczące i kosztowne. Zwłaszcza układ chłodzenia który zaczął się sypać fragment po fragmencie przez co silnik o mało się nie ugotował. Poza tym reszta "awarii" ogranicza się do np. przepalonej żarówki. Z drugiej strony jest to prosta konstrukcja w której nie ma za bardzo się co psuć.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Miękkie zawieszenie, które łatwo wystukać na polskich drogach.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii
Tomek