Opinia Renault 19 Dynamic 1.7 F3NL740 (monowtrysk) 73KM (benzyna) hatchback 1991r., ocena użytkownika (nv2)

Renault 19 Dynamic 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.7 F3NL740 (monowtrysk) 73KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 188 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 3321

Spalanie

Jeśli dobrze wykorzystasz w/w elastyczność swojego silnika...:) + do tego kupisz "lepsze świece" i masz sprawną sondę lambda z katalizatorem, wyregulowane zaworki i wiesz conieco o eco jeżdzie chociaż w ruchu miejskim to spalanie jak wyżej bez problemów.... minimalne spalanie w trasie przy 100-120km/h to 5,4l/100km, w mieście 6,8l/100km.
benzyna
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wszystko z uwagi na leciwość aut...Polecam sprawdzoną stację diagnostyczną czy zakup z osobami znających się na "rzeczy"

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Standardowo - kontrolki, płyny pod maską silnika, koła itp etc

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym kierowcom "na dotarciu" z uwagi na cenę i naukę jazdy (auto sporo potrafi wybaczyć, nad czy podsterowność wtedy kiedy naprawdę przesadzimy w którąś stronę...)

Ocena ogólna

Ocena wynika z technologicznie starszego już auta jednak jak na tamte lata - auto dostałoby ode mnie 11pkt

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Wporządku aczkolwiek zawieszenie delikatne, miękkie (wymiana gum, tulei zwrotnicy, tulei wahaczy raz na 3-4 lata --> mały koszt-tj.do 200zł) Komfortowa jazda, możliwość unoszenia, obniżania tyłu auta poprzez drążki skrętne tylnej belki (1h pracy) Im wyżej auto stoi (przednie sprężyny i tylna belka skrętna), tym naturalnie pogarsza się jego trakcja i prowadzenie w zakrętach(przechyły) Hamulce - "żylety" jeśli wymieniasz płyn hamulcowy nie rzadziej niż co 2-3 lata i kupujesz dobre klocki przednie np ATE za 50-60zł (tył - szczęki - poprzez odpowiedni rozkład siły hamowania - niezniszczalne) Dostępny olbrzymi i tani asortyment --> można powiedzieć: "zawieszenie i hamulce na każdą kieszeń"

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik ma tylko 73KM na poj. wtrysku przy pojemnosci 1721dm^3. Dzięki temu silnik jest niezawodny, nie wytężony i bardzo elastyczny. Elastyczność tą (tylko 127Nm ale przy 2750obr./min) można dodatkowo skorygować na "+" za kilka h pracy:) Przy aucie da się zrobić naprawdę sporo bez większego ryzyka awarii jeśli się wie co się robi.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Bez większych zastrzeżeń. Moc spada znacznie przy komplecie pasażerów :)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Brak oznak rdzy - auto ma 19 lat! W zeszłym roku - kilka odprysków "użytkowych" lakieru zostoło zatuszowane. Materiały leciwe ale jeśli plastiki to miękkie, jeśli tapicerka-to trwała (brak przetarć itp, w moim dodatkowo piękna-oryginalna kolorystyka) Bagażnik - przestronny Wszelkie plastiki kokpitu czasmi daja o sobie znać - 19 lat robi swoje jednak łatwo rozebrać i wytłumić aby osiągnaąć zupełną "ciszę" ;)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo szybko się nagrzewa - termostat sprawny. Wentylacja - zbyt głośna na poz."2","3" - brak niezbędnych wytłumień na linii wentylator-kratka nawiewu --> można sobie z tym poradzić i osiągnąć stan zadowalający.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Bez najmniejszych zastrzeżeń....jedynie oryginalne szkła lusterek nie pozwalają dojrzeć "martwego pola"

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka - szczotki alternatora - wystarczają na około 40-60 tyś km (koszt 50zł bo łacznie z regulatorem)-ale to część raczej typowo eksploatacyjna. Eletronika - nie ma jej zbyt wiele jednak komputer - bez zastrzeżeń. Rozrusznik - niezawodny Akumulator - potrzebny spory prąd rozruchowy - ~250-300A (wysoka sprawność ako przydaje sie zimą, szczególnie kiedy jeżdzimy do tego na oleju mienralnym) Elektroniczny ukł. zapł. - niezawodny, bez zastrzeżeń.

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Bez zastzreżeń. Wymiana sprężyn, amorkow przód i tył, łożysk kół nie nastąpiła wskutek unieruchomienia pojazdu ;) Ten samochód rzadko lub wogóle nie zawodzi swojego kierowcy ;)

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii