Opinia Renault Megane osobowy 1.5 105KM (olej napędowy) hatchback 2006r., ocena użytkownika (t5z)

Renault Megane osobowy 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 105KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 122 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 4502

Spalanie

1,5 DCi wskazania komputera zużycia paliwa miasto przy właściwej technice jazdy 5,5 l trasa 5,6 przy średniej szybkosci 116 km/h
diesel
gaz
Miasto
5.50
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
5.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

kupuj wg gustu a zwracaj uwagę czy nie posiada mechanicznych uszkodzeń. Każde auto na pewno przechodzi kontrolę techniczna i dostaje certyfikat.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

stan paliwa, oświetlenie , ogumienie,czystość pojazdu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

dla ludzi którzy lubia podrużować w białych koszylach

Ocena ogólna

bez zastrzeżeń. Auta firm niemieckich , francuskich czy innych marek też się psują. Nie które marki samochodów są bardzo mocno przereklamowane. Fiaty też są dobrymi samochodami. żeby sprzedawać nowe samochody muszą spełniać kryteria światowe. Inaczej mówiąc ludzie nie będą kupowane a fabryki przestaną istnieć.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto podczas jazdy zachowuje się bardzo dobrze,a w szczególności na gładkich powierzniach drogi(autostrady)Hamulce ma bez zastrzeżeń,przednie i tylne koła tarczowe. Parkowanie przodem jak tyłem pojazdu nie sprawia żadnych trudności.Wspomaganie kierownicy działa bardzo dobrze. Pamiętać należy, żeby elementy, które się zużywają podczas eksploatacji wymieniać w odpowiednim czasie. Jeżeli występują parami to wymieniać w komplecie. Po dopilnowaniu tych zasad na pewno nie będziemy narzekać na niewłaściwe zachowanie się samochodu podczas jazdy.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elektryczność w samochodzie jest bez zastrzeżeń, wyświetlacze pulpitu rozdzielczego sa czytelne w kolorze białym lub pomarańczowym lub zielonym. Nie we wszystkich modelach informacje z komputera występują w j. polski.Przyspieszenia przy silniku 1,5 jest b.dobre a zwłaszcza jeżeli posiada turbinę. Na każdym biegu ma tz. kopa. Nie które silniki VV 1,9 posiadaja taka samą moc jak silnik 1,5 DCI Renault. Praca silnika jest cicha i przyjemna dla ucha nie ma tz. klekotu jak to bywa czasami w VV.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

dla mnie jazda z obciażeniem czy bez nie sprawia żadnego problemu, odczuwalne jest przy pełnym obciążeniu obniżenie się tyłu pojazdu.Fotele są dopasowane na zakręcie nie czuć z nich wypadania.Przy szbkościach powyżej 130 km czuć nieco głosniejszą pracę silnika ale to nie przeszkadza.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jest wygodnie dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Tylne siedzenia są wygodne a zwłaszcza gdy siedzi dwie większe osoby. Taka jest konstrukcja samochodu. Dwie osoby dorosłe ( ale nie grubasy i siatkaże) siedzą sobie dość wygodnie. Bagażnik jest spory i jego otwór drzwiowy jest duży.Karoseria jest fabrycznie dobrze zabezpoeczona. przednie błotniki - plastikowe i to jest zaletą.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

bardzo dobra, zwłaszcza przy sprawnej klimie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność z przodu na boki i z tyłu jest b. dobra. Jeżeli mamy komplet osób siedzących z tyłu to rzeczą oczywistą widocznosć się pogarsza.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

bez uwag

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

jeżdźę po kolei na 5 Renault, Laguna, 3 sceniki, megan i z każdego jestem zadowolony. Do kosztów należy zaliczyć części eksploatacyjne. Kupisz w serwisie dużo płacisz jak dla każdego samochodu. Kupisz po za serwisem płacisz o wiele mniej. np Wymiana rozrządu w megane,scenic w serwisie oscyluje około 1500 zł a w warsztacie samochodowym zapłacisz około 600 zł z częściami (pasek,rolki,pompa wody)trudno określić gwiazdką jakie są koszty napraw, jak wspomniałem gdzie naprawiasz.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Trudno określić w/g tabeli. można powiedzieć wszystko, estetyka wykonania,nowoczesność, dużo nowinek technicznych , gadźetów na elektryczny hamulec postojowy, sensory świateł klamek,wycieraczek ,dużo schowków , półki śniadaniowe nie tylko do jedzenia(sceniki) nowoczesny wyglą i w danych modelach często zmiany w nadwoziu. np od 1995roku spotykamy 4 modele scenika w tym trzy całkiem nowe wyglądy.

Komfort jazdy

autor opinii
Tadeusz