Opinia Renault Scenic Grand Privilege 2.0 16V 136KM (benzyna) mini-van 2005r., ocena użytkownika (w3t)

Renault Scenic Grand Privilege 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 16V 136KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-01

liczba wyświetleń: 11914

Spalanie

Nie będę wpisywał wielu spostrzeżeń, ograniczę się do stwierdzenia, że nie jest to mistrz ekonomicznej jazdy. Spala sporo.
benzyna
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Historię w autoryzowanych serwisach, oznaki rdzy na karoserii, zużycie wnętrza auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie jeździć jak rajdowiec. Pamiętać o sporej długości auta przy krótkiej masce. Dbać o tekstylną część tapicerki szczególnie jeśli jest to model z jasną tapicerką i jeśli ma się dzieci.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom z dziećmi.

Ocena ogólna

Doskonały samochód rodzinny, wygodny, przestronny, przyjazny dla kierowcy i pasażera. Bagażnik duży, przy schowanym w podłodze trzecim rzędzie siedzeń wręcz przepastny. Robi wrażenie wyższej klasy jeśli wziąć pod uwagę niskie ceny używanych cztero-, pięcioletnich modeli.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zawieszenie o miękkiej charakterystyce połączone z nadwoziem minivan co skutkuje przechyłami bocznymi przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Auto rekompensuje to komfortem na nierównościach i dość dobrym trzymaniem się nawierzchni. Układ kierowniczy precyzyjny przy niskich prędkościach, na autostradach trochę mniej. Nie jest to typ sportowej charakterystyki. Nie polecam ciasnego wchodzenia w zakrety, trzeba pamiętać o krótkiej masce ale dość dużej długości samochodu. Siła hamulców dobra, sterowana przez komputer co owocuje brakiem zmęczenia nogi.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Pojemność 2.0 i moc 136 koni w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się tym autem jednak jeśli jedzie 5 osób dorosłych i 2 dzieci lub większy bagaż to trzeba pamiętać o sporej masie całkowitej pojazdu i odpowiednio planować zwalnianie i przyspieszanie.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jedyny zauważalny minus to hałas we wnętrzu podczas jazdy po autostradzie, na zwykłych drogach auto płynie miękko i prawie niezauważalnie tłumi nierówności nie zmniejszając przy tym wyczucia drogi. Ostatni trzeci rząd foteli w wersji Grand Scenic tylko dla dzieci lub dla niedużych dorosłych na krótkich trasach.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Masa schowków o sporej pojemności: przedni przed fotelem pasażera, półeczka obok (rewelacyjnego skądinąd) wyświetlacza centralnego, duży w konsoli centralnej, po jednym pod przednimi fotelami i skrajnymi w drugim rzędzie, duże na drzwiach, małe zamykane na drzwiach, dwa spore w przestrzeni bagażowej i jeden mniejszy. Dodatkowo wszystkie akcesoria potrzebne np. przy zmianie koła, gaśnica apteczka i jeszcze parę drobiazgów mieszczą się pod podłogą bagażnika. minus za przesuwającą cię, kiepsko mocowaną płytą podłogi bagażnika. Jakość materiałów dobra (materiałowa część tapicerki foteli mogłaby być bardziej odporna na zabrudzenia), spasowanie dobre. Centralny wyświetlacz bardzo wygodny i przejrzysty. Możliwość aranżacji wnętrza wzorowa.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nagrzewnica działa trochę za wolno ale za to chłodzenie automatycznej klimatyzacji wydajne. Przydałyby się dodatkowe nawiewy powietrza w środkowej i tylnej części auta.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Mała tylna szyba stanowi problem przy parkowaniu i cofaniu ale po przyzwyczajeniu się do wielkości auta nie jest to uciążliwe. Bardzo pomocne są czujniki cofania.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Częste komentarze na temat tego auta wskazują na zawodność wszechobecnej elektroniki ale ja po trzyletniej jeździe tym samochodem nie spotkałem się jeszcze z żadną usterką u siebie, w historii pojazdu nie ma też żadnych wzmianek o takich problemach. Ogólnie elektronika bardzo ułatwia użytkowanie tego samochodu.

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Jeśli się dba o to auto, to potrafi się ono odwdzięczyć bezawaryjną pracą. Nie polecam serwisowania ani napraw poza autoryzowanymi warsztatami ze względu na sporą ilość elektroniki.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wnętrze

autor opinii