Opinia Renault Scenic Grand 1.9 120KM (olej napędowy) kombi 2004r., ocena użytkownika (2223)

Renault Scenic Grand 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-03-28

liczba wyświetleń: 6792

Spalanie

Podałem spalanie przy niezbyt ekonomicznej jeździe. Sprawdzałem że można na trasie zejść poniżej 5l/100km
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na detale elektryczne/elektroniczne typu zamki, mechanizmy szyb itp.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Polecam rozejrzeć się czy ASO jest w miarę blisko ponieważ ogólni mechanicy często rozkładają ręce zwłaszcza jeśli chodzi o sprawy elektroniczne.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Prowadzącym działalność gospodarczą. Mniej odczuwa się koszty związane z naprawami. Polecam je też tym którzy cenią sobie komfort podróżowania i lubią jeździć szybko.

Ocena ogólna

Pomimo niemałych nakładów finansowych na naprawy ogólnie dobrze oceniam to auto. Jest to samochód którym można bez obawy pojechać w długą trasę.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Po normalnych drogach jedzie się przyjemnie. Jazdy po dziurach nie polecam. Odczuwalny jest dyskomfort i słychać jakieś stuki w przednim zawieszeniu. Przy przeglądach mówią, że wszystko jest ok. Co do parkowania to polecam wersję z czujnikami. Ja osobiście ich nie mam i po długim już użytkowaniu tego auta ciągle nie mam wyczucia przy parkowaniu tyłem. Do awarii mogę zaliczyć wymianę poduszki pod silnikiem (ok 600 zł)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Czasami przy bardzo małej prędkości trzeba wrzucić jedynkę np. jadąc w korku, bo na dwójce ciężko się rozpędzić lub może szarpnąć. Tak jakby skrzynia nie była do końca zgrana z silnikiem. Gdzieś przy 130 tys. miałem wymieniany wysprzęglik hydrauliczny. Co do samego silnika 1.9 to jest godny pochwały. Żadnych problemów, nie klekocze nawet jak typowy diesel i co dla mnie bardzo ważne nie męczy się przy większych prędkościach.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Mocno go nie obciążam ale w kilka osób na wakacje z bagażami można się śmiało wybrać. Przednie fotele bardzo wygodne, nie męczą przy kilkugodzinnej jeździe. Niektórzy pasażerowie narzekają na niewygodę z tyłu ale nie biorę tego zbyt poważnie bo innym się bardzo podoba. Osobiście nie sprawdzałem.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo przestrzeni z przodu, mniej z tyłu. Wszystkie wskaźniki i przełączniki raczej w optymalnie dobranych miejscach. Nie używam trzeciego rzędu siedzeń więc bagażnik obszerny. Bardzo duża ilość schowków. Negatywnie oceniam plastiki z których ściera się wierzchnia powłoka, zarówno na desce jak i uchwytach w drzwiach.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja w porządku. Klimę trzeba co jakiś czas odgrzybiać bo nieprzyjemnie pachnie ale to chyba norma. Fajna opcja szybkiego osuszania przedniej szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Siedzi się wysoko więc widoczność do przodu bardzo dobra. Do tyłu mniejsza ale wystarczająca. Lusterka dobrze spełniają swoje zadanie. Jak już pisałem wcześniej dobrze jest mieć czujniki parkowania z tyłu bo ciężko wyczuć odległość.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Pięta achillesowa Scenica to elektronika. Przy ok 100 tys. km padł wyświetlacz (ponoć to normalne) - naprawa 450 zł. Przestają działać przyciski zamykająca w klamkach. 140 tys. przebiegu i wymiana zaworu EGR - jeśli dobrze pamiętam ok 800 zł. Częste wymiany żarówek od świateł mijania - wykonywane w serwisie bo samemu niełatwo to zrobić. Wymieniałem też hamulec parkingowy (elektryczny) coś ok 1500 zł jeśli nie więcej!! Co prawda tutaj nie z winy elektroniki bo uszkodzeniu uległa linka w zimie ale cały hamulec do wymiany. Poza tym pewnego pięknego dnia zaskoczył mnie jakiś komunikat i brak zapłonu. Okazało się że uszkodziła się blokada kierownicy. Wymieniany też był silniczek od nawiewu czy coś takiego bo zaczął trzeszczeć.

Elektryka

3/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Przez niecałe 3 lata na naprawy w ASO wydałem ok 8500 zł. Nie pamiętam już wszystkich przypadłości ale w serwisie znają mnie już doskonale.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Sprzęgło wg mnie działa dziwnie w tym aucie a niskie biegi są źle dobrane. Można się przyzwyczaić ale to trochę denerwuje.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

System hands-free (czujniki w drzwiach otwierające samochód). Odpalanie bez użycia kluczyka czy nawet karty którą wystarczy mieć przy sobie.

Inne

autor opinii