Opinia Seat Toledo Signo 1.9 TDI AHF 110KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 2000r., ocena użytkownika (q5y)

Seat Toledo Signo 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 TDI AHF 110KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 135 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 4006

Spalanie

jechałem w 2 osoby do Rzeszowa prędkość w granicach 80-120 i spalanie średnie wyszło 4,4l/100KM wynik mówi sam za siebie, w mieście po 3 dniach jazdy pod rząd spalił średnio ok. 7l, ogólnie średnie spalanie trasa i miasto trzyma w granicach 5.5-5.6l/100 pomimo 131 koni
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy nie jest bity, nie bite Toledo nawet po 10 latach nie ma grama rdzy, zresztą gwarancja na blachę jest z tego co pamiętam 12 lat, druga sprawa to w TDI trzeba popatrzeć na turbinę gdyż przy wymianie na nową trzeba wyłożyć ok 2600PLN, i koło dwu masowe, cena ok 1600PLN, to są 2 najdroższe elementy silnika, aaa i obecnie czyli w roku 2010 za auto dobrze utrzymane z lat 2000/2001 w dieslu z wyposażeniem Signo z przebiegiem poniżej 150.000 z polskiego salonu trzeba zapłacić ok 20.000PLN, grupa VW trzyma cenę, ale dobry egzemplarz odpłaci się jeszcze wieloma kilometrami bezawaryjnej jazdy

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

olej!!! turbina musi mieć dobry olej i wymieniany regularnie najlepiej coś z klasy MOBILE 1, zawsze po dłuższej jeździe albo gdy auto dostanie bardziej w du**, przed zgaszeniem silnika należy odstać na wolnych obrotach ok 1 minutę aby schłodzić turbo i nie katować auta dopóki nie osiągnie temp ok 80*C inaczej pożegnacie się bardzo szybko z turbiną, bo jest to delikatny element, modele z silnikiem TDI 110KM mają turbo ze zmienną geometrią łopatek, fajna sprawa gdyż auto szybciej reaguje na gaz niż w przypadku turbin z zaworem upustowym, ale też jeżeli auto cały czas będzie mulone to łopatki lubią się zapiekać i potem są problemy z przeładowaniem turbiny, najlepiej kilka razy w miesiącu przegonić auto na 3 biegu przy 3000obr/min aby wypalić sadze w turbinie i będzie dobrze, to samo powie wam każdy tzn. każdy dobry mechanik zajmujący się VW-AUDI, trzeba również pamiętać, że nowoczesny diesel, który jest zadbany może mieć przejechane nawet 250.000 i nie jest to żadna rewelacja

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

rodzinie i osobą które chcą mieś auto inne niż GOLF czy BORA, a tak samo dobrze wykonane, Toledo to to samo co Leon tylko ma bagażnik i to duży, osiągi te same

Ocena ogólna

auto ma puki co 135000 z hakiem i jest to przebieg prawdziwy, gdyż auto jest z PL salonu z historią serwisu, a nie kupione u Turka i odchudzone na graniczy o 100.000 i nic złego się z nim nie dzieje przestronne wnętrze, duży bagażnik, niskie spalanie (TDI), bardzo mało awaryjny, komfortowy, o niezłych osiągach, części dostępne w "normalnych" cenach, naprawdę może się podobać

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

sztywne zawieszenie to wizytówka seatów, zawias jak i układ kierowniczy zapewnia bardzo dobre prowadzenie nawet na naszych drogach

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

110KM może dziś nie robi wrażenia, ale na masę niecałe 1200kg wystarcza 0-100 jakieś 10,2s obecnie mam chipa na 131KM i żaden mondeo 2.0TDCI czy jakaś Vectra nawet w benzynie 140KM mi nie podskoczy, a wiem bo sprawdzałem :)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

podobno to klasa niższa średnia, ja tego nie odczuwam tzn. wydaje się że jest dużo lepiej, zawieszenie resoruje bardzo dobrze nawet w polskich warunkach fotele wersji SIGNO bardzo wygodne, autem jeździłem po Słowacji i Polsce z 5 osobami i nie było problemów

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu miejsca opór, z tyłu trochę gorzej ale nie jest źle, ergonomia typowo niemiecka, bagażnik 500l więcej nie trzeba, jakość wykonania oczywiście bardzo dobra jak u niemieckich braci, karoseria, cóż nawet po tylu latach nic nie skrzypi, a i linia auta nadal jest w miarę atrakcyjna

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

climatronic daje radę, nawet w zimie kiedy sprężarka nie działa (włącza się dopiero przy +3,+4*C) szyby nie parują oczywiście trzeba dbać o filtr pyłkowy inaczej nawet nowa klima nie da rady

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

cóż w aucie siedzi się nisko ale fotel ma regulację, co do widoczności do tyłu to fakt szału nie ma, wysoko umiejscowiona półka skutecznie utrudnia cofanie jeżeli ktoś nie umie cofać na lusterka, co do lusterek to są niektóre wersje z patentem VW tzn. prawe lusterko jest niemal połowę mniejsze od lewego ja na szczęście mam prawe i lewe pełnowymiarowe i na nich nie ma problemu szczególnie że są podgrzewane, el. regulowane i el. składane

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

jak w "niemcach" oczywiście tych z przed kilku lat bo teraz elektronika się chłopakom trochę sypie, tu wszystko hula elektronika nie szwankuje, czasami jest problem z czujnikiem świateł stopu, ale koszt ok 30.- nie powinien odstraszać

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

to jest auto z lat gdzie jeszcze robiono w miarę dobre auta, gdzie nie było sytuacji, że dana marka kilka razy w roku wzywała klientów do serwisów bo coś wykryto, auto nie zawiodło mnie ani raz, wiadomo jeżeli padnie coś z silnika to w dieslu zawsze będą koszty i nie ważne jaką się ma markę auta, taka specyfika tych silników, wszystkie części to VW-AUDI więc nie słuchajcie bajek, że do Seata ciężko cokolwiek kupić tak może było w latach 80tych, części łatwo dostępne, a i naprawy tak samo proste jak w VW, aczkolwiek jak to w nowych autach młotkiem i kluczem 13 wiele nie zdziałamy, ale bystry mechanik z narzędziami i laptopem nie będzie miał problemów

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

jak na studenta 25 lat, to auto (czyt. w tej cenie) spełnia wszystkie moje oczekiwania

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

bezawaryjność podczas mojej eksploatacji mówi sama za siebie

Niezawodność

autor opinii