Opinia Skoda Superb S 2.0 TDI CR 140KM (olej napędowy) kombi 2015r., ocena użytkownika (25w9)

Skoda Superb S 2015r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 TDI CR 140KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 185 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2019-11-01

liczba wyświetleń: 2378

Spalanie

Tryb miejski w moim przypadku to bardzo krotkie trasy, gdzie silnik nie ma czasu sie rozgrzac i zuzycie jest duze. ale wystarczy trasa 15 min aby spalanie juz bylo zadowalajace, zwlaszcza przy tak elastycznym silniku. Auto za to blyszczy na trasie. Wyladowane po brzegi i z przecietnymi predkosciami ograniczanymi tylko przepisami na autostradzie auto bez problemu miesci sie w 5.4 l/100 km, a jesli nie przekraczamy 120 km/h zuzycie ledwo przekracza 4l/100 km.
diesel
gaz
Miasto
8.80
-.--
Trasa
4.60
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Serwisowanie. Jesli chcemy auta niezawodnego, czesty serwis (filtry, plyny, oleje) to koniecznosc. W przypadku auta uzywanego warto sprawdzic czy w wyposazeniu sa funkcje jakich poszukujemy. Szeroka gama wesji i ozliwosc personalizacji moze przeslonic brak poszukiwanej funkcji

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zwinnosc i zwrotnosc auta jest zdradliwa, mozna zapomniec ze siedzi sie w wielkim aucie, parkowanie wymaga zawsze czujnosci.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kazdemu. Z roznych powodow w rodzinie jest i bedzie tylko jedno auto, a Skoda Superb Kombi zapewnia zabawe w czasie jazdy samemu, brak wrazen dla osoby ze sklonnosciami do choroby lokomocyjnej, komfort i pakownosc auta na dlugie wyjazdy w dalekie kraje, w

Ocena ogólna

Auto wybrane bardzo starannie. Mimo to pozytywnie zaskakuje. Nie ma planow zmiany na inne, chyba ze powiekszy sie rodzina bardziej niz planowano.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochod prowadzi sie jak po szynach. Doskonale znosi nierownosci na drodze, takze progi zwalniajace nie sa problemem. Auto jest duze i pakowne wiec trzeba koniecznie pamietac o tym ze auto jest zapakowane. Na silniku nie robi to wiekszego wrazenia, ale hamulce potrzebuja juz nieco wiecej czasu i miejsca. Parkowanie - bez czujnikow, te mnie jedynie rozpraszaja- bez zarzutu, ale po wyczuciu auta. Doskonala widocznosc i manewrowosc plus zdecydowany.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Z racji posiadania Superb II po facelifcie z 2015 roku silnik to sprawdzona kosntrukcja z ktorej pozbyto sie wiekszosci usterek spotykanych we wczesniejszych odmianach - pogrubiony walek napedu pompy wody, uproszczony rozrzad... Wersja Common Rail nie jest podatna na awarie pompowtryskiwaczy, aczkolwiek czestszy niz zalecany serwis wskazany dla utrzymania maksymalnej wydajnosci. Auto bardzo lubi 6 bieg od 80 km/h, ale da sie juz od 60km/h, choc komfortowo przez chwile nie jest. Na autostradzie nie ma najmniejszego problemu, na najwyzszym biegu zaczac wyprzedzanie juz przy 70 km/h aby po chwili zaskoczyc sie dwukrotnie wieksza predkoscia. "To juz 140!?"

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie doskonale, osoby ze sklonnosciami do choroby lokomocyjnej nie maja problemow z dluzsza jazda. Fotele przednie bardzo dobre choc nieco za krotkie siedzisko dla osob wyzszych. Tylne siedzenie nie posiada zadnej regulacji, co zaskakuje w tej klasie. Wyciszenie fabryczne sprawdza sie doskonale, normalna rozmowa przy 140 jak najbardziej mozliwa dla wszystkich pasazerow. Srodkowe miejsce na tylnej kanapie bardzo twarde, nie nadaje sie na dluzsza podroz.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Deska rozdzielcza i wyswietlacz czytelne i latwo dostepne, wyswietlacz MaxiDot zapewnia dluga liste danych z komputera pokladowego. Przelaczniki pracuja b. dobrze, pokretla da sie ustawic precyzyjnie bez problemow. Regulacja fotela kierowcy i kierownicy pozwala dobrac kazdemu wygodna dla siebie pozycje. Auto bardzo przestronne dla wszystkich pasazerow. Nawet jesli fotele przednie sa przesuniete maksymalnie do tylu, Jakosc materialow zadowalajaca, choc nie powala. Tapicerka siedzen szczegolnie szybko zaczyna wolac o pokrowce. Liczba schowkow jest minimalna, a juz na wieczne potepienie w piekle zasluguje ten kto umiescil uchwyty kubkow obok hamulca recznego. wysuwane uchwyty gdzies w okolicy wyswietlacza z przodu bylyby duzo lepsze. kieszen na drzwiach pozwala umiescic tylko male butelki. Trwalosc lakieru srednia - zidentyfikowalem do tej pory 4 punkty gdzie lakier odprysl calkowicie (do blachy), aczkolwiek mowa o uszkodzeniach o srednicy okolo 2mm. Tylna kanapa jest skladana, oparcie jest dzielone i posiada wbudowany podlokietnik, wystarczajaco szeroki dla 2 os. Wersja jaka posiadam nie ma wbudowanych wen wysuwanych uchwytow na napoje, ale szukam zamiennika.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo czesto do walki z zamglonymi szybami potrzebna jest klimatyzacja, sam nawiew jest niewystarczajacy do tego, Ale dla komfortu podrozujacych jest w pelni wystarczajacy.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widocznosc jest doskonala. Obecne trendy ograniczaja wielkosc powierzchni przeszklonej, ale Skoda Superb zdecydowanie sie w nie nie wpisuje.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Odpukac w niemalowane zadnych usterek lub niestabilnej pracy. Czujnik swiatla pracuje bez zarzutu, tryb auto jeszcze nie zawiodl. Fabyczne swiatla DRL takze plus. Bluetooth w standardzie ulatwia zycie jak nigdy.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto kupione uzywane z przebiegiem 174kkm, Klockow hamulcowych brak, przednie tarcze "papier". Rozrzad wymieniony "na zapas" jako ze producent zaleca 4 lata (nie ma zalecena przebiegowego). Koszt nieco ponad polowa oczekiwanej kwoty (porownujac z wczesniej posiadana Toyota Verso D4-D) 2k hamulce, 1k rozrzad

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Niemal najnizszy standard wyposazenia (swiadoma decyzja) nie tlumaczy kompletnego braku regulacji tylnego fotela. Ksztalt przedniej deski rozdzielczej uniemozliwia stosowanie wiekszosci uchwytow na telefon montowaych w kratce nawiewu, za to przyssawka na szybie niewazne gdzie za wiele zaslania (szyba przednia jest bardzo daleko, niektorzy moga nie dostrzegac detali na wyswietlaczu i trzeba naprawde daleko siegac aby np. wylaczyc alarm czy przypominajke.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mimo tego, ze oczekiwalem wysokiego komfortu, i tak ja i moja rodzina jestesmy pozytywnie zaskoczeni

Komfort jazdy

autor opinii
Adam