Opinia Toyota Avensis terra 2.0 TD 90KM (turbo diesel) kombi 1998r., ocena użytkownika (jdk)

Toyota Avensis terra 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 TD 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 320 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 4894

Spalanie

inaczej być nie chce
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na to samo co w każdym używanym aucie, ale nic konkretnego

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na drogę, coby wypadku nie spowodować bo szkoda by było.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

jeżeli szukasz dużego auta, którego zadaniem jest jeździć i się nie psuć to jest właśnie to. Jeżeli szukasz dynamiki to szukaj silników D4D (po roku 2000)

Ocena ogólna

duże rodzinne kombi, do którego wszystko się zmieści, naprawdę wszystko. Auto niesamowicie ekonomiczne- nowsze diesle oczywiście legitymują się niższym spalaniem, ale pozostałe koszty pozostawiają sporo do życzenia. Tutaj w sumie przez dwa lata nic nie dołożyłem, a koszt takich części jak np tarcze hamulcowe jest porównywalny z fiatem punto- to mit o drogich częściach do japończyków (no chyba że wszystko chcemy kupować w ASO). Jeżeli tylko byłby żwawszy byłby idealny.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

nie ma w tym temacie nic szczególnego do powiedzenia, wszystko poprawne, ale nic na kolana nie rzuca. Auto hamuje i skręca

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

diesel, w dodatku nie wysilony musi się charakteryzować dużą elastycznością i trwałością. Mój egzemplarz ma 320tys przebiegu, zużycie oleju to ok 200ml na 10-12tys km- czyli żadne. 90KM raczej nie może robić wrażenia, ale nie o to w tym samochodzie się rozchodzi. Skrzynia chodzi dość lekko, w miarę sztywny lewarek. w tym wieku synchro już nie to co w nowym, więc wsteczny obowiązkowo z podwójnym wysprzęgleniem

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

amortyzatory gazowe (innej opcji nie ma do tego modelu) sprawdzają się świetnie- udany kompromis pomiędzy bezpieczeństwem i komfortem. Dodam że w moim egzemplarzu są ciągle oryginalne, które wyjechały z fabryki !!! co prawda to ich ostatni sezon ale 320tys robi wrażenie (choć przyznam że auto jeździ głw po drogach expresowych i autostradach). Fotele bardzo dobre (mam 193cm wzrostu). NA koniec najlepsze, wyciszenie, pomimo że to stary klekot jak o nm niektórzy mówią to wszyscy przyznają że jest o niebo ciszej niż w każdym VW TDI

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

jednym zdaniem: to duże auto jest. p.s.: nie gnije, podłoga po rozłożeniu siedzeń jest płaska

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

klima manualna w standardzie. Dmucha i grzeje (wyjątkowo szybko)

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

ja tam wszystko widzę

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

no comment

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

nic się nie zepsuło. W warsztacie jestem tylko w razie wymiany części eksploatacyjnych- klocki, tarcze, olej, filtry, takie tam pierdoły.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

cisza jak na klekota. Niezawodność mnie nie zaskoczyła bo wiedziałem co kupuję.

Komfort jazdy

autor opinii
jarek