Opinia Volkswagen Bora edition 1.9 ASZ TDI PD 130KM (olej napędowy) kombi 2001r., ocena użytkownika (m82)

Volkswagen Bora edition 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 ASZ TDI PD 130KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 175 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-09-22

liczba wyświetleń: 8746

Spalanie

Zwiedzając Bałkany przejechałem Borą w ciągu 3 tygodni 5800 km, średnia spalania była 5,6. W mieście przy ostrej jezdzie na światałach i ostrym wymijaniu można zobaczyć 9 litrów. Przy normalnej jeździe koło 7 lub 6,5 niżej ciężko zejść. Na trasie można zejśc do 4,7 jadąc 80 na 5 lub 90 na 6 ale jaka z tego jest przyjemność? ;) Dobre paliwo to podstawa!
diesel
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na człowieka, jak podejrzany to nie kupować. I poczytać forum.vwgolf.pl tam jest wszystko.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na turbinę, jak zimna auto to nie bootować, a jak było dużo/ostro jechane to poczekać minutę przed zgaszeniem. Niskie zawieszenie więc uwaga na wysokie progi zwalniające i krawężniki.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

wysokim, przedsiębiorcą, rodzinom 3+, maniakom od tuningu, każdemu kto chce jeździć a nie naprawiać. Jak sie wachasz nad wyborem sedan czy kombi, weź kombi !

Ocena ogólna

Nic mi w nim nie brakuje z takich rzeczy które w nim koniecznie muszą być. Pod każdym względem czy wygody czy bezpieczeństwa warto było kupić Borę. Brakuje czasem detali, uchwytu na kubek albo ksenonów, na szczęście można dokupić osobno ;)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Układ jezdny bez zarzutu. Od kupna do teraz auto pewnie się trzyma drogi i nie można mu nic zarzucić. Auto posiada opony 16 x 215 x 55 dobrze sobie radzą w koleinach, przejazdy kolejowe oraz inne niespodzianki na drodze są pewnie pokonywane. W zakrętach na dylatacjach przy szybkiej jezdzie tylko małe ucieczki opony. Do wad napewno należy zaliczyć niskie zawieszenie, niższe o pare cm od Octavi, bezdroża nie spowodowały tragedii ale obydwa zderzaki mam poruszane z powodu niskiego prześwitu. Parkowanie-prawe lusterko jest mniejsze - na początku miałem co do tego obawy ale niepotrzebnie, wszystko jest w najlepszym porządku. Widok do tyłu w kombi super. Ciężko określić ilość miejsca z przodu auta jeżeli nie jezdzi się nim na codzień. Hamulce działają dobrze, abs jest dobrze dobrany, dopuszcza do drobnych poślizgów na piasku przy niskich prędkościach. Hamulec awaryjny dosyć słaby. Tarcze przód i tył. Do wymiany klocków konieczne narzędzia serwisowe- głupota! Wszystko inne bajka.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik ASZ 130HP to uwielbiany silnik przez tuningowców z łatwością można z niego wycisnąć 170HP bez straty żywotności. Należy pamiętać o regularnej wymianie filtrów oraz oleju. Jazda na zimnym bez ostrego gazu, a mocno rozgrzanego trzeba trochę ostudzić inaczej pojawiają się problemy z turbiną w której zacierają się kierowniczki- naprawić można samemu w jedno popołudnie albo wydać z 500 pln. Silnik bajka. Skrzynia biegów 6 biegowa zapewnia dużo frajdy. Jadąc 80 można jechać na 3,4 lub 5 na 6 trochę za nisko ale przy 100 można już ją wbić. Za to 70 osiągniemy na 2 bez problemu. Zależnie od stylu jazdy auto może być bardzo oszczędne albo bardzo dynamiczne. Czasem dynamiczna jazda na wyższych obrotach daje podobne spalanie co jazda stateczna i powolna. Przyspieszenia wystarczające do wszystkiego prócz wyścigów.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie w każdym przypadku nie pozostawia żadnych wątpliwości. Fotele przednie mają głębokie wytłoczenia które pewnie trzymają w zakrętach, regulacja w 3 płaszczyznach oraz dolny odcinek kręgosłupa. Tylne idealne dla 2 osób, podłokietnik na środku, 3 osoba na srodku kanapy ma mniejszy komfort niż pozostałe. Wyciszenie bez zastrzeżeń jednak auta z common railem są cichsze zwłaszcza w górnej części obrotów. Do 130 nie słychać szumu wiatru.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca nigdzie nikomu nie zabraknie ;) W poprzednich modelach VW wszystko przemyślał wszystko na swoim miejscu. Przycisk od baku koło ręcznego może dziwić. Tylne siedzenia składają się tak że powstaje płaska powierzchnia z bagażnikiem, od klapy do tylnych siedzeń jest około 170 cm równej powierzchni, na szerokość 100 cm w najwęższym miejscu. Po złożeniu siedzeń bez problemu mieszczą się tam 3 paczki styropianu o wymiarach 100 x 50 x 60 cm - rewelacja. Jakość materiałów wysoka, możliwości zmian czegokolwiek na co inne w golfie i borze jest największa ze wszystkich modeli. Karoseria ma pierwsze ślady rdzy w miejscach uderzeń kamieni. Lakier dobrze trzyma, ale napewno mógłby lepiej.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Automatyczna klima działa bez problemów. Ręcznie można ustawić zadaną temp i miejsce nawiewu w dowolnej kombinacji. Słaby nawiew na stopy pasażerów z tyłu.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Wszystko prawidłowo i poprawnie. Lusterka zewnętrzne ściemniają się gdy są mocno oświetlane.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak jakichkolwiek problemów i napraw. Prosty sposób dodawania urządzeń jak tempomat, światłą dzienne lub inne rzeczy. Komputer pokładowy daje znać o wszystkim, nie zamkniętych drzwiach, spalaniu, zaciągniętym ręcznym albo konczącym się płynie do spryskiwaczek czy niskim poziomie oleju. Niemiecka precyzja.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Awaryjność niska, wszystko pracuje jak trzeba. Natomiast ceny części są drogie, ponieważ taka jest polityka firmy vw. Nie ma sklepów z czesciami VW, a są np z czesciami Forda. Częsci do VW trzeba kupować w serwisie albo zamienniki w intercarsie, dotyczy to zwłaszcza części eksploatacyjnych, jak łożyska, resory, amorki.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Hmm, sądziłem że będzie troche mniej palił. Oceny spalania wszędzie są zaniżone. Radość z momentu 300N mocno to rekompensuje.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic mnie nie zaskoczyło bo dobrze wszystko sprawdziłem przed zakupem.

Nic

autor opinii