Opinia Volkswagen Passat clasic sedan 2.0 benzyna FSI 0KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2005r., ocena użytkownika (h43)

Volkswagen Passat clasic sedan 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 benzyna FSI 0KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 78 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 20 lat lub więcej

data oceny: 2009-07-09

liczba wyświetleń: 5338

Spalanie

jadąc spokojnie 90 -120 bez gwałtownych przyśpieszeń ,wyprzedzania itp da się uzykać wynik nawet na poziomie 6,1 l/100 km. Jednak podczas normalnej ale nadal spokojnej jazdy jako średnia trzeba przyjąc 8 - 8,5l/100. Przy mocniejszym depnięciu Na autostradzie spokojnie mógłby mieć dodatkowy bieg z obniżeniem prędkości obrotowej do poziomu 2500 - 3000 obrotów co znacznie zmniejszyłoby zużycie paliwa.
benzyna
gaz
Miasto
9.80
-.--
Trasa
8.30
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

samochód dla osób ceniących jakość i wygodę w cenie około 130 tyz zł

Ocena ogólna

Samochod elegasncki. Spokojny w wyglądzie.Bardzo wygodny. Obszerne wnętrze wykończone dobrymi materiałami. regulane i oddawanie mocy przy dobrze zestrojonym zawieszeniu daje przyjemnść z jazdy. Niestety jeśli bardziej dynamiczne prowadzenie to efekt natychmiast zauważalny pod dystrybutorem.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Durzy przeskok w jakości samochodu w stosunku do poprzedniego modelu Passata. Samochód bardzo wygodny i przestrzenny.Przemyślany. Zusterek przy przy 50 tys uszkodzony czujnik klimatyzacji (higrometr) przy 60 tys uszkodzenie cewki. przy 70 tys zniszczony kompresor w klimatyzacji.( pomimo stałego servisu. Poza tymi usterkami jeśli jest sprawny to bardzo przyjemny samochód. Mozna się powoziź ale i przy szybszej i dynamicznej jeździe bardzo dobrze się sprawuje. Zawieszenie i układ kierowniczy dobrze zestrojone. Hamulce bardzo wydajne. Wymagają skupienia zwłaszcza na sliskim.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

silnik dobrze wytłumiony. Eklastyczny i wystarczająco mocny. Bez żadnych przeróbek zezwala na dynamiczną jazdę. Niestety przy ostrzejszym traktowaniu dość paliwożerny jak to zresztą zawsze w passatach było. Skrzynia manualna - normalnie prawidłowa. Widziałbym potrzebę instalacji jeszcze jednego biegu - na autostradę do utzxymania niższych kosztów eksploatacyjnych przy stałęj wyższej prędkośi.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Prowadzi się bardzo komfortowo. Na zawieszeniu nie robi różnicy obciążene. Fotele więcej niż wygodne.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Kabina na tyle obszerna że zarówno z przodu jak i z tyłu mogą siedzieć koszykarze i będą mieli wygodnie. W wyposażeniu skóra wszystko ok poza denerwującym wyscieleniem dprzedniego panelu deski rozdzielczej plastikiem w kolorze skóry. VW mógł juz odpuścić te 0,5 m skóry i wykończyc twen mały kawałek nalezycie. Ergonomia bez zastrzeżen.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jeśli klima się nie popsuje to wentylacja bardzo dobra. Schowki w podłokietniku ( dość oszerny) i tzw na rękawiczki możliwość schładzania. do zupełnie przyzwoitych temeratur. Fotele ogrzewane zapewniają wysoki komfort w postaci chłodnego otoczenia i miłego ciepła na plecach

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Wysocy kierowcy muszą się przyzwyczaić, że kąty maski są tak dobrane iż odbija się w niej namalowany pas ( linia) środka jezdni. Kufer dść obszerny i utrudnia cofanie zwłaszcza osobom które nie potrafią tego zrobić jedynie na podstawie obserwacji luserek. Same lusterka - rewelacja. Przy doświetleni samoczynnie się zciemniają. można zapomnieć o oślepieniach z tyłu - to niemożliwe. w nocy z lusterka wewnętrznego na deskę splywa delikatna czerwona poświata - zachowane sa warunki ciemności a jednoczesnie widoczne jest wnętrze samochodu. -świetny pomysł.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Chyba na poziomie innych wspólczesnych samochodów. Bardzo przyjene dodatki ale niestety czasem usterkowe. zwarcie w radiu, Awaria czujnika wilgotności 2 x

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

servis niestety dość drogi i adekwatny do samochodu za 150 tys zł. Koszty na tyle znaczące, że trzeba je uwzględnic decydując się na zakp nowego samochodu

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii

Inne modele

Volkswagena: