Opinia Volkswagen Sharan Highline 2.8 204KM (benzyna) van 2001r., ocena użytkownika (237z)

Volkswagen Sharan Highline 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.8 204KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2012-03-15

liczba wyświetleń: 4743

Spalanie

Z takim silnikiem niestety zapotrzebowanie na paliwo jest ogromne zwlaszcza gdy klimatyzacja jest wlaczona w upalne dni. Samochod glownie uzytkowany na krotkich przejazdach w miescie spalal najwiecej 17l benzyny. W trasie bardzo ekonomiczny nawet przy czestych manewrach wyprzedzania spalanie naprawde przyzwoite. Jazda z maksymalna predkoscia 240 km/h drenuje zbiornik paliwa szybciutko.
benzyna
gaz
Miasto
17.00
-.--
Trasa
9.80
-.--
Cykl mieszany
14.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wymaga specjalnego traktowania. Spisywalo sie swietnie w codziennej eksploatacji, nawet na krotkich odcinkach jazdy glownie jazda w miescie, niezawodne.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Odradzam ta wersje silnikowa w tym roczniku wszystkim dusigroszom. Poza wysokimi kosztami utrzymania auto do polecenia dla rodzin z dziecmi, lubiacym dalekie wyprawy, ceniacych komfort i bezpieczenstwo.

Ocena ogólna

Wada tej wersji jest duze spalanie ale cos za cos. Pozytywne sa duze mozliwosci wykozystania auta.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Generalnie zawieszenie OK ale musialem naprawiac laczniki stabilizatora i gumy i lozyska kolumn mc'pherson-a. Po naprawie i tak bylo glosno na nierownosciach, moze z powodu sportowej charakterystyki zawieszenia. Auto bardzo dobrze trzymalo sie drogi i nie przechylalo sie zbytnio. Wspomaganie bez zarzutu, precyzyjne i mocne. Hamulce po kompletnej wymianie starczaly mi na dwa lata. Po 10 latach geometria troche sie rozjechala ale auto mialo w przeszlosci kolizje wiec moze dlatego.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Automat zawsze dziala z pewnym opoznieniem jesli chcemy gwaltownie przyspieszyc. Dynamika znacznie sie poprawia gdy rozpedzimy sie powyzej 120 km/h. Ze wzgledu na 6 cylindrow silnik bardzo elastyczny, praktycznie w spokojnej jezdzie miejskiej nie rozkreca sie powyzej 2500 obr/min. Przyspiesza normalnie ze wstydu nie ma jesli ktos lubi. Skrzynia biegow japonskie YATCO, niestety nie wytrzymuje duzych przebiegow. Naprawialem dwa razy, pierwszy raz prawdopodobnie poprzedni wlasciciel ja zakatowal a pozniej sypnela sie przekladnia planetarna. Fachowiec ocenil ze to bardo rzadkie uszkodzenie. Moze mialem pecha.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Nawet przy obnizonym zawieszeniu i sportowej charakterystyce nie mozna narzekac. Na polskich drogach oczywiscie auto zaczelo troche trzeszczec ale to nie nowka wiec ogolnie bez tragedii. pozycja za kierownica bardzo komfortowa i siedzi sie bardzo wysoko. Docenia to zapewne osoby starsze bo nie trzeba sie skladac w chinskie osiem aby zajac pozycje, z tylu nieco wyzej podloga wiec nogi troszke bardziej ugiete. U mnie wersja 2+2+2 pasazerowie w srodkowym rzedzie super komfort z podlokietnikami po obu stronach. Ponadto fotele z adaptacja do przewozenia dzieci od 1 - 9 lat spuer sprawa dla rodzin. Znakomicie wyciszony silnik, slychac tylko oplywajace powietrze.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Mialem wersje Highline z niesamowita iloscia dodatkowego wyposazenia, dlatego najwyzsza nota. Fotelle tzw kapitanskie daja mozliwosc prowadzenia konferencji w samochodzie. Ogromny bagaznik przy wyjetym ostatnim rzedzie siedzen docenia wszyscy jezdzacy na wyprawy rodzinne. Bezkonkurencyjny poprostu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja bardzo wydajna, zima przy duzych mrozach tez tragedii nie ma. Po 15 minutach jest jak w szklarnii. W moim egzemplarzu zawieszala sie czasami automatyczna regulacja temperatury, jakby czujnik temperatyry. Pomagalo wylaczenie silnika i potem juz bylo dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Bardzo duze powierzchnie przeszklone. Czlowiek czuje sie jakby siedzial w akwarium. Ze wzgledu na wielkosc auta widocznosc do tylu gorsza ale asystent parkowania znakomicie robil robote.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Przez 3 lata uzytkowania, klopot sprawila tylko wiazka kabli w klapie tylnej przy przesciu do karoserii. To jest niestety norma w vw z tego rocznika. Wizyta u elektryka zalatwila sprawe. Pozatym zadnych problemow.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ogromna dostepnosc czesci i dosc dluga obecnosc na rynku sprawia ze samochod naprawimy wszedzie a za czesci nie przeplacimy. Inna sprawa jesli zepsuje sie rozrzad w silniku lub skrzynia

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydowanie spalanie jest wysokie. Na warunki polskie i ceny paliwa jest to samobujstwo finansowe dla przecietnie zarabiajacego kierowcy.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Pieknie wyposazona wersja oraz gabaryty i mozliwosci adaptacji przestrzeni pasazerskiej i bagazowej. Komfort podrozowania i moc silnika.

Wnętrze

autor opinii