Opinia Volkswagen Touareg tiptronic 3.2 v 6 244KM (benzyna) terenowy 2005r., ocena użytkownika (qaz)

Volkswagen Touareg tiptronic 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 3.2 v 6 244KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 60 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 7457

Spalanie

Przy jeździe w trasie, zgodnie z przepisami, bez żadnych tam szaleństw, spalanie w granicach 10l/100 km. Ale przy jeździe szybkiej, a nawet niezwykle szybkiej, dwa razy więcej. Za przyjemność trzeba płacić.
benzyna
gaz
Miasto
15.50
-.--
Trasa
12.00
-.--
Cykl mieszany
13.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy poprzednik dbał o niego. Czy był należycie serwisowany. Zresztą jak w przypadku innych aut. To mocno uterenowiony suv. Więc co niektórzy po sukcesach Touarega w rajdzie Paryż-Dakar szaleją swoimi autami gdzie tylko się da!!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Najlepiej serwisować. Auto odwdzięczy się bezawaryjnością. naprawdę polecam: jedreknn@wp.pl

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Przyjacielowi

Ocena ogólna

Chciałoby się, aby mniej palił. Ale i tak pochłania dużo paliwa bez względu na silni. Trudno, to prawie 3 tony masy!

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wyśmienity komfort. Chyba jeden z najlepszych wśród SUV-ów. Układ przycisków, dostępność wręcz fantastyczna, jak zawsze u VW. Parkowanie, jak u tego typu auta zawsze obarczone problemami. kwestia przyzwyczajenia.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Jak to przy automacie. Przyspieszenie w normie, a nawet trochę lepiej. Skrzynia pracuje rewelacyjnie. Ale jeśli chce się szybciej jechać, to istnieją dodatkowe warianty: wersja sport lub tiptronic.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Brak jakichkolwiek uwag. Jak na uterenowionego suv-a lekko twardawy, ale tak ma właśnie być. Zachowuje się niezwykle poprawnie bez względu na dociążenie. Przy dużych prędkościach, z niekorzystnym wiatrem skośnym może, choć nie musi odzywać się szum w uszczelkach.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń wystarczająca, nawet dla "obszernych " pasażerów. Wygoda obsługi. Bagażnik wielki. Karoseria dobra, choć w wielu miejscach zastosowana elementy karoserii nie z metalu a tworzyw sztucznych, np. błotniki. Nie wpływa to jednak w żaden sposób na ocenę.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez uwag. Wszystko działa jak powinno. Klimatronik 2-strefowy idealnie dopasowuję temp i warunki nadmuchów zgodnie z życzeniem kierowcy i pasażera.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

To duże auto,, więc wysoko się siedzi. Widać dookoła wszystko. Lusterka idealnie zgrane.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Chodzi. nie nawala, choć czasami komp przy ocenie układów sygnalizuje o poduszce pasażera lub jej wyłączeniu.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Do 60 000 km, bo tyle ma, zero napraw, z wyjątkiem przeglądów serwisowych. Koszty wymiany płynów itp niestety bardzo wysokie. U dielera. Nie wiem jak gdzie indziej.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Generalnie jestem mile zaskoczony wszystkim. Mam inne auta terenowe, jeździłem wieloma o podobnej i wyższej klasie, ale ten najlepiej pasuje mi.

Komfort jazdy

autor opinii
Andrzej