Opinia Volkswagen Touareg 7L 3.0 7L 224KM (olej napędowy) terenowy 2007r., ocena użytkownika (sjm)

Volkswagen Touareg 7L 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 3.0 7L 224KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 96 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-12

liczba wyświetleń: 5337

Spalanie

spalanie auta nie jest małe, ale 3 litry trzeba czymś wypełnić, nie ma co się łudzić, że Touareg będzie spalał 6 litrów, przy spokojniej jeździe można ze średnią zejść poniżej 10 l, na obecną chwilę po przejechaniu 4200 km średnia spalania (komputerowa i zliczona) to 10,6 l/100 km
diesel
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
9.70
-.--
Cykl mieszany
10.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

bezwypadkowość i co za tym idzie elektronikę, auta powypadkowe będą miały bardzo dużo niespodzianek z różnymi układami (dużo udogodnień, które komplikuje mechanikom i elektronikom życie)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

można zapomnieć o nierównych drogach, szynach tramwajowych i kompleksach przy wyprzedzaniu

Ocena ogólna

auto łączy w sobie zalety auta prawie-terenowego (pozwoli dojechać w trudne miejsca) i wygonej limuzyny (daleka jazda to przyjemność), silnik 3,0 V6 TDI sprawdza się idealnie, pneumatyczne zawieszenie pozwala dostosować auto do różnych warunków i wymagań, auto dla aktywnych, wadą są koszty zakupu i utrzymania, ale to każdy chcący kupić tą klasę musi wliczyć

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

auto prowadzi się bardzo dobrze, komfort jazdy jak vanem, na ustawieniu zawieszenia na Sport świetne trzymanie sie drogi i wybieranie zakrętów, na ustawieniu Auto lub Comfort można zapomnieć o dziurach w mieście i szynach tramwajowych

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik 3,0 TDI jest bardzo dobrym wyborem do tego auta.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Wysoki komfort jazdy zarówno z przodu i z tyłu, auto na długie przebiegi

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik nienajwiększy w tej klasie aut, ale bardzo foremny, dobry patent z możliwością ustawienia wysokości do załadunku

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Trochę ograniczona widoczność do tyłu ze względu na szerokie słupki, bywa że coś umyka z widoku, trzxeba uważać

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

auto ma bardzo dużo elektroniki, więc zdarzają się błędy na komputerze, ogólnie nie ma co panikować, auto sprawuje się dobrze

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

naprawy tego auta kosztują dużo, odnosi się wrażenie, że normalną stawką za cokolwiek jest 1000 zł, części i robocizna są drogie - serwisy mają chyba inny taryfikator dla tych samochodów, to auto daje dużo radości i możliwości, ale za niemałe pieniądze

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

silnik bardzo dobry, duże zalety stałego 4x4 (trzeba się postarać, żeby się pośliznąć), dobre właściwości terenowe (nie jest to prawdziwa terenówka, Touareg jest na to zbyt ładny i zbyt skomplikowany)

Napęd

autor opinii
Marcin