Opinia Volkswagen Transporter 2.5 TDI 65KM (turbo diesel) bus 2001r., ocena użytkownika (245r)

Volkswagen Transporter 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.5 TDI 65KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 405 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2013-10-12

liczba wyświetleń: 3324

Spalanie

Jak pisałem przy silniku, stosując paliwa premium, na 82 litrowym baku zawsze robię ponad 1100km. Jeżdżę głównie w trasach, 100-110 na prostych na krajówkach, i raczej nie szybciej niż 130 na autostradach. Co nie znaczy że auto nie daje się rozpędzić do 160 km/h :)
diesel
gaz
Miasto
8.80
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ccyba warto dobrze sprawdzić, czy przebieg deklarowany przez sprzedającego zgadza się stanem auta. To na prawdę żywotne auta :)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nic szczególnego :) Lać dobre paliwo, wymieniać na czas co trzeba, i będzie dłuuuugo służyc :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu chcącemu wygodnie podróżować w dłuższych trasach, ale także w codziennym "bujaniu się po miseście". Auto ma praktycznie takie same wymiary jak przeciętne kombi, nie ma problemów z parkowaniem czy wjechaniem gdziekolwiek, przy wysokoś

Ocena ogólna

Do pracy to na prawdę znakomite auto. Ceny rynkowe tych modeli chyba to potwierdzają. Niech najlepszą rekomendacją będzie to, że o każdej porze dnia i nocy gotów byłbym wsiąść w to auto i bez specjalnych przygotowań pojechać na drugi koniec Europy :)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mając na liczniku 380 tys zdecydowałem się na remont przedniego zawieszenia (wszystkie tuleje met-gum, wybite zwrotnice, drążki z końcówkami itp), nie wymieniałem amortyzatorów bo są ok. Auto zawsze prowadziło się dobrze, a po remoncie jedzie jak po torach :)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik z obecnym przebiegiem 405 tys wciąż pracuje świetnie. Moment obrotowy pozwalający na użycie do rozpędzania praktycznie już od wolnych obrotów. Nie lubię zbyt często machać lewarkiem zmiany biegów, i ten silnik bardzo w tym pomaga. W trasie wyprzedzanie n V biegu od 80km/h to żaden problem, wciskasz gaz i jedziesz :). Od początku użytkowania auta (2006 przy 89 tys na liczniku) stosuję paliwa premium, które mój silnik bardzo lubi, odwdzięczając się cichą i dynamiczną pracą i zmniejszonym spalaniem, co wychodzi w sumie ekonomiczniej niż przy stosowaniu zwykłego ON. Sprawdziłem i policzyłem. W normalnej ekploatacji (2/3 w trasie, 1/3 miasto), bak 82 litry wystarcza na 1100-1150km, zimą mniej o 50-100km, zależnie od tego jak często odpalam zimny silnik, gdyż jest wyposażony w dogrzewacz Eberspaecher 3kW.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Mój T4 ma miękkie wykończenie wnętrza tylko w przedniej części, od połowy są blachy i twarde poszycia z twardej pilśni (podsufitka i boczki), więc auto nie jest ciche. Słychać też szum opon tylnych - nieosłonięte nadkola. Na autostradzie przy 120km/h hałas mierzony decybelomierzem to 73-75 dBA, zależnie od siły i kierunku wiatru, bo przy bocznym czasem gwiżdże przy lusterkach. Co do zawieszenia, auto jedzie zdecydowanie przyjemniej gdy jest obciążone, choć typowe polskie drogowe nierówności najlepiej pokonuje nieobciążone, w sensie dużego skoku zawieszenia. Fotele przednie mam już "wyklepane" ale gdy zdarza mi się jeździć moim autem z tyłu, siedzi się bardzo wygodnie, jest obszernie, a nogi można dać "wszędzie" :)

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

O wygodzie wynikającej z miejsca już napisałem, jest przestronnie, za co bardzo lubię to auto. Bardzo wygodnie się wsiada i wysiada. Rozmieszczenie przyrządów i manipulatorów jest takie jak powinno być, wykończenie jest bardzo dobre, w tym przebiegu nic nie skrzypi i nie brzęczy, bez problemu można też utrzymać czystość. Na pochwałę zasługuje też jakość materiałów tapicerki, moja jest cała, nie ma na niej nawet przetarć, a wywieram nacisk na siedzenie rzędu 130kg :) w mojej podstawowej wersji przearanżować nie da się wiele, poza odwróceniem środkowej kanapy na mocowaniach. Ale wersji zabudowy T4 widziałem sporo :) Karoseria w normie, nie była specjalnie konserwowana, i poza drobnymi odpryskami na krawędziach nic mi nie przeżera jeszcze na wylot auta. Odpryski pojawiły się w dolnych narożnikach otworów okiennych w drzwiach przednich, ale cynkowane drzwi się bronią. Przy tym przebiegu wykonanym głównie w trasach, mocno poobijany kamyczkami mam przód, ale też rdza nigdzie jeszcze nie spuchła.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jak wspomniałem przy silniku, mam automatycznie włączający się dogrzewacz 3kW, więc zimą przy -30 ja prowadzę w krótkim rękawku, a pasażerowie nawet w II rzędzie nie marzną. Dzięki niemu silnik zawsze trzyma swoje 90 stopni a ogrzewanie pracuje wydajnie. Poza nawiewem na tył z osobną nagrzewnicą, mam też suche webasto 5kW, więc nawet da się spać w tym aucie zimą, z czego nieraz korzystałem. Pobór paliwa do webasto jest znikomy, przy mocy na 1/4 nawet po całej nocy nie widzę ubytku w baku. Deklarowane przez producenta 0,6litra na pełnej mocy na godzinę to widocznie prawda ;) Dmuchawy są bardzo wydajne przy pełnej mocy, a przy ustawieniu na minimum spełniają dobrze swoją rolę nie męcząc uszu dodatkowym hałasem. W mojej wersji może brakuje osobnego nawiewu na boczne szyby, zawsze zimą muszę wypośrodkować między odparowywaniem bocznej szyby a grzaniem łokcia. Bardzo dobrze działa nawiew na nogi, tędy kieruję 2/3 strumienia z wentylatora gdy jest sucho, tędy również głównie ogrzewam wnętrze. Gdy ciepło trzeba puścić w górę, na szyby, bardzo pomagają zawsze zimne nawiewy w konsoli środkowej. Te również bardzo dobrze służą latem, dopóki za bardzo słońce nie rozgrzeje przodu auta. Niestety, nie mam klimatyzacji :(, przy temperaturze zewnętrznej powyżej 28 stopni, w aucie robi się mało przyjemnie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Panoramiczna, wysoka szyba, stosunkowo wąskie słupki przednie, no i oczywiście wysokość samego auta pozwalająca obserwować drogę w przód ponad dachami osobówek, to powód dla którego chyba nigdy już na stałe nie przesiądę się do niższego auta :) Moje całe nadwozie jest przeszklone, widoczność w tył również jest znakomita, w czym pomagają duże lusterka o zmiennej krzywiźnie, likwidujące martwe strefy. Ręcznie przestawiane lusterko wewnętrzne pozwala przyciemnić widok w nocy.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem dotąd żadnych problemów z elektryką. Wszystko kontaktuje, żadnych zwarć czy braku kontaktu. To auto elektronikę ma chyba jeszcze z czasów, gdy nie robiło się aut, które w założonym przez producenta czasie miały się popsuć ;) Zdarzyła się awaria centralnego zamka spowodowana niestarannym podłączeniem sterowania z alarmu - tu zwarcie "posadziło" drobną kostkę w sterowniku, czego naprawa kosztowała mnie poniżej 200zł.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Trudno mi jednoznacznie określić czy powyższa lista jest listą awarii czy raczej wynikiem normalnego zużycia. Auto przed zakupieniem przez mnie stało ponad rok, więc uszczelniacze mogły stracić swoje właściwości z tego właśnie powodu. Czujnik poziomu oleju to drobiazg. Reszta się po prostu zużyła. Auto w utrzymaniu jest na prawdę łatwe i niedrogie, mam znakomitego mechanika, u którego wykonuję regularne przeglądy.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik 90KM TDi jest na prawdę znakomity i niezawodny

Napęd

autor opinii