Opinia Volkswagen Transporter Blaszak 2.5 88KM (turbo diesel) bus 2000r., ocena użytkownika (pjv)

Volkswagen Transporter Blaszak 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.5 88KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 350 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 4729

Spalanie

nie jest to najoszczedniejszy diesel na swiecie, ale zwazywszy ze zadko jedzie "pusty" to wyniki ma calkiem akceptowalne. Jezeli jednak zaladujemy mu tone i bedziemy jechac powyzej 100km/h musimy sie liczyc ze "pociagnie" nawet 12-13 litrow
diesel
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

trudno powiedziec, najlepiej kupic je od osoby ktora je ciagle eksploatuje, zakup od handlarza moze byc masakrycznie drogi

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

najgorszym podejsciem do tego samochodu jest: auto firmowe to najlepsze auto wyscigowe (terenowe) Jezeli wsadzimy za kierownice "bezmuzgie yeti" ktore chce sie poscigac, czesto ostro hamowac, nie czekac az mu sie silnik nagrzeje zanim da turbinie popalic, to musimy sie liczyc z duzym workiem pieniedzy na naprawy i eksploatacje. w przeciwnym wypadku dostajemy dobrego, niezawodnego "partnera w interesach"

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom prowadzacym mala lub mikrofirme o ladunkach niezbyt duzych gabarytowo lub niezbyt ciezkich (do 1 tony lub 2 palety)

Ocena ogólna

Jak dla mnie auto jest bardzo udana konstrukcja, nalezy jedynie pamietac, ze jak kazda maszyna nie jest "idiotoodporna" i nalezy ja eksploatowac z glowa. Jesli chodzi o uzywanie hamulca: osoby nie umiejace prowadzic aut hamujac silnikiem nawet nie powinny sie do niego "zabierac", hamowanie auta pedalem noznym z wcisnietym sprzeglem przy pelnym zaladunku grozi przegrzaniem tarcz i calkowitym brakiem hamulcow. Sila hamowania silnikiem jest naprawde imponujaca i wystarczy ja tylko niekiedy wspomoc hamulcem noznym.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Bardzo dobrze prowadzący sie samochod, czesto latwiej nim sie wcisnac na parkingu niz laguna czy passatem kombi (podobna dlugosc auta), moc 88km daje dobre wyniki spalanie/moc/udzwig/przyspieszenie. Auto doskonale sprawdza sie przy zaladunkach dopuszczonych przez producenta. Minusem jest delikatny piaty bieg, ktory jak padnie to kosztuje fortune. Eksploatacja elementow zawieszenia jest w rozsadnych cenach.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

przyspiesza lepiej niz niejedna osobowka o mocy 100-110KM (mamy tu przewage niutonometru)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

W kabinie jest dosyc glosno (pamietajmy ze to "blaszak"), fotele tylne sa tragiczne (bo ich nie ma :)), a zwazywszy na 3 miejsca z przodu, nie mozemy liczyc na komfortowa jazde przy "pelnym oblozeniu"

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

1/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

pamietajmy ze opisujemy tu auto robocze, wiec nie liczmy na jakosc wykonczenia, to co jest jest niezle, ale trzeba sie liczyc ze w aucie w tym wieku wszechobecne plastiki moga zaczac trzeszczec, zuzycie materialow na bardzo akceptowalnym poziomie, przestrzen z tylu (bedaca jednoczesnie) bagaznikiem, jak na busa tych rozmiarow oceniam bardzo dobrze

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Brak zastrzezen. Nalezy pilnowac tylko zeby filtr kabinowy byl czysty i o zamglonych szybach mozemy zapomniec. Innymi slowy, im wiecej palisz w aucie tym szybciej zacznie Ci parowac. jak nie palisz to masz dlugo problem z glowy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widocznosci do tylu nie ma bo blacha zaslania, ale co do reszty: rewelacja.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

1/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

zadnych klopotow z elektronika, czy elektryka. Co wiecej auto ma "fabryczna" baterie i nawet stojac 4 dni na -15st mrozie (z malym bulem) ale zapalilo :)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Zwazywszy ze to jest bus, wiec kosztuje wiele wiecej niz osobowki, przebiegu rzeczywistego podac nie moge, bo auto kupilem od handlarza, zawieszenie musialem robic po przejechaniu nim 40 000km, gdzie pracownik wogole nie zwracal uwani po czym i z jaka predkoscia jezdzi.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

osobowki na swiatlach wachaly spaliny nawet jak "przycisnie sie go " do polowy mocy :)

Napęd

autor opinii