Opinia Volvo V50 Momentum 2.0 136KM (olej napędowy) kombi 2008r., ocena użytkownika (m4z)

Volvo V50 Momentum 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 20 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-09-02

liczba wyświetleń: 5707

Spalanie

Najlepsze spalanie, przy pelnym obciazeniu, mialem na trasie 400 km gdzie nie moglem rozwinac predkosci powyzej 90 km/h. Wtedy spalanie wynioslo 4.8l/100 km na odcinku calej trasy.
diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Silnik 1.6 lub 2.0 TDI, pakiet Momentum, przyciemnane lusterka, kontrole martwej strefy, podwyzszony pakiet audio (naprawde warto).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Odradzam do jezdzenia po miescie. Po pierwsze - szkoda, po pierwszych dwoch miesiacach nauczylem sie korzystania z parkingow strzeonych lub ostatnich pieter w galeriach - szkoda lakieru. Po drugie - nie jest to wbrew pozorom takie male auto. Ciezko jest znalesc miejsce do parkowania.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kazdemu kogo na nie stac.

Ocena ogólna

Swietne auto dla mlodych i aktywnych osob. Przejechalismy z zona duzo tras w Europie - ten samochod tylko podkresla nasza radosc i chec dalszych wypraw :)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochod wprowadzalem w kontrolowany poslizg kilka razy w ziemie - po to aby sie go nauczyc, musze przyznac, ze jak na kombi - jest to swietny pojazd.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Istnieje charaktersytyczna dla diesli "dziura turbo", jednak jezeli turbina sie juz wlaczy - mozna smialo wyprzedzac nie czujac roznicy czy poczatkowo mielismy 60 czy 140 km/h

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Powyzej 140 km/h samochod staje sie glosny, uwazam, ze auto tej klasy mogloby byc lepiej wyciszone.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Na duzy plus moge wskazac jakosc wykonczenia - aluminimum to aluminium (a nie plastik jak w japonczykach), a pozostale materialy - sa swietne.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiewy sa bardzo wydajne. W zime, przy ujemnej temp. w okolicach -10 samochod po 5 minutach jest juz nagrzany i odparowany - czyli de facto, jezeli zachowamy dobre przyzwyczajenie "grzania samochodu" podczas pakowania rzeczy i wsiadania pasazerow - kilkaset metrow po starcie juz jest naprawde super.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Na duzy plus - czujniki "martwej strefy" i przyciemnane lusterka.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nigdy nie mialem problemu z zadnym elementem.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Koszty naprawy sa znaczne, w koncu kupujemy auto klasy premium.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii