Opinia BMW Z3 2.8 192KM (benzyna) roadster 1997r., ocena użytkownika (g4d)

BMW Z3 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: roadster

silnik: 2.8 192KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 134 000 km

liczba drzwi: 2

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2009-04-15

liczba wyświetleń: 5320

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
9.50
-.--
Cykl mieszany
11.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Dach - nieszczelne uszczelki na łączeniu dachu z przednią szybą w prawym górnym rogu (cieknie większość modeli). Lepiej sprawdzić całkowicie układ jezdny czy auto "nie zostawia 4 sladów" - bo może to być tragiczne w skutkach.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Oprócz tego by nie brakło paliwa....chyba na nic :D.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś kto już posiada inny samochód, do jazdy codziennej oraz tym, którzy są w stanie docenić - RADOŚĆ Z JAZDY.

Ocena ogólna

Nie zamieniłbym tego rekinka na żadnego innego roadstera. No i ta linia nadwozia.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto na suchej nawierzchni jeździ jak przyklejone do asfaltu. Na mokrej jak to na mokrej - tył trzeba pilnować i nie szaleć z gazem. Układ kierowniczy precyzyjny, czasem przeszkadza tylko zbyt duża kierownica. Hamulce brzytwy - nic dodać nic ująć. Parkowania nie komentuję :D.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

"5" można już wrzucić przy 50km/h godzinę i autko spokojnie przyspieszy, także skrzyni używa się rzadko nawet w mieście, w trasie jeździ się prawie jak automatem :D. Do skrzyni trzeba się przyzwyczaić - czuć w niej sportowe zacięcie. 1320kg i 192 konie + rwd - tyle o przyspieszeniu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Autko dość sztywno zawieszone ale tragedii nie ma. Niestety gorzej z naszymi drogami :/. Fotele wygodne (świetnie regulowane), ale bez rewelacji. Komplet pasażerów to 1 osoba :D. Jak na cabrio to nieźle ale w mogło by być ciut lepiej

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Powyżej 187 mogą zacząć się problemy. Co do ergonomii i jakości materiałów to 3 literki - BMW - kto miał ten zrozumie. Karoseria - pełny ocynk - 11 lat - nie ma grama rdzy.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Malutka kabina, szybko się nagrzewa i ochładza. Klima wydajna.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Napewno nie jest to SUV :D. Do tyłu nie widać nic ze względu na plastikową tylną szybkę, która po latach po prostu płowieje, przed zmianą pasa lepiej się upewnić, że jednak nic nie ma obok - można się naciąć.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Mogło by być lepiej jeśli chodzi o układ elektryczny. Do elektroniki brk zastrzeżeń.

Elektryka

8/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Bardzo NIE awaryjne autko - szczególnie jeśli dbane - nie powinno nas zaskoczyć. Koszty napraw nie są drogie z jednej bardzo prostej przyczyny - jest to model BMW E36/7 - czyli samochód zbudowany na bazie jednego z najbardziej udanych i popularnych modeli BMW. Stąd łatwo dostępne części zarówno nowe jak i używane - w bardzo przystępnych cenach (wbrew obiegowej opinii o BMW).

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Piotr