Opinie o samochodach Alfa Romeo 33
Liczba ocen: 13
Średnia ocena: 9.23/10
Alfa Romeo 33 spalanie (l/100km)
Oceny ALFY ROMEO 33
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 IE 107KM 1991r. 168 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik boxer jest bardzo dynamicznym silnikiem. Jazda 33-ką to prawdziwa przyjemnośc. Nawet najmniejsze silniki potrafią dzisiaj zawstydzić na ulicy nowsze i mocniejsze samochody. Połączenie zwinnego i żwawego silnika z lekką wagą nadwozia przynosi wspaniałe efekty. Samochód jest poprostu...
Opinia o komforcie:
Samochód nie nalezy do komfortowych. Nie o to chodzi w samochodach z twardym, wręcz sportowym zawieszeniem. Wyczuwa się każdą nierówność, każdą koleinę itp. Fotele są dośc wygodne, dobrze trzymają w ciasnych,szybkich zakrętach (wzorcowe są pod tym względem ,montowane w topowej wers...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria samochodu jest bardzo ładna- do dzisiaj może się podobać. Ma elegancką ale jednoczesnie sportową linię. Korozja mimo wprowadzonego w 3 serii (od 91 r.) ocynkowania blach jest wrogiem 33-ki, zwłaszcza jeśli samochód był naprawiany po stłuczkach itp. Korozja lubi atakować dolną...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód posiada seryjnie dość twarde zawieszenie. Dzięki temu bardzo dobrze trzyma się nawierzchni. Kręte drogi są stworzone dla tego samochodu. Niestety nasze dziurawe drogi powodują,że jazda nie jest komfortowa. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, przeszkadzać może duża średni...
Alfa Romeo 33 QV 1.7 16V 132KM 1991r. 140 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Fenomenalny silnik, lubi wysokie obroty i świetnie sie na nie wkręca.Dzwięk boxera jest nie powtarzalny, mankamentem jest skrzynia biegów bez synchronizatora na 1 biegu. Wymaga dużej uwagi i wyczuci przy zmianie biegów.W zakresie obrotów do 4000 jest to samochód cywilny którym można z duż...
Opinia o komforcie:
Stosunkowo twarde zawieszenie pozwala na pewne prowadznie szczególnie w ciasnych zakrętach jednak nie jest zbyt komfortowe.Prowadzenie się samochodu przy pełnym obciążeniu praktycznie nie ulega zmianie. W wersji QV na wyposażeniu były montowane fotele kubełkowe, króre zapewniają świetne ...
Opinia o nadwoziu:
Na temat podróżowania napisałem wcześniej. Mankamentem tego samochodu jest brak schowków, jest ich jak na lekarstwo no i ich wielkość pozostawia wiele do życzenia. Materiały użyte do wykończenia wnętrza jak na tamte czasy są bardzo przyzwoite, plastiki sa trochę twarde i w zimie skrzy...
Opinia o układzie jezdnym:
Wzór prowadzenia na równej nawierzchni. Twarde zawieszenie pozwala na świetne prowadzenie samochodu w zakrętach, po mimo przechyłów na zakrętach samochód jedzie jak po szynach.Wspomaganie dobrze zestrojone, pozwala na bardzo dobre czucie samochodu.
Alfa Romeo 33 1.4 1,4 IE 90KM 1994r. 160 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Szok - ile mocy z takiego starego silnika. Jednak boxer to jest to!
Opinia o komforcie:
KOmfort jak na tą klasę i rocznik auta - nie najgorszy. Nie można się czepiać. Jak ktoś chce może kupić nowego MEROLA.
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze dość ergonomicznie przemyślane. Duży bagażnik. Jakość materiałów lepsza niż w niejednym aucie z dzisiejszych lat (w ogóle dzisiaj robi się chałe - wiem bo sam pracuję w fabryce samochodów).
Opinia o układzie jezdnym:
Przez rok nigdy nie zawiodła. Lane paliwo i jazda! Użytkowana codziennie. Około 10 tyś. km.
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1.7 1,7 107KM 1991r. 209 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastycznosc tego silnika jest rewelacyjna. Przyspieszenie jak na swoje lata rewelacyjne (9,5s do 100km/h).
Opinia o komforcie:
Jazda z obiazeniem nieco utrudniona (bujanie). Wyciszenie wg mnie wysrodkowane, co pozwoliło na raczenie sie rasowym brzmieniem silnika boxer.
Opinia o nadwoziu:
Malo miejsca na nogi pasazerow z tyłu. Karoseria ocynkowana a czesc z niej zakonserwowana bitumicznie.
Opinia o układzie jezdnym:
Znakomite trzymanie na drodze, nawet w ostrych zakretach przy duzych predkosciach. Hamulce wystarczajace, choc nie nadzwyczajne.
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 107KM 1990r. 130 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
elastycznosc super.za to kocham to auto.jadac na 5tym biegu 60 na godz rozpedza sie do reszty szybko i bez ociagania.skrzynia dobra bardziej problemowy jest jej osprzet.silnik trwaly ale wymaga dobrej obslugi u tych ktorzy sie znaja na tych motorach.
Opinia o nadwoziu:
wnetrze surowe.duzo twardego plastiku.pedaly za blisko siebie.zegary czytelne.bagaznik duzy i latwo go powiekszyc.samochod z 1990 ma ocynkowana blache.
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie alfy 33 1.7 to frajda zwlaszcza w terenie gorskim.parkowanie moze irytowac osoby malo doswiadczone ze wzgledu na niemoznosc zobaczenia wszystkiego przez tylna szybe.promien zawracania duzy.hamulce ok ale przy osiagach tego auta mogli lepiej je skonstruowac
Średnie oceny ALFA ROMEO 33
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Alfa Romeo 33 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: BMW seria 3.
Najciekawsza opinia użytkownika o Alfie Romeo 33
użytkownik: AR_33 Robert
liczba głosów: 66
Alfa Romeo 33 QV 1700 16V 132KM 1991r. hatchback
Ocena ogólna
Samochód wymagający dbałości i terminowych wymian wszystkich płynów technicznych, jednak daje wielką przyjemnośc z jazdy i do dnia dzisiejszego potrafi zadziwić na drodze swoimi osiągami. Na pewno nie jest to samochód dla osób które nie chcą pamiętać o tym że mają samochód, tylko chcą wsiadć i jechać.
Układ napędowy
Fenomenalny silnik, lubi wysokie obroty i świetnie sie na nie wkręca.Dzwięk boxera jest nie powtarzalny, mankamentem jest skrzynia biegów bez synchronizatora na 1 biegu. Wymaga dużej uwagi i wyczuci przy zmianie biegów.W zakresie obrotów do 4000 jest to samochód cywilny którym można z dużą przyjemnością poruszać się w każdych warunkach, jednak jeśli ktoś chce poczuć dreszczyk emocji proponuje po przekroczeniu 4000 obrotów wcisnąć pedał gazu i mocno chwycić kierownicę, jest to drugie oblicze tego samego samochdu.Na wszystkich biegach ciągnie do samego końca, wprawny kierowca na 3 pojedzie od 0 do 120 km/h
Widoczność
Widoczniość do przodu bardzo dobra, jednak w pewnych sytuacjach stosunkowo szeroki przedni słupek ogranicza trochę widoczność. Widoczność do tyłu mocno ograniczona przez wysoką linie kufra, jednak przy użyciu lusterek bocznych można swobodnie manewrować.
Komfort
Stosunkowo twarde zawieszenie pozwala na pewne prowadznie szczególnie w ciasnych zakrętach jednak nie jest zbyt komfortowe.Prowadzenie się samochodu przy pełnym obciążeniu praktycznie nie ulega zmianie. W wersji QV na wyposażeniu były montowane fotele kubełkowe, króre zapewniają świetne trzymanie boczne i bardzo wygodne podróżowanie nawet na długich trasach.Na tylnej kanapie wygodnie podróżować mogą dwie osoby, dla trzech na dłuższe trasy jest za mało miejsca. Wyciszenie może pozostawiać wiele do życzenia, szcególnie przy wyższych obrotach, jednak dzwięk silnika jest tak nie samowity, że dla mnie jest to plus, a nie minus :)
Nadwozie
Na temat podróżowania napisałem wcześniej. Mankamentem tego samochodu jest brak schowków, jest ich jak na lekarstwo no i ich wielkość pozostawia wiele do życzenia. Materiały użyte do wykończenia wnętrza jak na tamte czasy są bardzo przyzwoite, plastiki sa trochę twarde i w zimie skrzypią, ale jest to samochód z 1991 roku. Wielkim plusem jest bagażnik 400l to naprawdę spory bagażnik, dodając do tego dzielone asymetrycznie siedzenia tylnej kanapy mamy do dyspozycji dużą przstrzeń bagażową. Karoseria nie jest mocną stroną 33, szczególnie narażone na korozje są takie elementy jak okolice wlewu paliwa dolna część drzwi i tylne nadkola, jednak jeżeli egzemplarz nie miał napraw blacharskich i był odpowiedni konserwowany nie powinno bys dużych problemów.
Układ jezdny
Wzór prowadzenia na równej nawierzchni. Twarde zawieszenie pozwala na świetne prowadzenie samochodu w zakrętach, po mimo przechyłów na zakrętach samochód jedzie jak po szynach.Wspomaganie dobrze zestrojone, pozwala na bardzo dobre czucie samochodu.
Naprawy
Orginalne części są bardzo drogie, nie zawsze można dostać zamienniki,nie które części nie są już produkowane. ASO ma bardzo wysokie koszty robocizny i często nie idzie to w parze z jakością.
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie dobra wydajność, zarówno latem jak i w zimie, jedynie przy czterech osobach w samochodzie i deszczowej pogodze występuje problem parowania szyb. Ogrzewanie nawet w mroźne dni daje radę.
Elektryka/elektronika
Sama elektryka lubi sobie poszwankować, ale samo sie psuje i samo się naprawia, jak ktoś ma czas i lubi to mmożna wyczyścić wszystkie styki i zabezpieczyć je przed wilgocią. W tedy problem przestaje praktycznie istnieć. Czystej elektroniki jest w 33 nie wiele.
Sprawdź także:
Alfa Romeo 33 - ogłoszenia , Alfa Romeo - forum użytkowników, Alfa Romeo 33 - średnie ceny
Alfa Romeo - tapety na pulpit, Alfa Romeo - konfigurator felg, Alfa Romeo - tanie opony,
Używane auto części, Alfa Romeo - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie