Fiat Multipla opinie, oceny użytkowników, Fiat Multipla spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Fiat Multipla

Liczba ocen: 28

Åšrednia ocena: 8.36/10

Fiat Multipla spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.93/12.50
6.37
trasa
7.77/9.78
5.20
cykl mieszany
8.03/11.07
5.77

Oceny FIATA MULTIPLA

2008-02-11

Ogólna ocena:

8/10

Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Auto się czasem psuje, ale koszty napraw są niwysokie, a walory eksploatacyjne niepowtarzalne. 6 miejsc, wysoki komfort, ekonomiczny silnik i niewielkie gabaryty zewnętrzne (długość poniżej 4m, to mniej niż ma golf) ułatwiajace parkowanie w mieście. Ideal...
Opinia o układzie napędowym:
Silnikowi brakuje trochę mocy, ale w mieście to nie przeszkadza. Skrzynia biegów jak na Fiata sprawuje sie bardzo dobrze, nic nie haczy, biegi wchodzą łatwo, choć może niespecjalnie precyzyjnie.
Opinia o komforcie:
Bez obciążenia auto jest trochę za sztywne, po pełnym obciązeniu za miękkie. Fotele dla wszystkich praktycznie jednakowe - kierowca ma dodatkowo regulacje wysokości i lędźwiową. Wszyscy pasażerowie (nawet z tyłu) mają możliwość regulacji pochylenia oparcia. Dobrze sprawdzaja się na...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu i z tyłu nogi mozna spokojnie wyciagnąć przed siebie, a mozliwość przesuwania (nietety tylko skokowego) foteli pozwala na zmianę wielkości bagażnika kosztem przestrzeni na nogi. Teoretycznie można przewieźć wewnątrz np. trzech pasażerów z rowerami na specjalnie zaprojektowany...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na wysoki samochód prowadzi się całkiem dobrze, choć nieco kosztem komfortu. Hamulce trochę za słabe. Pedał umieszczony w niodpowiednim miejscu, co przy nagłym hamowaniu może być problemem. Parkowanie, dzięki dużym szybom oraz dwudzielnym lusterkom, to bajka. Problem, to trochę za m...

2008-09-10

Ogólna ocena:

8/10

Niepowtarzalny styl, widoczność z wnętrza samochodu, ogromna przestrzeń wewnątrz mimo niecałych 4 m długości, duża swoboda kształtowania przestrzeni bagażowej, niskie spalanie i zadowalajaca dynamika.
Opinia o układzie napędowym:
Do 2000 obr/min silnik sie jedynie kręci, a dopiero powyżej można sprawnie przyspieszać. Połóżenie dźwigni na konsoli centralnej, to ideał, jej przełączanie jest precyzyjne, choć wymaga precyzyjnego prowadzenia dźwigni (jak zwykle u Fiata). Czasami wsteczny nie chce wskoczyć, ale po po...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest dość twarde i jazda po bruku do przyjemności nie należy, tym bardziej, że dodatkowo trochę hałasuje. Pod obciążeniem buja się tył. Fotele, mimo braku trzymania bocznego, są bardzo wygodne na dłuższych trasach. Przy komplecie pasażerów odczuwalnie spada dynamika samoc...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu ilość miejsca na środkowym fotelu jest wystarczająca dla niższych osób. Kolana wyższych osób mogą też przeszkadzać w zmianie biegów. Z tyłu pasażerowie w S-klasie chyba nie mają więcej miejsca. Brak jednego dużego schowka lub półki, gdzie można włożyć atlas samochod...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na tak wysokie auto świetne prowadzenie na zakrętach i mimo ciężkiego silnika tylko niewielka podsterowność. Hamulce mogłyby być lepsze. Parkowanie to łatwizna dzięki dużym dwustrefowym lusterkom, choc wymaga wyczucia długość niewidocznego przodu auta.

2009-07-18

Ogólna ocena:

8/10

4m długości i6 wygodnych miejsc z mnóstwem możliwości przekształcania wnętrza.Trochę zbyt mały bagażnik ale z zaparkowaniem nie ma większych problemów.Dynamiczny i oszczędny silnik JTD nie rujnuje budżetu domowego pod dystrybutorem. Koszty utrzymania są jak najbardziej akceptowalne. D...
Opinia o układzie napędowym:
Precyzyjna skrzynia biegów, 115KM w miarę dobrze radzi sobie z wagą samochodu. Silnik dosyc dobrze wyciszony nie męczy przy dłuższej jeździe. Dynamika,przyspieszenia, głośnośc, ogólnie bez zastrzeżeń.
Opinia o komforcie:
Bez większych uwag. Wygodny samochód, żadnych dziwnych zachowań, trzyma sie dobrze drogi i daje spore poczucie bezpieczeństwa.
Opinia o nadwoziu:
Miejsca nie brakuje żadnemu z 6 pasażerów. Wnętrze jest bardzo wygodne i przestronne z wieloma możliwościami ustawiania foteli. Możliwośc złozenia oparcia i przekształcenia fotela w stolik i wiele innych opcji aranżacji wnętrza. Sporo różnych schowków i trochę za mały bagażnik. Po ...
Opinia o układzie jezdnym:
Nie jest to auto do wyścigów ale zawieszenie pracuje na tyle dobrze, że można się szybko i sprawnie poruszac i w mieście i na autostradzie. Słabe łożyska w tylnych wahaczach,niestety wymagają wymiany średnio co 2lata, zapiekające się zaciski hamulcowe potrafią zdenerwowac.Poza tym nie ...

2013-05-02

Ogólna ocena:

10/10

Prawie same zalety. Z wad - opisałem wcześniej, promień skrętu i skrzynia biegów.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ma wystarczającą elastyczność, nie trzeba co chwilę zmieniać biegów. Skrzynia..... Cóż, tu się producent nie postarał: na 5 biegu przy 4000 obrotów na prędkość wynosi ledwo 120 km/h! Lekarstwem jest wymiana koła 5 biegu..... Przyspieszenie - no naprawdę nie jest to Porsche.....
Opinia o komforcie:
No cóż - jak sam jadę to auto jest ciut za sztywne, jak zapakuję rodzinkę, bagaże i teściową to jest ciut za miękkie. Fotele genialne - nie ma się do czego przyczepić. Przy 120 jeszcze da się normalnie rozmawiać, więc wyciszenie nie jest złe.
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze można opisać tylko jednym słowem: GENIALNE. Sześć foteli, dowolna konfiguracja, nawet spory bagażnik, dużo schowków, możliwość zamontowania lodówki zamiast przedniego środkowego fotela. Szkoda, że producent nie przewidział skórzanej tapicerki....
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi siÄ™ bardzo dobrze, zarówno w mieÅ›cie jak i na autostradzie. TrochÄ™ denerwuje duży promieÅ„ skrÄ™tu, co skutkuje czasem kilkakrotnym "skÅ‚adaniem siÄ™" przy zawracaniu. Hamulce skuteczne, ale bez fajerwerków. Parkowanie - zalecam montaż czujników, naprawdÄ™ pomagajÄ...

2010-02-19

Ogólna ocena:

10/10

Gdy myślę teraz o wymianie samochodu to o takim samym modelu tylko trochę młodszym. A choć szczególnie od przodu Multipla nie wygląda "porywająco" to gdy siedzi się w środku odczuwa się tylko zalety tej specyficznej konstrukcji.
Opinia o układzie napędowym:
To samochód rodzinny a nie wyścigówka i bardziej liczy się ekonomia niż przyspieszenia ale gdy jedziesz sam bez obciążenia to wydaje się całkiem zrywny.
Opinia o komforcie:
Tylne fotele majÄ… 2 pozycje i trzeba zaznaczyć, że jeżeli chcemy mieć duży bagażnik to wtedy już miejsca z tyÅ‚u dla pasażerów nie jest tak wiele, ale nie jest też źle, dla dzieci w zupeÅ‚noÅ›ci wystarcza. Masa miejsca na bagaż podrÄ™czny z przodu bardzo uÅ‚atwia podróżowanie z dzieÄ...
Opinia o nadwoziu:
Nie jest to może jeszcze "górna półka" niemniej Fiat mnie pozytywnie zaskoczył na tym polu.
Opinia o układzie jezdnym:
Po przesiadce z Audi 100 bardzo rozczarowuje słaby promień skrętu. Fiat jest o 1m krótszy a trudniej nim zawrócić niż 5m Audi. To w zasadzie jedyna rzecz, która mnie rozczarowała w Multipli.

Åšrednie oceny FIAT MULTIPLA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
53.57%
głosów 15
Raczej tak
35.71%
głosów 10
Trudno powiedzieć
7.14%
głosów 2
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
3.57%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.9/10
Układ kierowniczy
8.3/10
Hamulce
7.9/10
Parkowanie
8.8/10
Napęd
Elastyczność
7.8/10
Skrzynia biegów
7.6/10
Silnik
8.4/10
Przyspieszenie 0-100km
7.1/10
Przyspieszenie 60-120km
7.5/10
Przyspieszenie 80-120km
7.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.4/10
Fotele przednie
8.2/10
Fotele tylne
8.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.1/10
Wyciszenie
7.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.4/10
Przestrzeń z tyłu
9.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
7.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.4/10
Możliwość aranżacji
8.2/10
Karoseria
7.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.6/10
Widocznośc do tyłu
9.2/10
Widoczność w lusterkach
9.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.3/10
Elektronika
6.4/10
Naprawy
Niezawodność
5.7/10
Koszty napraw
5.1/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
5
Widoczność
5
Nadwozie
5
Wnętrze
4
Układ jezdny
1
Nic
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Wentylacja i ogrzewanie
5
Układ jezdny
5
Nic
3
Spalanie
3
Awaryjność
1
Inne
1
Napęd
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Fiat Multipla braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Renault Scenic.

Fiat Multipla

Fiat Multipla

Renault Scenic

Renault Scenic

Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Multipla

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 146

Fiat Multipla 1900 JTD 110KM 2002r. mini-van

Ocena ogólna

Niepowtarzalny styl, widoczność z wnętrza samochodu, ogromna przestrzeń wewnątrz mimo niecałych 4 m długości, duża swoboda kształtowania przestrzeni bagażowej, niskie spalanie i zadowalajaca dynamika.

Układ napędowy

Do 2000 obr/min silnik sie jedynie kręci, a dopiero powyżej można sprawnie przyspieszać. Połóżenie dźwigni na konsoli centralnej, to ideał, jej przełączanie jest precyzyjne, choć wymaga precyzyjnego prowadzenia dźwigni (jak zwykle u Fiata). Czasami wsteczny nie chce wskoczyć, ale po ponownym nacisnięciu sprzęgła zaskakuje. Silnik oszczędny i niespecjalnie hałaśliwy.

Widoczność

Wszystko opisałem wcześniej.

Komfort

Zawieszenie jest dość twarde i jazda po bruku do przyjemności nie należy, tym bardziej, że dodatkowo trochę hałasuje. Pod obciążeniem buja się tył. Fotele, mimo braku trzymania bocznego, są bardzo wygodne na dłuższych trasach. Przy komplecie pasażerów odczuwalnie spada dynamika samochodu. Wyciszenie jest dobre, ale przy wyższych prędkościach przeszkadza szum powietrza, a na dziurach wspomniany hałas zawieszenia.

Nadwozie

Z przodu ilość miejsca na środkowym fotelu jest wystarczająca dla niższych osób. Kolana wyższych osób mogą też przeszkadzać w zmianie biegów. Z tyłu pasażerowie w S-klasie chyba nie mają więcej miejsca. Brak jednego dużego schowka lub półki, gdzie można włożyć atlas samochodowy i miejsca na dużą butelkę z napojem, poza tym ilość schowków i półek jest wystarczająca. Wykończenie tapicerką deski i boczków utrudnia utrzymanie ich w czystości. Tylne fotele można przestawiać, składać i wyciągać, dzięki czemu można dość swobodnie kształtować ilość miejsca w bagażniku. Plusem bagaznika jest płaska podłoga na wysokości zderzaka oraz haczyki do mocowania bagażu. Przydałaby sie możliwość szybkiego demontażu przednich foteli lub chociaż możliwość złożenia fotela prawego pasażera w stolik. Karoseria jest bardzo przejrzysta, łukowaty przód pomaga w parkowaniu i oczywiście niepowtarzalny wygląd.

Układ jezdny

Jak na tak wysokie auto świetne prowadzenie na zakrętach i mimo ciężkiego silnika tylko niewielka podsterowność. Hamulce mogłyby być lepsze. Parkowanie to łatwizna dzięki dużym dwustrefowym lusterkom, choc wymaga wyczucia długość niewidocznego przodu auta.

Naprawy

Zawieszenie zawodzi dość często, ale części nie są drogie, a konstrukcja umozliwia łatwą naprawę.

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie w dieslu, niestety kaze na siebie długo czekać zanim zacznie działać. Klimatyzacja również nie jest szczególnie wydajna.

Elektryka/elektronika

Większych problemów z elektryką jeszcze nie miałem.

Zobacz również opinie:

Fiat Multipla: hatchback, kombi, mini-van, van

Fiat Multipla: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Fiat Multipla: 1.6, 1.9

Fiat Multipla: 2006, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999