Opinie o samochodach Fiat Tempra
Liczba ocen: 16
Średnia ocena: 7.69/10
Fiat Tempra spalanie (l/100km)
Oceny FIATA TEMPRA
Fiat Tempra 1.6 0KM 1993r. 175 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo dobra elastyczność silnika. W jeździe na trasie rzadko potrzebne jest przełączanie wszystkich biegów... wystarczy bieg I -spod świateł - "normalnie na równej nawierzchni wystarczy bieg II do ruszania" , III i V,,, kwestia przyzwyczajenia, ale silnik sobie znakomicie radzi ...
Opinia o nadwoziu:
Zabezpieczenie przed korozją znakomite !!! dobra jakość materiału tapicerskiego... plastyki skrzypią na desce rozdzielczej...
Opinia o układzie jezdnym:
zawieszenie miękie, "ale to zależy tylko od sprężyn jakie zastosujemy"... Bardzo dobre tłumienie przez amortyzatory.....
Fiat Tempra sedan 1.6 bęzyna 85KM 1996r. 177 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
przyspieszenie na 5 biegu marne
Opinia o komforcie:
z obciążeniem lub kompletem pasażerów dobija na nierównościach drogi
Opinia o nadwoziu:
na 11 lat trzyma się nieźle
Opinia o układzie jezdnym:
od nowości wymieniłem 5 razy zawieszenie
Fiat Tempra i.e 2.0 120KM 1990r. 250 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Sam silnik nie sprawia kłopotów,jednostka w tej wersji bez awaryjna
Opinia o komforcie:
Jak na swoje lata,auto jest bardzo wygodne,zawieszenie komfortowe.U mnie bez zastrzeżeń.
Opinia o nadwoziu:
Najniżej oceniam karoserię ze względu na korozję.Występuje ona zazwyczaj na progach oraz przy nadkolach i tylnych błotnikach.
Opinia o układzie jezdnym:
Jedyny minus tej konstrukcji to dość wysoki bagażnik,który troszkę ogranicza widoczność podczas parkowania tyłem.
Fiat Tempra 1.9 90KM 1994r. 280 000km
Ogólna ocena:
5/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo odporny na nieuważnych właścicieli. Skrzynia biegów już mniej. Bardzo dynamiczny silnik dzięki turbinie.
Opinia o komforcie:
Bardzo wygodne obszerne przednie fotele.
Opinia o nadwoziu:
Dostateczna ilość miejsca, gigantyczny bagażnik. Karoseria dobrze się trzyma, ale podwozie łatwo ulega korozji.
Opinia o układzie jezdnym:
Jeśli wszystko jest sprawne to pewnie prowadzi się dobrze. Niestety przy dużym przebiegu awaryjność rośnie lawinowo.
Fiat Tempra 1.6 75KM 1992r. 175 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
przy niedużej mocy silnika przyspieszanie wymaga odpowiedniego używania zmiany biegów,ale w czasie spokojnej jazdy silnik jest bardzo elastyczny .
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie tego auta to sama przyjemność,oczywiście jak na tej klasy samochód,jazda w trasie nie powoduje zmęczenia nawet przy pokonywaniu kilkuset kilometrów.
Średnie oceny FIAT TEMPRA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Fiat Tempra brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Kia Sedona.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Tempra
użytkownik:
liczba głosów: 136
Fiat Tempra 1600 0KM 1993r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Bardzo dobre auto, udana konstrukcja, wszystkie elementy karoseryjne przykręcane na śruby do szkieletu - całość cynowana - błotniki tylne, przednie, atrapa, skuteczny układ kierowniczy - bezawaryjny, skuteczne hamulce - i wygoda podróżowania, obszerny bagażnik. Po 15 latach żadnych śladów korozji w nadwoziu jak i w podwoziu. Instalacja gazowa LAVATO z mikserem na gaźniku spisuje się znakomicie od 14 lat bez awarii - tylko konserwacja filtrów magnetycznych, częste oczyszczanie parownika z osadów pogazowych - odkręcenie jednej śrubki i wypuszczenie oleju pogazowego - gliceryn - raz na 3 miesiące - przy dużych przebiegach na LPG - coraz gorszy mamy niestety gaz na stacjach - zanieczyszczenia metaliczne osadzają się w filtrze na magnesie.. należy zatem czyścić często....
Układ napędowy
Bardzo dobra elastyczność silnika. W jeździe na trasie rzadko potrzebne jest przełączanie wszystkich biegów... wystarczy bieg I -spod świateł - "normalnie na równej nawierzchni wystarczy bieg II do ruszania" , III i V,,, kwestia przyzwyczajenia, ale silnik sobie znakomicie radzi bardzo elastyczny
Widoczność
Bardzo dobry układ składania lusterek bocznych przy parkowaniu i garażowaniu.
Nadwozie
Zabezpieczenie przed korozją znakomite !!! dobra jakość materiału tapicerskiego... plastyki skrzypią na desce rozdzielczej...
Układ jezdny
zawieszenie miękie, "ale to zależy tylko od sprężyn jakie zastosujemy"... Bardzo dobre tłumienie przez amortyzatory.....
Wentylacja i ogrzewanie
jak na ten samochód wystarczające.... mogło by być lepsze ale jest OK... Czasem tylko lubi się przepalić bezpiecznik topikowy na opornicy wentylatora.. Naprawa jest banalnie prosta... polega na wlutowaniu nowego....
Zobacz również opinie:
Fiat Tempra: hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Fiat Tempra: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Fiat Tempra - ogłoszenia , Fiat - forum użytkowników, Fiat Tempra - średnie ceny
Fiat - tapety na pulpit, Fiat - konfigurator felg, Fiat - tanie opony,
Używane auto części, Fiat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie