Hyundai i30 opinie, oceny użytkowników, Hyundai i30 spalanie hatchback (strona 1)

Opinie o samochodach Hyundai i30

hatchback

Liczba ocen: 36

Średnia ocena: 7.97/10

Hyundai i30 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.22/8.90
6.15
trasa
6.28/7.45
4.25
cykl mieszany
7.18/8.05
5.40

Oceny HYUNDAIA I30

tom2010-03-04

Ogólna ocena:

2/10

Na razie jezdzi i trzyma sie kupy (po sklejeniu odbojnikow), ale strach myslec co bedzie dalej. I30 z Czech to niestety nie to samo co i30 z Korei. Wady fabryczne (wspomniane odbojniki amortyzatorow uszkadzajace sie na mrozie); lichy lakier (luszczy sie na uszkodzeniach; latwo rysuje sie); odpadajac...
Opinia o układzie napędowym:
Niestety auto z silnikiem 1,4 to nie demon szybkosci; jezeli przelaczamy biegi przy oszczednych 2k, auto jest po prostu mulowate - inni uciekaja (szczegolnie dizelki pod gorke) Mozna oczywiscie jezdzic dynamicznie (obroty do 3-5k) - np rozpedzamy sie na 2 a potem zapinamy 4 lub 5, ale jest to niewyg...
Opinia o komforcie:
Wyjatkowo niewygodny fotel. Dla mnie za waski - zarowno siedzenie i plecy (a nie jestem jakos specjalnie duzy) Dodatkowo uciazliwy jest brak regulacji odcinka ledzwiowego (nie ma w wersji Classic+) Na dluzszych trasach koszmar. O zawieszeniu wpominalem - resorowanie na oponach ...
Opinia o nadwoziu:
Auto duze wiec plusy za przestrzen dla pasazerow sa zrozumiale. Ale jest minus: ma krotkie pasy z tylu i nie mozna tam zapiac fotelika dla niemowlaka. Bagaznik jest nieustawny: mozna bylo zrezygnowaz z plaskiej podlogi po zlozeniu siedzen, i spokojnie obnizyc podloge bagaznika o 5 cm (ale jak rozum...
Opinia o układzie jezdnym:
1) Samochod ma sztywne sportowe zawieszenie a zarazem opony o wysokim profilu (fabryczne kola 15''). Jedno nie pasuje do drugiego: przy ostrych wirazach czuc ugiecie opony; mimo ze zawieszenie mogloby wytrzymac wiecej, trzeba uwazac. Generalnie: waskie opony sluza w tym aucie za amortyzacje, troche ...

mirek2013-10-16

Ogólna ocena:

10/10

Biorąc pod uwagę klasę pojazdu, wad jest niewiele. Najbardziej wkurzała częsta wymiana żarówek reflektora (raz na pół roku. Można było zgłosić w serwisie i naprawić wadę konstrukcyjną. Poza tym trochę głośny w środku. Po za tym same zalety, przestronny, ładny, dobra jakość el...
Opinia o układzie napędowym:
żadnych zastrzeżeń nie mam do harakterystyki silnika i skrzyni. Dynamiczny i mocny diesel 1,6
Opinia o komforcie:
hm, samochód trochę twardy, ale te typy tak mają, fotele, jak fotele w tej klasie w innych markach.
Opinia o nadwoziu:
Materiały, design doskonałe, audio b.dobrej jakości, miejsca dosyć. Nie ma nadmiaru przycisków. Wszystko przejrzyste, łatwo dostępne
Opinia o układzie jezdnym:
doskonale trzyma się drogi, ktoś pisze o złej amortyzacji i uginających sie oponach na ostrych zakrętach. To bzdury. O ile auto nie służy do udziału w rajdach. W ciągu 4 letniej (130000 km) eksploatacji miałem stukanie amortyzatorów, które bez problemu usunięto mi przy okazji przegląd...

Dawid2017-12-10

Ogólna ocena:

9/10

Świetny model, szczególnie ten I. Objeździłem wszystkie kolejne i jednak żaden nie pasował mi tak dobrze (głównie gorzej pracujący układ kierowniczy i zbyt duże wspomaganie nie dające się zmniejszyć, brak informacji z kół) szczególnie, że nowsze modele są relatywnie droższe niż ...
Opinia o układzie napędowym:
Zdecydowanie brakuje VI biegu na autostradach, ale jazda na V ~55km/h jest komfortowa, co pozwala uzyskać bardzo niskie spalanie, a jednocześnie da się przyspieszyć wjeżdżając na autostradę bez redukcji.
Opinia o komforcie:
Powyżej 120km/h auto zaczyna być słyszalne i dokuczliwe.
Opinia o nadwoziu:
Niestety I wersje miały wady fabryczne - najpierw klapa bagażnika pokryta korozją (wymieniona na gwarancji), obecnie tylne drzwi pod uszczelkami także mają ślady korozji (obecnie w trakcie ustalania, czy pójdzie pod gwarancję perforacyjną). Kto ma I wersję - róbcie co roku przeglądy laki...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo pewnie prowadzi się w zakrętach, a pierwsza wersja znacznie lepiej przekazuje informacje na kierownicę niż następcy.

Mirek2008-09-20

Ogólna ocena:

10/10

Jedzie jak przyklejony. Dostarcza mi masę radości z jazdy. Rodzinka zadowolona. Miałem dużo czasu na wybór samochodu do i30 kilka razy podchodziłem w salonie przeglądałem info na jego temat, aż zamówiłem jazdę testową, po czym już nie miałem wątpliwości, jakie auto mam wybrać.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 1.4, a wrażenie, że dużo większy 109Km swoje robi. Skrzynia dobra zdarzyło się, że wsteczny wybiło musiałem powtórzyć włączenie.
Opinia o komforcie:
Po 140 trochę silnik słychać. Miło burczy.
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce rewelacja. Jedzie jak po szynach idealnie wchodzi w łuki.

Kazimierz2010-10-25

Ogólna ocena:

8/10

Trzeba uważac na lakier bo bardzo podatny na zarysowania.
Opinia o układzie napędowym:
Brakuje 6-go biegu.Lub ewentualnie zostawic 5 biegow lecz zwiekszyc średnice zębatek 4-go i 5-go biegu.Przy 120-130 km/godz.aż się prosi wrzucic 6 bieg, ale nie można bo go nie ma.
Opinia o komforcie:
Głośnośc ponad przeciętna przy prędkosciach powyżej 110-120 km/h
Opinia o układzie jezdnym:
Nie nadaje się wybitnie dla kierowcow początkujących.Jeżdziłem kilkoma autami i ten się prowadzi najtrudniej to nie znaczy ,ze zle .

Średnie oceny HYUNDAI I30

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
52.78%
głosów 19
Raczej tak
27.78%
głosów 10
Trudno powiedzieć
2.78%
głosów 1
Raczej nie
2.78%
głosów 1
Nie
13.89%
głosów 5
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.8/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
8.8/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
8.4/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
7.8/10
Przyspieszenie 80-120km
7.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
7.9/10
Fotele przednie
8.6/10
Fotele tylne
8.2/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.9/10
Wyciszenie
6.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.8/10
Przestrzeń z tyłu
8.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.8/10
Bagażnik
8.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.2/10
Możliwość aranżacji
7.8/10
Karoseria
7.4/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
9.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.8/10
Elektronika
8.6/10
Naprawy
Niezawodność
8.4/10
Koszty napraw
8.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
8
Niezawodność
5
Spalanie
4
Wnętrze
4
Nic
3
Napęd
3
Układ jezdny
1
Inne
1
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
7
Nadwozie
7
Spalanie
3
Inne
3
Układ jezdny
2
Napęd
2
Komfort jazdy
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Awaryjność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Hyundai i30 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Kia Ceed.

Hyundai i30

Hyundai i30

Kia Ceed

Kia Ceed

Najciekawsza opinia użytkownika o Hyundaiu i30

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: tom

liczba głosów: 91

Hyundai i30 classic+ 1400 109KM 2008r. hatchback

Ocena ogólna

Na razie jezdzi i trzyma sie kupy (po sklejeniu odbojnikow), ale strach myslec co bedzie dalej. I30 z Czech to niestety nie to samo co i30 z Korei. Wady fabryczne (wspomniane odbojniki amortyzatorow uszkadzajace sie na mrozie); lichy lakier (luszczy sie na uszkodzeniach; latwo rysuje sie); odpadajaca konserwacja na podwoziu; szyby podatne na zarysowania i RDZA juz po dwoch dniach na kazdej odslonietcej powierzchni (podobno jest ocynk - nie wierze) Niby jest dluga gwarancja, ale bardzo kosztowna i szalenie latwo ja utracic.

Układ napędowy

Niestety auto z silnikiem 1,4 to nie demon szybkosci; jezeli przelaczamy biegi przy oszczednych 2k, auto jest po prostu mulowate - inni uciekaja (szczegolnie dizelki pod gorke) Mozna oczywiscie jezdzic dynamicznie (obroty do 3-5k) - np rozpedzamy sie na 2 a potem zapinamy 4 lub 5, ale jest to niewygodne; silnik wyje w czasie zmiany.

Widoczność

szyby sie bardzo rysuja; boje sie co to bedzie za pare lat

Komfort

Wyjatkowo niewygodny fotel. Dla mnie za waski - zarowno siedzenie i plecy (a nie jestem jakos specjalnie duzy) Dodatkowo uciazliwy jest brak regulacji odcinka ledzwiowego (nie ma w wersji Classic+) Na dluzszych trasach koszmar. O zawieszeniu wpominalem - resorowanie na oponach ...

Nadwozie

Auto duze wiec plusy za przestrzen dla pasazerow sa zrozumiale. Ale jest minus: ma krotkie pasy z tylu i nie mozna tam zapiac fotelika dla niemowlaka. Bagaznik jest nieustawny: mozna bylo zrezygnowaz z plaskiej podlogi po zlozeniu siedzen, i spokojnie obnizyc podloge bagaznika o 5 cm (ale jak rozumiem ta przestrzn jest potrzebna dla nielicznych wlascicieli opon 215 ... A moze lepiej bylo przewidzec dojazdowke dla szerokich opon?) Dodatkowo - pojemnosc bagaznika jest ograniczona ostrym nachyleniem klapy. Karoseria jest bardzo podatna na rdze !!!

Układ jezdny

1) Samochod ma sztywne sportowe zawieszenie a zarazem opony o wysokim profilu (fabryczne kola 15''). Jedno nie pasuje do drugiego: przy ostrych wirazach czuc ugiecie opony; mimo ze zawieszenie mogloby wytrzymac wiecej, trzeba uwazac. Generalnie: waskie opony sluza w tym aucie za amortyzacje, troche bez sensu. 2) Przeswit jest znacznie mniejszy niz wyglada "na oko" - co skutkuje zarywaniem w krawezniki na dzikich parkingach (czlowiek musi sie niestety odzywyczaic od autek typu seicento, siena czy thalia, ktore wjada wszedzie) 3) wspomaganie zalezene od predkosci jest OK

Naprawy

Coroczne przeglady gwarancyjne w ASO sa bardzo kosztowne; ale niestety niezbedne: przy tak kiepskiej jakosci wykonania lepiej miec gwarancje ... Choc z drugiej strony - ta cala uciazliwa wieloletnia gwarancja, np 10 lat na perforacje to moze byc wielka sciema, bo ASO zawsze moze wydac ekspertyze, ze korozja jakiegos fragmetu w nadkolu zaczela sie wczesniej niz 30 dni temu wiec jakakolwiek gwarancja juz sie nie nalezy ...

Wentylacja i ogrzewanie

moze byc

Elektryka/elektronika

Awaria mikrostyku w klapie bagaznika, podobno to powszechna awaria ... woda dostaje sie do srodka, pewnie ma to tez zwiazek z expresowym rdzewieniem klapy (serwisant ASO na przegladzie powiedzial, ze rdza na drzwiach bagaznika to w i30 norma)

Zobacz również opinie:

Hyundai i30: hatchback, kombi

Hyundai i30: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Hyundai i30: 1.4, 1.5, 1.6, 2.0

Hyundai i30: 2015, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007