Opinie o samochodach Mazda 3
Liczba ocen: 44
Średnia ocena: 9.18/10
Mazda 3 spalanie (l/100km)
Oceny MAZDY 3
Mazda 3 Sport 2.3 16V I4 MPI 118KM 2007r. 24 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Samochód posiada bardzo wg mnie elastyczny silnik. Nawet na 4 biegu i niskich obrotach sprawuje się bardzo dobrze, nie dusi go nic, nie słychać chrupania czy klekotania z powodu dużego obciążenia i zbyt małych obrotów. Jednak nie jest to diesel i nie należy oczekiwać cudów jadąc na 4 bi...
Opinia o komforcie:
Autko trzyma się na wybojach jak i zakrętach jak przyklejone - poważnie ! Fotele przednie są super wyprofilowane. Tylnie także, ale tutaj ocena niższa z tego powodu, że piąte siedzenie tj środkowe jest już dużo mniej wygodne. Siedzenia na środku są dzielone przekładką na napoje. Mi ...
Opinia o nadwoziu:
W pięciu dorosłych to napewno z tyłu na środkowym siedzeniu nie będzie wygodnie. W pięciu ciasnawo(dorosłe osoby). Multimedia w kierownicy, tempomat także, panel radia prosty w obsłudze, ładne zegary, nie próbowałem demontować przednich siedzeń ale tylnie są składane jeśli trzeba co...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie autka rewelacja. Układ kierowniczy ciut mniej niż 10 z powodu pompy wspomagania kierownicy - a mianowicie jej głośnej pracy na postoju ( wspomaganie elektro-hydrauliczne) - po za tym świetnie się sprawuje. Hamulce nie mam żadnych złych doświadczeń z nimi, abs działa w połą...
Mazda 3 2.0 KM 2015r. 75 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Ładna, cicha praca silnika, elastyczność umiarkowana, choć zupełnie satysfakcjonująca. Ogólnie silnik to bez wątpienia jego dobra strona. Co do przyspieszenia - mógłby się lepiej zbierać, ale bezdyskusyjna bezawaryjność w pełni rekompoensuje ten szczegół
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość twarde, wysokie (co mi osobiście bardzo odpowiada), samochodu nie dobija z obciążeniem. Fotele wygodne, choć może odrobinę za krótkie. Długa jazda nie męczy. Z tyłu nie siadam. Podobno średnie wygoda. Z kompletem pasażerów bez większych zmian. Wyciszenie przyzwoite, ...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu satysfakcjonująca, tył - pewnie trochę mało miejsca, dla niektórych kłopot z wsiadaniem (konieczność nachylenia głowy). Zegary i przyciski - do opanowania, choć trudno je nazwać intuicyjnymi, przeciętna nawigacja i niewygodna jej obsługa, wymagająca (mimo zapewnie�...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się bardzo dobrze, co najmniej dobre wspomaganie kierownicy, Twarde odbicie przy silnym skręcie kół w lewo lub prawo, nie najgorsze hamulce (choć żyleta to nie jest). Przy parkowaniu - uwaga na przód.
Mazda 3 2.0 150KM 2008r. 8 500km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Mam silnik benzynowy, 2 litrowy, z automatyczną skrzynią. Silnik pracuje bardzo cicho, i płynnie. Skrzynia biegów - bez zarzutu. Jest to tzw. "activematic" - czyli automat z wersją manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 - super. Gorzej jest z przyspieszeniem powyżej 60 - 70 km/h, szcz...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie bez zarzutu. Przednie fotele - bardzo wygodne. Fotel kierowcy ma opcję regulowania góra/dół. Z tyłu jest nieco za mało miejsca. Do tego dach auta jest wygięty "łukiem", więc z tyłu jest nieco za nisko (dla wysokich pasażerów). W środku bardzo cicho, nawet przy je...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest sporo miejsca, chociaż bez rewelacji - w końcu to kompakt. Z tyłu trochę ciasno, mogliby przesunąć tylne fotele o 5 - 7 cm. Ergonomia - super, wszystko pod ręką. Bagażnik - dosyć duży. Jedyny minus: brak opcji otwierania pilotem i brak wewnętrznego uchwytu do zamykania (tr...
Opinia o układzie jezdnym:
Bez zarzutu: jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. Zawieszenie nieco twarde, ale w końcu to samochód o charkterze sportowym, więc nie narzekam. Układ kierowniczy doskonały, samochód płynnie reaguje na każdy ruch kierownicy. Hamulce bardzo dobre (sprawdziłem kilka razy). Producent poda...
Mazda 3 2.0 150KM 2008r. 30 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Mimo 150 konnego silnika auto nie drze asfaltu, a to głównie z powodu dość mułowatej skrzyni automatycznej. Ale jak na auto kompaktowe jedzie się bardzo dynamicznie i płynnie.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość twarde, ale bez przesady. Mniejsze nierówności pokonuje cicho. Nawet na większych nierównosciach nie zdarzyło się aby dobiła. Jazda w 5 osób to porazka. Srodkowe tylne siedzenie to jak końskie siodło. Wspólczuję pasażerowi na tym miejscu. Wyciszenie dość słabe. Szc...
Opinia o nadwoziu:
Dla kierowcy miejsca jest dużo. Folele z przodu wygodne. Tylne fotele już mniej - mało miejsca. Jakość materiałów wykończeniowych bardzo dobra. Bagażnik duży i o regularnym kształcie. Mimo, że w seryjnych modelach nie ma opcji otwierania bagażnika z pilota, można to bez żadnego proble...
Opinia o układzie jezdnym:
Trakcja doskonała, doskonale zachowuje się na zakrętach, precyzyjny układ kierowniczy. Pomimo bardzo cichego silnika, wewnatrz nie jest zbyt cicho, a to głównie z powodu słyszalnego szumu od kół. Ale na gładkim asfalcie już jest dobrze.
Mazda 3 Sport Diesel TOP 1.6 MZ-CD 110KM 2005r. 54 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Świetny i elastyczny silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek i funkcją overboost-zwiększa moment obrotowy do 260 Nm. Silnik jet cichy i elastyczny. Przyspiesza bez oporów.Skrzynia działa perfekcyjnie.
Opinia o komforcie:
mazda 3 ma świetne, wielowachaczowe zawieszenie i dużą dopuszczalną ładowność. Fotele świetnie podpierają ciało, funkcja regulacji odcinka lędzwiowego. Kabina Mazdy 3 jest świetnie wyciszona.
Opinia o nadwoziu:
Auto ma duży rozstaw osi-1755 mm. Miejsca z przodu i z tyłu jest pod dostatkiem-mam 187 cm wzrostu.Wszystkie przełączniki są na swoim miejscu, no i piękne zegary w stylu Alfa Romeo.Materiały w Mazdzie 3 są z najwyższej pólki.Auto ma niepospolity i sportowy design.Bagażnik ma regularne ksz...
Opinia o układzie jezdnym:
Znakomite w całości oryginalne autko Made in Japan o wielowachaczowym zawieszeniu tylnym. Świetnie trzyma się drogi, świetne hamulce-4 tarcze, czujniki cofania ułatwiają parkowanie auta.
Średnie oceny MAZDA 3
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mazda 3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 6.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 3
użytkownik:
liczba głosów: 135
Mazda 3 Sport 2300 16V I4 MPI 118KM 2007r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Piękny wygląd zewnętrzny. Kolor czarny podkreśla jego styl. Bardzo udane autko. W środku też jest bardzo ładne. Pojemny bagażnik, dużo schowków, rączka hamulca ręcznego bardzo dobrze dopasowana do wygodnej jazdy, fajnie grające radyjko ze zmieniarką na 6 CD, wygodne.
Układ napędowy
Samochód posiada bardzo wg mnie elastyczny silnik. Nawet na 4 biegu i niskich obrotach sprawuje się bardzo dobrze, nie dusi go nic, nie słychać chrupania czy klekotania z powodu dużego obciążenia i zbyt małych obrotów. Jednak nie jest to diesel i nie należy oczekiwać cudów jadąc na 4 biegu mając cały samochód załadowany rodziną i przyspieszać z 30 km/h. Oceniam elastyczność na bardzo dobre osiągi. Skrzynia biegów pracuje bez szwanku. Mój model akurat ma jeden szwank z nią. Otóż raz na 20 przypadków wrzucania wstecznego czasem się zacina gałka skrzyni. Należy wtedy dodać lekko gazu i puszczać pedał sprzęgła (należy to delikatnie wyczuć co i jak) lub ponownie wrzucić na luz i ponownie wrzucać bieg wsteczny. Silnik pracuje cichutko - bardzo cicho ! O przyspieszaniu nie wypowiadam się - dla mnie jest dynamiczne i wystarczające. Nie potrzeba mieć w tym aucie 230 KM żeby czuć frajdę. Elegancko jednym słowem. A ten odgłos silnika i rury wydechowej przy kręceniu do 5500 tyś obr/ min jest nie do opisania :)
Widoczność
Jeśli nie wykonujemy manewru cofania i chodzi o widoczność do tyłu podczas jazdy przez lusterko wsteczne to widoczność do tyłu bez zastrzeżeń. Przód i lusterka wg mnie bardzo dobrze.
Komfort
Autko trzyma się na wybojach jak i zakrętach jak przyklejone - poważnie ! Fotele przednie są super wyprofilowane. Tylnie także, ale tutaj ocena niższa z tego powodu, że piąte siedzenie tj środkowe jest już dużo mniej wygodne. Siedzenia na środku są dzielone przekładką na napoje. Mi to akurat zbytnio nie przeszkadza, z tego powodu, że samochód ten jest kompakcikiem - sedan i super nim się jeździ w 4 osoby. Takie też dobrałem sobie wg potrzeb. Wyciszenie to już słabiej choć wcale nie jest źle ! To cały urok Mazdy patrząc z mniej pozytywnej strony. No idealnie to cicho nie jest ale napewno do przyjęcia. Mi się podoba, odgłos silnika musi być słyszalny w każdym aucie. Kto sobie chce kupić idealnie cichy samochód to niech piechotą chodzi :) Bardziej może wpływa na niższą ocene brak wyciszenia nadkoli i ciut powiększona przez to słyszalnośc opon - toczenia się. Znów trzeba przebierac między oponami itd. Ogólnie jest dobrze i proszę się nie wystraszyć, że autko jest głośne czy wręcz ryczy -hehe.
Nadwozie
W pięciu dorosłych to napewno z tyłu na środkowym siedzeniu nie będzie wygodnie. W pięciu ciasnawo(dorosłe osoby). Multimedia w kierownicy, tempomat także, panel radia prosty w obsłudze, ładne zegary, nie próbowałem demontować przednich siedzeń ale tylnie są składane jeśli trzeba cosik długiego zapakować do bagażnika. Jakoś materiałów wykończeniowych myślę jak na cenę tego samochodu to nie ma nic do zarzucenia, nigdzie nic nie odstaje, nie wyciera się, nie zużywa (samochód ma tylko 3 latka także nie wypowiadam się ściśle - to moja ocena ogólna na dzień dzisiejszy ).
Układ jezdny
Prowadzenie autka rewelacja. Układ kierowniczy ciut mniej niż 10 z powodu pompy wspomagania kierownicy - a mianowicie jej głośnej pracy na postoju ( wspomaganie elektro-hydrauliczne) - po za tym świetnie się sprawuje. Hamulce nie mam żadnych złych doświadczeń z nimi, abs działa w połączeniu z hamulcami wzorowo. Pedał hamulca chodzi płynnie i można bardzo dobrze dopasować siłę hamowania do potrzeb. Parkowanie określam jako dobrze tylko z tego względu, że mało co widać z tyłu, lepiej się ten manewr wykonuje korzystając z lusterek co mi akurat nie przeszkadza. Lecz 10 tki nie mogę dać gdyż słabo widać jednak przez tylnią szybę - w końcu to sedan. Porównując inne samochody i tak ma się ta sprawa bardzo dobrze.
Naprawy
Wymiana łożyska przedniego i tylnego. Usterka pozostawiona przez poprzedniego właściciela - wywnioskowałem, że najechał na krawężnik bo oba koła to prawe, felgi noszą ślad przejechania po krawędzi krawężnika. Samochód jak do tej pory bezawaryjny z czego oczywiście marka taka jak Mazda może się poszczycić swą dokładnością w projektowaniu samochodów. Koszty napraw są powiem szczerze - średnie z tego co słyszałem. Zależy, w ASO to wiadomo jak w każdej marce - są wysokie od tych pozostałych. Głównie mam na myśli same części. Powiem wprost - są drogie. Ale jeśli nic się w samochodzie nie poprawia po poprzednim właścicielu to samochód będzie pewnie śmigał wiele tyś. kilometrów. Marka ta słynie z bezawaryjności a więc : Kto dba ten MA ! :)
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa - powiedziałbym błyskawicznie ! Autko pochodzi chwilkę przy mrozach i za chwilkę dosłownie jest nagrzane w środku i odmrożone szyby boczne a w szczególności przednia.
Elektryka/elektronika
Wszystko śmiga jak należy. Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem także zbytnio nie wypowiem się. Na \"moje oko\" przewody są dobrze pozabezpieczane i nie ma możliwości zalania gdzieś elektroniki. No chyba, że jeździ się bez osłon dolnich pod silnikiem to zrozumiałe, że wjeżdżanie w pół metrową kałużę można coś zalać.
Zobacz również opinie:
Mazda 3: hatchback, sedan (limuzyna)
Mazda 3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Mazda 3: 1.4, 1.6, 2.0, 2.3, 2.5
Mazda 3: 2015, 2011, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003
Sprawdź także:
Mazda 3 - ogłoszenia , Mazda - forum użytkowników, Mazda 3 - średnie ceny
Mazda - tapety na pulpit, Mazda - konfigurator felg, Mazda - tanie opony,
Używane auto części, Mazda - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie