Opinie o samochodach Mercedes 200-500 (W123)
sedan
Liczba ocen: 23
Średnia ocena: 9.17/10
Mercedes 200-500 (W123) spalanie (l/100km)
Oceny MERCEDESA 200-500 (W123)
Mercedes 200-500 (W123) 2.0 60KM 1980r. 400 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 200D z 1980r. miał tylko 60KM co było wartością zaledwie wystarczającą do w miarę żwawej jazdy miejskiej. Samochód ważył ok. 1300kg, co być może w dzisiejszych czasach nie jest wartością dużą ale w epoce, z której pochodziła beczka było to sporo. Poza tym przebieg krzywej ...
Opinia o komforcie:
Jazda beczką (zadbaną i sprawną) to niezapomniane przeżycie. Auto prowadzi się tak dostojnie a wewnątrz jest tak wygodnie, że człowiekowi kompletnie przestaje się gdziekolwiek spieszyć. W W126 czy choćby W116 jest oczywiście jeszcze lepiej ale beczka ma w sobie to "coś".
Opinia o nadwoziu:
Jakość materiałów wykończeniowych była na bardzo wysokim poziomie. Nie było żadnych twardych plastików, fotele oprócz specyficznych sprężyn (jak w tapczanie) wyściełane były trawą morską, więc nawet w wyeksploatowanej beczce jest zazwyczaj nadal wygodnie. Moim zdaniem wnętrze becz...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo ciekawy, piękny i przyjemny w prowadzeniu samochód, który obecnie z pełnym przekonaniem można nazwać klasykiem. Miałem W123 tylko przez rok ale było to auto, które w mojej pamięci zapisało się najmocniej ze wszystkich posiadanych aut. "Beczka" była bardzo wygodna, prowa...
Mercedes 200-500 (W123) 2.0 200D 60KM 1983r. 270 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Kupiłem swój 123 z wybitymi poduszkami pod silnikiem. Po uruchomieniu silnika wóz cały dygotał, co wkurzało. Po rozgrzaniu silnika te objawy zmniejszały się, ale dopiero po wymianie poduszek, auto zaczęło pracować miękko - tak jak powinna limuzyna od mercedesa. Silnik tego wozu jest w wy...
Opinia o komforcie:
Samochód ma średniotwarde zawieszenie, na dziurawych drogach chwieje się, ale i tak komfort jazdy jest nieosiągalny dla aut klasy niższej i średniej. Mimo że kabina jest dobrze wyciszona, to silnik wysokoprężny przy prędkościach powyżej 100 km/h staje się za głośny. Fotele są bardzo ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca w kabinie jest sporo - nie wiem czy jest gdzieś więcej. Bagażnik jest ogromny - przewoziłem w nim m. in. wózek dla dziecka i kojec, i jeszcze było miejsce na drobiazgi. Podoba mi się to, że choć jest to limuzyna, to nie ma zbyt wielu gadżetów. Na desce rozdzielczej mam cztery przy...
Opinia o układzie jezdnym:
Dobrze wybierać modele ze wspomaganiem kierownicy, ale generalnie samochód fantastycznie zachowuje się na drodze. Mimo wieku jedziesz jak bogaty i nikt nie spycha cię do rowu. Hamowanie poprawne, choć wiadomo, że 1400 kg nie zatrzymasz przy 100 km/h po 30 metrach. Parkowanie w mieście jest ze...
Mercedes 200-500 (W123) 240D 2.4 72KM 1978r. 388 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Potworem to on nie jest, ale za to niewiele pali i to wszystkiego czego mu się wleje, biegi leciutko chodzą a silnik nie do zdarcia.
Opinia o komforcie:
Jak to stary diesel, troche trzęsie jak zimny, ale fotele szerokie i wygodne, z tyłu 3 osoby podróżują naprawde komfortowo.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria nie jest mocną stroną tego auta, lubi rdzewieć ale za to jest niesamowicie mocna i można czuć się bardzo bezpiecznie. Jakość wykonania wnętrza jak to w mercedesie, bez zarzutów, żadne plastiki nie skrzypią!
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest bardzo miękkie, przez co dobrze znosi koleiny i dziury, lecz kiepsko zachowuje się w ostrych zakrętach i szybkiej jeździe, ale przecież nie do tego je wyprodukowano ;)
Mercedes 200-500 (W123) 2.0 0KM 1982r. 1 200 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Demonem predkosci nie jest ale dzieki temu ze silnik nie kreci ie wsoko jestbardzo zywotny. Skrzynia biegow :) 4 przelozenia brak przyspieszenia ale za to nie zniszczalna.
Opinia o komforcie:
Jesli chodzi o komfort to pewnie kazdy z was jechal kiedys beczka w taxi na tylnej kanapie, sprezyny i bardzo wysoka jakosc meterialow z jakich fotele byly wykonane. Trzymanie boczne jest kiepskie ale fotele gwarantuja nie powtarzalny komfort.
Opinia o układzie jezdnym:
Po mimo wieku i ogromnego przebiegu auto sprawowlo sie swietnie.
Mercedes 200-500 (W123) 3.0 88KM 1979r. 1 900 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
To nie wyścigówka luksusowa klasa średnia przeznaczona do najtrudniejszej roboty
Opinia o komforcie:
Równiez auto o niesamowitej dzielności i wytrzymałości
Opinia o nadwoziu:
Trochę kanciaty ale praktyczny dużo miejsca dla pasażerów z tyłu
Opinia o układzie jezdnym:
Troche bujał przy ostrej jeżdzie.Najlepszy w histori koń do przyczepy.Zdarzało się pękanie tyłu od lawety./po 1 milionie kilometrów/
Średnie oceny MERCEDES 200-500 (W123)
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mercedes 200-500 (W123) brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: SsangYong Korando.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mercedesie 200-500 (W123)
użytkownik:
liczba głosów: 50
Mercedes 200-500 (W123) 2000 200D 60KM 1983r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Wady: słabe przyspieszenie Zalety: komfort, niezniszczalny silnik, przestronne wnętrze, klasyczna niepowtarzalna linia nadwozia.
Układ napędowy
Kupiłem swój 123 z wybitymi poduszkami pod silnikiem. Po uruchomieniu silnika wóz cały dygotał, co wkurzało. Po rozgrzaniu silnika te objawy zmniejszały się, ale dopiero po wymianie poduszek, auto zaczęło pracować miękko - tak jak powinna limuzyna od mercedesa. Silnik tego wozu jest w wybornym stanie i klekot w ogóle mi nie przeszkadza. Kiedy podniesie się maskę, to wręcz słychać dzwonienie dobiegające z wnętrza, czego poza mercedesami nie uświadczysz. Wielką wadą tego modelu jest mizerne przyspieszenie. Wiem, że to nie jest auto do ścigania, ale kiedy pojawiają się trudności z wyprzedzeniem malucha, to staje się to irytujące. Do setki przyspiesza w 25 sekund. Nieźle przyspiesza od 70-100 km/h. Skrzynia biegów ma cztery przełożenia do przodu i jedno do tyłu, i działa bardzo precyzyjnie.
Widoczność
Widoczność do przodu jest świetna, widoczność do tyłu podczas jazdy też jest zadowalająca, ale podczas manewrów trzeba mieć trochę wprawy i wyczucia. Lusterka - ok.
Komfort
Samochód ma średniotwarde zawieszenie, na dziurawych drogach chwieje się, ale i tak komfort jazdy jest nieosiągalny dla aut klasy niższej i średniej. Mimo że kabina jest dobrze wyciszona, to silnik wysokoprężny przy prędkościach powyżej 100 km/h staje się za głośny. Fotele są bardzo wygodne, szczególnie tylna kanapa.
Nadwozie
Miejsca w kabinie jest sporo - nie wiem czy jest gdzieś więcej. Bagażnik jest ogromny - przewoziłem w nim m. in. wózek dla dziecka i kojec, i jeszcze było miejsce na drobiazgi. Podoba mi się to, że choć jest to limuzyna, to nie ma zbyt wielu gadżetów. Na desce rozdzielczej mam cztery przyciski: elektrycznie opuszczana szyba, elektrycznie wyszuwana antena, ogrzewanie tylnej szyby i włącznik tylnego światła. Wszystkie przełączniki działają i są łatwo dostępne. Z wyposażenia mam to, na czym mi zależało: centralny zamek (pneumatyczny), wspomaganie kierownicy i elektrycznie opuszczana szyba po stronie kierowcy. Na jakość wykończenia trudno narzekać, nawet w nowych autach spotkasz bardziej tandetne plastiki. Jeśli chodzi o karoserię, to podwozie mam wysmołowane i o ile wiem, nic się tam nie dzieje. Nadwozie posiada drobne ogniska i, co ciekawe, w nietypowych miejscach: za tylną szybą, pod klapą bagażnika oraz w okolicy progu tuż za przednim kołem. Samochód od początku był zadbany i garażowany.
Układ jezdny
Dobrze wybierać modele ze wspomaganiem kierownicy, ale generalnie samochód fantastycznie zachowuje się na drodze. Mimo wieku jedziesz jak bogaty i nikt nie spycha cię do rowu. Hamowanie poprawne, choć wiadomo, że 1400 kg nie zatrzymasz przy 100 km/h po 30 metrach. Parkowanie w mieście jest ze względu na wymiary pojazdu utrudnione, ale widoczność do tyłu dobra. To raczej samochód na długie trasy.
Naprawy
Jeżdże dopiero dwa lata, ale poprzedni właściciel, który go użytkował przez 19 lat, powiedział, że nigdy w trasie go nie zawiódł. Wiem, że naprawiał zamek od bagażnika. Niezawodność tego auta jest już legendarna.
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą wnętrze nagrzewa się bardzo szybko. W gorące letnie dni nadmuch niewiele pomaga.
Elektryka/elektronika
Elektryka jest w porządku. Po 26 latach wciąż wszystko działa. Raz tylko wymieniłem bezpiecznik, bo rozsypał się ze starości. Elektroniki na szczęście nie ma - współczuję tym, którzy muszą się z nią zmagać.
Zobacz również opinie:
Mercedes 200-500 (W123): coupe, hatchback, kombi, oldtimer, pick-up, sedan (limuzyna)
Mercedes 200-500 (W123): benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Mercedes 200-500 (W123): 2.0, 2.3, 2.4, 2.5, 3.0
Mercedes 200-500 (W123): 1993, 1985, 1984, 1983, 1982, 1980, 1979, 1978, 1977, 1976
Sprawdź także:
Mercedes 200-500 (W123) - ogłoszenia , Mercedes - forum użytkowników, Mercedes 200-500 (W123) - średnie ceny
Mercedes - tapety na pulpit, Mercedes - konfigurator felg, Mercedes - tanie opony,
Używane auto części, Mercedes - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie