Opinie o samochodach Peugeot 306
1994r.
Liczba ocen: 8
Średnia ocena: 8.00/10
Peugeot 306 spalanie (l/100km)
Oceny PEUGEOTA 306
Peugeot 306 XT 1.6 90KM 1994r. 200 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Ogólnie za dużo biegami wachlować nie trzeba. Silnik 1,6 jest dość mocny jak na tą budę więc z przyspieszeniem nie ma problemu nawet przy prędkości 120km/h. Silnik - jak kto dba, tak ma, jednak ogólnie to dobra jednostka napędowa.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest super. Zarówno jazda samemu jak i z kompletem pasażerów nie stanowi problemu. Fotele przednie wygodne ale może troszeczkę za krótkie. W zamian za to jest tyle możliwości regulacji, że każdy się dopasuje. Fotele tylne - powyżej 1,8 m wzrostu można odbić się głową o d...
Opinia o nadwoziu:
Jest większy niż się wydaje z zewnątrz. Z przodu miejsca jest dość, z tyłu w miarę. Podróż w 4 osoby + bagaże to nie problem. Ergonomia - wszystko jest na swoim miejscu. Bagażnik pojemy i łatwo go zapakować. Materiały użyte we wnętrzu może nie złe, ale czegoś im brakuje. Może si...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto świetnie się prowadzi, można brać zakręty z dużo większą prędkością niż na znakach. Nie jest zbyt twardy, jeździ się wygodnie, ale nie jest też specjalnie miękki. Silnik 1,6 i 90 KM to przy dwóch osobach na pokładzie i pełnym bagażniku wystarczająca ilość. Hamulce - z ty...
Peugeot 306 XN 1.4 KDX 75KM 1994r. 327 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na swój wiek i liczbę przejechanych kilometrów silnik zachował dynamikę. Trochę klekocze, co za pewne spowodowane jest dużymi luzami na zaworach (w tym silniku - wylotowe 0,4 dolotowe 0,2). Mimo to zużycie oleju/10 000 km to jakieś 0,5l - to chyba norma nawet dla nowiutkich autek. W kwe...
Opinia o komforcie:
Jak wyżej - brak sprężyn amortyzatorów na tylnej osi powoduje dobijanie na dołkach przy komplecie pasażerów + bagaż. Wyciszenie - po 16 latach przy wysokich obrotach silnika spokojnie można prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu. Fotele przednie bardzo komfortowe nawet przy jeździe 12h...
Opinia o nadwoziu:
16 lat - karoseria bez rdzy, jedynie była konieczność spawania podłogi przez nieuwagę \"mechaników\" niewłaściwie korzystających z podnośnika. Rozłożenie tylnej kanapy to dosłownie kilka sekund. Trochę mało przestrzeni dla pasażerów z tyłu.
Opinia o układzie jezdnym:
auto bez wspomagania, lecz mam wrażenie że nawet dziecko utrzyma go w ostrym zakręcie. Dobrze spisuje się skrętna tylna belka, która mimo że wg \"specjalistów\" jest awaryjna u mnie jakoś jeszcze nie daje oznak wysłużenia. Zawieszenie nie twarde i nie miękkie - bez sportowego u...
Peugeot 306 sr 1.4 0KM 1994r. 200 580km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik udany poj 1,4 troche za slaby jak na gabaryty nadwozia skrzynia bieguw problem z 1 a pozatym udana ogulnie mozna jezdzic
Opinia o komforcie:
jak na auto w tej klasie wrazenie pozytywne komfort dobry
Opinia o nadwoziu:
wrazenia z eksploatacji pozytywne
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzi sie dobrze maly promien skretu hamulce malo efektywne
Peugeot 306 1.4 75KM 1994r. 2 020 014km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie jezdnym:
BARDZO PRZYJEMNE TANIE MAŁE ALE PAKOWNE AUTKO ZADOWOLONY JESTEM Z TEGO MODELU SPALANIE W MIEŚCIE 6,8LITRA POZA MIASTEM 6LITRA PEŁEN OCYNK KAROSERIA TANIE CZĘŚCI KUPYWANE TYLKO ORGINALNE ZWRACA SIĘ PO 3-4 MIESIĄCACH UŻYTKOWANIA
Średnie oceny PEUGEOT 306
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Peugeot 306 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen Xsara.
Najciekawsza opinia użytkownika o Peugeocie 306
użytkownik:
liczba głosów: 99
Peugeot 306 XN 1400 KDX 75KM 1994r. hatchback
Ocena ogólna
Ogólnie autko bardzo dobre. Łatwość prowadzenia, komfort jazdy i dynamika silnika, to tylko niektóre zalety tego pojazdu. Raz wymieniona część bardzo długo o sobie nie przypomina. Gdyby je jeszcze produkowali raczej zdecydowałbym się na nowiutki egzemplarz - cóż \"stare auto lubi mechanika\"
Układ napędowy
Jak na swój wiek i liczbę przejechanych kilometrów silnik zachował dynamikę. Trochę klekocze, co za pewne spowodowane jest dużymi luzami na zaworach (w tym silniku - wylotowe 0,4 dolotowe 0,2). Mimo to zużycie oleju/10 000 km to jakieś 0,5l - to chyba norma nawet dla nowiutkich autek. W kwestii przyspieszenia - 75 KM to nie rakieta ale mam wrażenie, że instalacja LPG i przejechane kilometry nie ubrały zbyt wiele koników
Widoczność
faktycznie lusterka boczne mogłyby być ociupinę szersze lub być zakrzywione na końcach.
Komfort
Jak wyżej - brak sprężyn amortyzatorów na tylnej osi powoduje dobijanie na dołkach przy komplecie pasażerów + bagaż. Wyciszenie - po 16 latach przy wysokich obrotach silnika spokojnie można prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu. Fotele przednie bardzo komfortowe nawet przy jeździe 12h bez dłuższej przerwy - sprawdzane ;). Tylna kanapa równie wygodna choć na oparciu brak zagłówków.
Nadwozie
16 lat - karoseria bez rdzy, jedynie była konieczność spawania podłogi przez nieuwagę \"mechaników\" niewłaściwie korzystających z podnośnika. Rozłożenie tylnej kanapy to dosłownie kilka sekund. Trochę mało przestrzeni dla pasażerów z tyłu.
Układ jezdny
auto bez wspomagania, lecz mam wrażenie że nawet dziecko utrzyma go w ostrym zakręcie. Dobrze spisuje się skrętna tylna belka, która mimo że wg \"specjalistów\" jest awaryjna u mnie jakoś jeszcze nie daje oznak wysłużenia. Zawieszenie nie twarde i nie miękkie - bez sportowego uniesienia lecz pozwala na ostre wchodzenie w zakręty. Przydałyby się sprężyny wspomagające tylne amortyzatory szczególnie przy pełnym obciążeniu.
Naprawy
Patrząc obiektywnie - auto stare lubi mechanika. Uważam że nie jest to zależne od marki, ale od zadbania auta i jego przebiegu. Właściwie od 2,5 roku sam naprawiam to auto i raczej nie ma w nim części której bym nie znał - no nie rozbierałem skrzyni biegów i nie wymieniałem jeszcze sprzęgła, które było robione prawdopodobnie przy 187 tys. km. Przy przebiegach 30 tys. km/rok można się spodziewać, że pojedyncze elementy zawieszenia zaczną wymagać wymiany - standard, uważam, niezależny od marki i modelu. Na szczęście dostępność, wachlarz i cena części są raczej średnie, jak przystało na auto klasy niższej/średniej ;)
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest skuteczne, zaś chłodzenie - wlot powietrza bez filtra po drodze powoduje skuteczne wsysanie nieczystości
Elektryka/elektronika
wbrew potocznym określeniom, że \"francuzy mają wadliwą elektrykę\" w tym egzemplarzu obywa się bez przygód z eletroniką/elektryką
Zobacz również opinie:
Peugeot 306: cabrio, coupe, coupe cabrio, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Peugeot 306: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Peugeot 306: 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
Peugeot 306: 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993
Sprawdź także:
Peugeot 306 - ogłoszenia , Peugeot - forum użytkowników, Peugeot 306 - średnie ceny
Peugeot - tapety na pulpit, Peugeot - konfigurator felg, Peugeot - tanie opony,
Używane auto części, Peugeot - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie