Opinie o samochodach Peugeot 309
1991r.
Liczba ocen: 4
Średnia ocena: 7.50/10
Peugeot 309 spalanie (l/100km)
Oceny PEUGEOTA 309
Peugeot 309 Graffic 1.4 1351c3 monowtrysk 75KM 1991r. 230 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Cóż 75 koni z których przez 18 lat użytkowania i pewnej przypadkowej jeździe prawie bez oleju ( około 200km ) spowodowało że już troche z nich zdechło. Niemniej jak na tamte lata kiedy inni producenci z 1,4 wyciągali 62 konie to tutejsze 75 koni i 109 Nm robiło wrażenie. Mój silnik kle...
Opinia o komforcie:
O zawieszeniu juz pisałem więc nie będę sie powtarzał. Więc się czepie wyciszenia..mój egemlaż chyba takowego nie posiada, wprawdzie wszedzie są pianki i gąbki ale średnio to się sprawdza, sądzę ze mam egzeplaż bardzo ekonomiczny. Z pod uszczelek okiennych w czasie jazdy słychac szu...
Opinia o nadwoziu:
Ilośc miejca w samochodzi jest olbrzymia biorąc pod uwagę jego zewnętrze wymiary. Schowek pojemny tylko czesto urywa się mechanizm zamykania. W moim aucie materiały wykonczeniowe są bardzo średniej jakości, plastiki przedniej konsoli popękały w wielu miejscach a fotel kierowcy był już w...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko trzyma się pewnie nawierzchni, pozwoliłem sobie założyć nieco szerwsze niż zaleca producent opony bo szerokość 175 przy zaleceniach producenta 155 i jest odczówalna wyraźna poprawa. Nie jest to auto sportowe więc przyczepność jest wystarczająca przy normalnej jeździe, niemniej t...
Peugeot 309 1.9 64KM 1991r. 360 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Fakt że osiągnięto 64km z pojemności z której obecnie diesle osiągają często 3 razy tyle może nieco szokować.W praktyce jednak okazuje się że silnik starczy nie tylko do spokojnej jazdy, ale jest całkiem dynamiczny, zwłaszcza (co ciekawe) na wyższych biegach-wyprzedzanie na IV i V ni...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie posiada niespotykaną już dziś bardzo miękką charakterystykę oraz spory skok i jeśli jeszcze choć trochę działa skutecznie pochłania nawet duże nierówności (bardziej słychać niż czuć).Obciążone zaczyna bujać jak w amerykańskim krążowniku.Pełnowymiarowe (też już ...
Opinia o nadwoziu:
wymiary nadwozia wykorzystane wzorowo, z przodu dużo miejsca, nawet dla wysokich osób, z tyłu wystarczająco dla wygody dwóch osób nawet na długiej trasie.Rozkładana na wszystkie sposoby tylna kanapa czyni z 309 małego dostawczaka.Pułeczki i schoweczki funkcionalne i elegancko zamykane i po...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko poprawnie się prowadzi, jest przewidywalne, brak wspomagania i kierownica mocno się stawia,ale za to dobre wyczycie nawierzchni.Zawieszenie w tej wersji jest wybitnie komfortowe (i jako takie się sprawdza,) i nie nadaje się do (pseudo)sportowej jazdy
Średnie oceny PEUGEOT 309
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Peugeot 309 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Vectra.
Najciekawsza opinia użytkownika o Peugeocie 309
użytkownik: Dawid
liczba głosów: 75
Peugeot 309 Graffic 1400 1351c3 monowtrysk 75KM 1991r. hatchback
Ocena ogólna
Jak na auto z rocznika 1991 autko bardzo poprawne i godne polecenia..dzisiaj cóż niektóre rzeczy śmieszą :) Jest to piersze moje auto i moge powiedzieć że jest tanie w eksploatacji, uczy jeździć, i można na nim łyknąć podstaw mechaniki samochodowej.
Układ napędowy
Cóż 75 koni z których przez 18 lat użytkowania i pewnej przypadkowej jeździe prawie bez oleju ( około 200km ) spowodowało że już troche z nich zdechło. Niemniej jak na tamte lata kiedy inni producenci z 1,4 wyciągali 62 konie to tutejsze 75 koni i 109 Nm robiło wrażenie. Mój silnik klekocze jak diesel ... nie wiem czemu ... ale pracował tak od zawsze i nigdy z tym nie walczyłem bo chodził równo i nie stwarzał problemów. Skrzynia biegów jest tutaj bardzo ciekawa bowiem taka sama jest montowana w 309 wszystkich pojemności i róznica jest tylko w głownym przełożeniu. Jak dla mnie 5 jest za nisko ale jest magiczna 4 i magiczna 3 która jak trzeba bardzo pomaga w wyprzedzaniu. Silnik nie musi być kręcony bardzo wysoko żeby zaczął dobrze się zbierać, woli srednie obroty.
Widoczność
Małe lusterka, ciężko się cofa na lusterka, wygodniej się obrucić wtedy jest bardzo dobrze.
Komfort
O zawieszeniu juz pisałem więc nie będę sie powtarzał. Więc się czepie wyciszenia..mój egemlaż chyba takowego nie posiada, wprawdzie wszedzie są pianki i gąbki ale średnio to się sprawdza, sądzę ze mam egzeplaż bardzo ekonomiczny. Z pod uszczelek okiennych w czasie jazdy słychac szum powietrza i raczej szum niż silnik słychac w czasie jazdy. Fotele są wygodne i nie męczą nawet w długich podróżach, zagłówki mogły by byc wyższe
Nadwozie
Ilośc miejca w samochodzi jest olbrzymia biorąc pod uwagę jego zewnętrze wymiary. Schowek pojemny tylko czesto urywa się mechanizm zamykania. W moim aucie materiały wykonczeniowe są bardzo średniej jakości, plastiki przedniej konsoli popękały w wielu miejscach a fotel kierowcy był już wielokrotnie szyty a i tak jest opękany w kilku nowych miejscach. Wzorowe jest za to zabezpieczenie antykorozyjne ( głęboki ocynk) o ile nie było uszkodzenia mechanicznego to nie chce rdzewieć i już :) Tablica rozdzielcza klasyczna i czytelna.
Układ jezdny
Autko trzyma się pewnie nawierzchni, pozwoliłem sobie założyć nieco szerwsze niż zaleca producent opony bo szerokość 175 przy zaleceniach producenta 155 i jest odczówalna wyraźna poprawa. Nie jest to auto sportowe więc przyczepność jest wystarczająca przy normalnej jeździe, niemniej tył jest nieco niedociążony i przy gwałtownym zachamowaniu w czasie pokonywania łuku potrafi wynieść tyłem ( ale to naprawdę trzeba się postarać ) Zawieszenie jest miękkie, ale co bardzo dziwne wiele osób które były wiezione tym samochodem a na codzień jeździli autami z grupy VW stwierdza że zawieszenie jest bardzo twarde). W/g mnie auto uzyskuje optymalną twardość i przyczepność po włożeniu do bagażnika około 50-70 kg :). Nierówności auto bierze bardzo sprawnie generalnie słychać tylko łup łup i po sprawie, musi być niezła dziura żeby to wyraźnie odczuć. Układ kierowniczy bardzo pewny i precyzyjny, kiedys Clackson w top gear powiedział o jakims aucie że układ kierowniczy jest tak precyzyjny ze jest w stanie wyczuć czy jedzie po pasach z farby olejnej czy akrylowej...tutaj odczucia są podobne ( o ile nie ma się wyrobionych sworzni na drążkach )
Naprawy
Auto mało awaryjny jeszcze nigdy mnie nie zawiodło, ale właściwie w nim to nie ma co sie popsuć. Pół auta można wymienic za 2 tys zł :). Jedynie może przeguby powinny byc rozbieralne bo tak to trzeba całą półoś wymieniać. Dostępność do podzespołów jak to we francuskich autach ... ciekawa :)
Wentylacja i ogrzewanie
Mało wydajny nawiew ( brak filtra przeciwpyłkowego powoduje że przy nawiewu na szybę szyba brudzi się kurzem co powoduje jej niezwykle szybkie zaparowywanie). Pokrętła szybko się urywają. Za to bardzo wydajne ogrzewanie tylnej szyby.
Elektryka/elektronika
Ech.. jakos to tam działa )
Zobacz również opinie:
Peugeot 309: hatchback, sedan (limuzyna)
Peugeot 309: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Peugeot 309 - ogłoszenia , Peugeot - forum użytkowników, Peugeot 309 - średnie ceny
Peugeot - tapety na pulpit, Peugeot - konfigurator felg, Peugeot - tanie opony,
Używane auto części, Peugeot - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie