Opinie o samochodach Peugeot 405
1990r.
Liczba ocen: 6
Średnia ocena: 8.00/10
Peugeot 405 spalanie (l/100km)
Oceny PEUGEOTA 405
Peugeot 405 1.8 SRDturbo 1.8 90KM 1990r. 310 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jak na turbodiesla przystało bardzo elastyczny, ale dość głośny. Bardzo dynamiczny. Często zdarzały się kłopoty ze sterowaniem pompy wtryskowej, co bardzo pogarszało osiągi. Częste wycieki oleju. Biegi wchodzą pewnie, ale z lekkimi "chrupnięciami"
Opinia o komforcie:
Bez obciążenia resorowanie, jak dla mnie idealne. Przy pięciu osobach i pełnym bagażniku tył okazuje się minimalnie za miękki. Przednie fotele najwygodniejsze jakie spotkałem. Idealne trzymanie boczne, jakiego nie powstydziłyby się sportowe kubełki. Regulacja wysokości i odcinka lędź...
Opinia o nadwoziu:
Bardzo dużo miejsca, tak z przodu jak i z tyłu. Za kierownicą wszystko jest "na miejscu", z wyjątkiem klaksonu w dźwigni kierunkowskazów/świateł, co wymaga przyzwyczajenia, ale potem okazuje się bardzo wygodne. Bagażnik bardzo duży i "ustawny", niestety do liftingu be...
Opinia o układzie jezdnym:
Tylna oś samoskrętna daje rewelacyjne prowadzenie w zakrętach. Auto jedzie jak po szynach, choć na początku wymaga przyzwyczajenia, bo auto wydaje się obracać wokół środka nadwozia a nie tylnej osi jak inne. Na ostrych zakrętach i bardzo nierównej nawierzchni tył lekko uskakuje na zewn...
Peugeot 405 Sport 1.9 SRi 125KM 1990r. 256 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ciągnie już od dołu. 125KM i prawie 170nm z autem o masie troszkę ponad tone daje sobie radę wyśmienicie. Do 4,5tys idzie jak przecinak. Skrzynia jest trochę toporna, lubi sobie zgrzytnąć, ale przełożenia są dobre (przy prawie 130km/h na Vbiegu - 3,2tys obr)
Opinia o komforcie:
Komfort jest nieziemksi. Naprawdę dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Miękkie zawieszenie sprawia, że nie czuć w ogóle złej drogi. Tylna kanapa - bajka. Wielu znajomych którzy mają porządne auta gdy siądzie na mojej kanapie to odpływa ;) Tym autem się leci, nie jedzie. Przy wyższy...
Opinia o nadwoziu:
Dla mnie idealnie. Duzo miejsca, schowków ile trzeba tyle jest, podświetlone i klimatyzowane. Materiały nie należą do najlepszych, ale to rok 1990 nie wymagam zbyt duzo, mimo to deska jest miękka a plastiki nie skrzypią. Aranżować za bardzo nie ma co, bo to sedan, ale bagażnik naprawdę po...
Opinia o układzie jezdnym:
Generalnie auto stoi wysoko, jest to trochę uciążliwe przy "braniu" ostrych zakrętów przy dużych prędkościach, ale dobre opony i zawieszenie powinno to niwelować. Tył wykazuje na mokrym nadsterowność. Wspomaganie kierownicy nie należy do najlżejszych, ale nie jest źle. Bardz...
Peugeot 405 SR 1.9 XU92C 108KM 1990r. 206 500km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Auto jak na swój wiek i rodzaj silnika bardzo ładnie wkręca się na obroty na starcie jak i przy wyprzedzaniu, biegi bardzo łatwo wchodzą
Opinia o komforcie:
bardzo wygodne fotele przednie jak i tylne auto płynie po drodze cicho w kabinie
Opinia o nadwoziu:
auto ma dużo miejsca niestety przy maksymalnym odsunięciu foteli przednich do tyłu troszkę mało miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu, wyższe osoby będą miały mało miejsca na tylnej kanapie ponieważ autko jest troszkę niskie, duży bagażnik szkoda tylko że niema możliwości ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo ładnie trzyma się drogi, mankamentem mojej wersji jest brak wspomagania ale przy zalecanym przez producenta rozmiarze kół brak problemów z manewrami, hamulce bardzo dobre choć brak ABS, jeśli chodzi o parkowanie to nie maluch więc nie wszędzie się da no i brak wspom kier
Peugeot 405 GRI 1.9 XU9M 109KM 1990r. 240 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Po kupnie szcęka mi opadła. Niezwykle jak na wiek elastyczny silnik (także na LPG), samochód bardzo dynamiczny, można się nawet ganiać i niejednego zawstydza :-). Przyjemne przyspieszenie 120-160 na piątym biegu. Kultura pracy skrzyni na srednim poziomie.
Opinia o komforcie:
Bez zastrzeżeń, można jeździć w długie trasy. Robi się głośno powyżej 120 km/h, ale przyjemna nuta :-)
Opinia o nadwoziu:
Wygodnie i przestrzennie. Wszystko pod reką. wersja przed FL więc urodą nie grzeszy :-) ale daje pole do popisu. Materiały - tapicerka, tworzywa to chyba najsłabsze punkty tego samochodu. Ale idzie sie przyzwyczaić. Bagaznik potężny (kombi), mimo zbiornika LPGmożna przewozić naprawdę duż...
Opinia o układzie jezdnym:
Zaskakująco dobrze trzyma się drogi, bardzo stabilny i przewidywalny. Układ hamulcowy czuły i precyzyjny (4 tarcze - Lukas-Bendix).
Peugeot 405 1.6 0KM 1990r. 235 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo fajnie się prowadzi. Ciche wnętrze lecz plastiki nieco trzeszczą.Bardzo ekonomiczny na gazie spalanie na poziomie do 10l/100km. Łatwy dostęp do części ,które niestety trzeba dość często wymieniać,głównie w zawieszeniu.Silnik ładnie zestrojony i cichy. Jeżeli mamy wersję kom...
Średnie oceny PEUGEOT 405
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Peugeot 405 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 605.
Najciekawsza opinia użytkownika o Peugeocie 405
użytkownik:
liczba głosów: 55
Peugeot 405 1.8 SRDturbo 1800 90KM 1990r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Bardzo wygodne auto rodzinne. Świetne i trwałe zawieszenie. Trwały i dość ekonomiczny silnik, gorzej z osprzętem - tu zdarzają się awarie.
Układ napędowy
Silnik jak na turbodiesla przystało bardzo elastyczny, ale dość głośny. Bardzo dynamiczny. Często zdarzały się kłopoty ze sterowaniem pompy wtryskowej, co bardzo pogarszało osiągi. Częste wycieki oleju. Biegi wchodzą pewnie, ale z lekkimi "chrupnięciami"
Widoczność
Świetna widoczność we wszystkich kierunkach. Przy cofaniu bardzo przydaje się spoiler na pokrywie bagażnika - dokładnie widać gdzie kończy się auto. Duże ogrzewane lusterka, prawe elektrycznie regulowane.
Komfort
Bez obciążenia resorowanie, jak dla mnie idealne. Przy pięciu osobach i pełnym bagażniku tył okazuje się minimalnie za miękki. Przednie fotele najwygodniejsze jakie spotkałem. Idealne trzymanie boczne, jakiego nie powstydziłyby się sportowe kubełki. Regulacja wysokości i odcinka lędźwiowego oparcia fotela kierowcy. Tylna kanapa bardzo wygodna. Przy czterech osobach można rozłożyć szeroki podłokietnik.
Nadwozie
Bardzo dużo miejsca, tak z przodu jak i z tyłu. Za kierownicą wszystko jest "na miejscu", z wyjątkiem klaksonu w dźwigni kierunkowskazów/świateł, co wymaga przyzwyczajenia, ale potem okazuje się bardzo wygodne. Bagażnik bardzo duży i "ustawny", niestety do liftingu bez obniżonej krawędzi załadunku. Brak możliwości złożenia tylnych siedzeń, ale za to jest otwór do przewożenia długich przedmiotów schowany pod podłokietnikiem. Ilość schowków nie powala, ale w końcu to konstrukcja z połowy lat osiemdziesiątych. Welurowa tapicerka bardzo trwała. W osiemnastoletnim aucie jedyne ślady zużycia to dwa krótkie (1-2cm) rozprucia na szwach i dziura wypalona papieroem przez poprzedniego właścicela :) Plastiki średniej jakości. Nie całkiem twarde, ale z tendencją do łuszczenia się. Nadwozie w 100% cynkowane, pierwsze ślady korozji w wieku 11-12 lat. Do 18 roku żadnych napraw blacharskich, ale rdzy już sporo. Skorodowane progi, powierzchniowa korozja na wewnętrznych powierzchniach drzwi. Nadwozie projektu Pininfariny do dziś może się podobać. Cx 0,30 to lepiej niż wiele współczesnych konstrukcji.
Układ jezdny
Tylna oś samoskrętna daje rewelacyjne prowadzenie w zakrętach. Auto jedzie jak po szynach, choć na początku wymaga przyzwyczajenia, bo auto wydaje się obracać wokół środka nadwozia a nie tylnej osi jak inne. Na ostrych zakrętach i bardzo nierównej nawierzchni tył lekko uskakuje na zewnątrz, ale w niczym nie zmienia to pewności prowadzenia. Twardość jak na francuza przystało dobrana pod kątem komfortu. Świetnie wygładza nasze wspaniałe drogi. Dobre zawieszenie + mała wysokość nadwozia powoduje, że przechyły na zakrętach to w 405 pojęcie nieznane. Nie ma też nurkowania przy hamowaniu. Krótkie, skośne wahacze wleczone są tak dobrane, że przy hamowaniu tył osiada dokładnie tyle ile przód. Przez wszystkie lata jazdy tym autem nie zdarzyło mi się dobić do końca zawieszenia, a dziur nie brakuje. Układ kierowniczy dość precyzyjny, hydrauliczne wspomaganie i mała kierownica o dobrze dobranej grubości. Uwaga na niskie wersje wyposażenia. 405 bez wspomagania to nieporozumienie. Hamulce działają bez zastrzeżeń, ale ABS jednak by się przydał. Pompa podciśnieniowa wspomagania potrafi sprawiać problemy. Po kilku naprawach pomogła dopiero wymiana.
Naprawy
Auto stare więc psuć się musi :) Części eksploatacyjne dość tanie. Drogie za to wszelkie przewody gumowe itp.
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dość skuteczna, ale zdarzają się kłopoty z regulacją dmuchawy. Bardzo skuteczne ogrzewanie. Niestety umieszczona wewnątrz środkowej konsoli nagrzewnica jest stale gorąca (steruje się nawiewem gorącego powietrza do środka lub na zewnątrz) co w lecie podnosi temperaturę w środku o 2-3 stopnie.
Elektryka/elektronika
Z wiekiem słabną konektory i zaczynają się usterki instalacji elektrycznej. Kłopoty z tylnymi lampami, regulacją dmuchawy, 2 razy regulator napięcia, raz razem z alternatorem. Elektroniki praktycznie nie ma. I dobrze :)
Zobacz również opinie:
Peugeot 405: hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Peugeot 405: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Peugeot 405: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
Peugeot 405: 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987
Sprawdź także:
Peugeot 405 - ogłoszenia , Peugeot - forum użytkowników, Peugeot 405 - średnie ceny
Peugeot - tapety na pulpit, Peugeot - konfigurator felg, Peugeot - tanie opony,
Używane auto części, Peugeot - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie