Opinie o samochodach Renault Twingo
Liczba ocen: 28
Średnia ocena: 7.68/10
Renault Twingo spalanie (l/100km)
Oceny RENAULTA TWINGO
Renault Twingo twingo 1.2 55KM 1993r. 268 465km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
elastyczność cóż ma zaledwie 55 koników niema za bardzo czym pocisnąć ale przy umiejętnym prowadzeniu auta zawsze można coś wycisnąć nie narzekam skrzynia perfekt nigdy nie miałem z nią problemów od nowości jeszcze się nie zepsuła wiem bo autko jest u nas w rodzinie od nowości ...
Opinia o komforcie:
cóż jeśli mamy autko nie obciążone to jest git fajnie się jedzie trochę buja na nierównościach ale jest miękkie i nie czuć tak dziur jak np. w oplu korsie jak obciążymy autko to szczególnie na dużych nierównościach czuć dobijanie ale układ jest bardzo miękki wiec dlatego co do...
Opinia o nadwoziu:
s przodu mamy dużo miejsca ocena dobra z tyłu nie możemy nażekac jet go tam tyle ile potrzeba nawet więcej i zato go możemy cenić przecierze nie jest to kabi bagażnik mały bez składania tylnych siedzeń jeśli złożymy to mamy bardzo dużo miejsca i to jest duży plus uważam e jest wyg...
Opinia o układzie jezdnym:
przydało bysie wspomaganie ale i tak układ kierowniczy chodzi bez zarzutu przód hamuje bardzo dobrze tył ma wiele do życzenia choć wymieniłem serwo i pompę tłoczki szczęki nie poprawiło się mówią że hamulce tylne to normalka że tak słabo hamują co do prowadzenia auto bardzo sobi...
Renault Twingo II 1.2 16V 75km 75KM 2009r. 67 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Francuz lubi precyzję, trzeba dobrze nakierowywać biegi bo inaczej nie wchodzą, jednak przełożenia są dobrze dobrane, choć przy jeździe pow.110km/h przydałaby się 6. Silnik do miasta ekstra w tej klasie to mistrzostwo, jeździłem yariskami, pandami ale tak fajnego silnika nie miały. Od 0...
Opinia o komforcie:
Tu jest jednak największa wada auta, wyciszenie wnętrza jest kiepskie, zimówki+mokra nawierzchnia+trochę piasku/ żwirku= szum niespotykany nawet w gorszej klasy akutach, hałas dochodzi z tylnych nadkoli.
Opinia o nadwoziu:
Rozplanowanie przestrzeni w aucie jest idealne jak na miejskie auto. Wiele miejsca z przodu, mniej z tyłu(mimo to jest tam wiele miejsca jak na ten segment) i spory/ogromny(po idioto-odpornym składaniu siedzeń)bagażnik(też jak na ten segment)
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na autko miejskie dobrze trzyma się drogi, trudno go porównywać z usportowionymi modelami.
Renault Twingo 1.2 54KM 1997r. 174 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik dość żwawy, jednak nieco głośny na wyższych obrotach, wyprzedzanie bez problemów
Opinia o komforcie:
głośno we wnętrzu przy wyższych obrotach silnika
Opinia o nadwoziu:
Bardzo obszerne wnętrze,oparcia przednich foteli zbyt krókie,jazda na tylnej kanapie bez zagłówków męcząca na dłuższej trasie, czasami słychać trzeszczące plastiki. Spod fotele kierowcy sypie się gąbka. Ogromne drzwi ułatwiają zajmowanie miejsc z tyłu. Denerwuje brak możliwości ot...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód doskonle się prowadzi, zawieszenie niezbyt miękkie, doskonale trzyma się na zakrętach, układ kierowniczy bez zarzutu, nieco brak wspomagania przy manewrowaniu na parkingu, łatwść parkowania z uwagi na wmiary. Hamulce mogły by być bardziej "ostre"
Renault Twingo 1.2 54KM 1997r. 174 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik dość żwawy, jednak nieco głośny na wyższych obrotach, wyprzedzanie bez problemów
Opinia o komforcie:
głośno we wnętrzu przy wyższych obrotach silnika
Opinia o nadwoziu:
Bardzo obszerne wnętrze,oparcia przednich foteli zbyt krókie,jazda na tylnej kanapie bez zagłówków męcząca na dłuższej trasie, czasami słychać trzeszczące plastiki. Spod fotele kierowcy sypie się gąbka. Ogromne drzwi ułatwiają zajmowanie miejsc z tyłu. Denerwuje brak możliwości ot...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód doskonle się prowadzi, zawieszenie niezbyt miękkie, doskonale trzyma się na zakrętach, układ kierowniczy bez zarzutu, nieco brak wspomagania przy manewrowaniu na parkingu, łatwść parkowania z uwagi na wmiary. Hamulce mogły by być bardziej "ostre"
Renault Twingo II 2008 R. 1.2 1.2 16V, D4F 772 75KM 2008r. 30 000km
Ogólna ocena:
4/10
Opinia o układzie napędowym:
Przy 30000 km urwał się tłok i korbowód , przy prędkosci 130 km/h, który rozbił blok. Silnik do wymiany. Samochodem w większości jeździła żona po mieście. Olej Elf 5W40 był wymieniany 3 x. Typ silnika D4F 772. nie mozna wyprzedzać na trzecim biegu bo odcina paliwo.
Opinia o komforcie:
Oparć foteli przednich nie da się ustawić pionowo tylko max pod pewnym kątem, co niekorzystnie wpływa na kręgosłup przy jego bulach. Przy prędkości powyżej 100 km/J jest głośny. Mułowaty jak na 75 KM.
Opinia o nadwoziu:
Boki siedzeń są ze sztucznego materiału skajo podobnego i pękaja
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce są za słabe jak na auto ważące 1000 kg. Przez wystający zderzak tylni tyłem parkuje się gorzej niż no większym Megane I
Średnie oceny RENAULT TWINGO
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Renault Twingo brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Toyota Yaris.
Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Twingo
użytkownik:
liczba głosów: 84
Renault Twingo twingo 1200 55KM 1993r. coupe
Ocena ogólna
niewiem ale jesli dałbym rady go kupic jako nowy to zrobiłbym to bez zastanowienia jest to dobry samochód nie tylko do pracy ale i terz nawakacje zasługuje to temu że jest w nim naprawde duzo miejsca mam w nim haka cięgłem na przyczepce ok 1200 kg na dwu osiówce oczywiście i sobie poradził nie spaliłem sprzęgła szkoda ze nie mam wspomagania i klimatyzacji bo by eis to naprawdę przydało wiem ze w nowszych wersja już są to by ułatwiło jazdę i komfort oceniam całokształt na bardzo dobre autko za funkcjonalność i całokształt tak zwanej żaby pozdrawiam mam nadzieje ze komuś przyda się ten opis
Układ napędowy
elastyczność cóż ma zaledwie 55 koników niema za bardzo czym pocisnąć ale przy umiejętnym prowadzeniu auta zawsze można coś wycisnąć nie narzekam skrzynia perfekt nigdy nie miałem z nią problemów od nowości jeszcze się nie zepsuła wiem bo autko jest u nas w rodzinie od nowości co do przyspieszenia do 90 to jeszcze się zbiera ale powyżej to niema za bardzo czym jechać zostaje żyłowanie na 4 biegu i potem 5 bieg i mamy z 120 i jak będziemy cisnąc to rozpędzimy go do 140 teraz niemam czym bo autko się trzęsie przy 120 ale jest nie młode i trzeba by było wymienić poduszki pod silnikiem
Widoczność
cóż mi nie sprawiało nigdy żadnego problemu jestem zwolennikiem cofania na lusterka tak wiec duży plus co do widoczności dla mnie super
Komfort
cóż jeśli mamy autko nie obciążone to jest git fajnie się jedzie trochę buja na nierównościach ale jest miękkie i nie czuć tak dziur jak np. w oplu korsie jak obciążymy autko to szczególnie na dużych nierównościach czuć dobijanie ale układ jest bardzo miękki wiec dlatego co do jazdy z obciążeniem to nie narzekam nawet lepiej mi się wydaje jedzie z obciążeniem niż bez niego co do foteli to gąbka po latach się sypie ale jednego dnia zrobiłem 1400 km i nie odczułem zbyt dużego dyskomfortu to nie znaczy ze niebyłem zmęczony chodzi mi o plecy ale co do zakrętów to przednie fotele zdają egzamin są dobre tylne są troszczke twardawe wiec niema takiej przyjemności jazdy jak na przednich bardzo dobrze się składają i masz regulowane do przodu i tyłu tak wiec oceniam je na bardzo dobre wyciszenie cuz można chcieć od 16 latka uważam ze mogło być leprze ale i tak nie jest złe nie wiem jak nowsze wersje nie miałem okazji nimi jeździć
Nadwozie
s przodu mamy dużo miejsca ocena dobra z tyłu nie możemy nażekac jet go tam tyle ile potrzeba nawet więcej i zato go możemy cenić przecierze nie jest to kabi bagażnik mały bez składania tylnych siedzeń jeśli złożymy to mamy bardzo dużo miejsca i to jest duży plus uważam e jest wygodny nie narzekam jakość ma wiele do życzenia plastiki po czasie dają się we znaki w czasie dużych upałów skrzypią al jeśli chodzi o czyszczenie to dobrze się je czyści cóż po latach użytkowania zachodzą brudem ale jest szansa na wyczyszczenie to ich plus nawet na te czasy to niezne wymyslili z wykonczeniem ale mogło byc lepiej karoseria po 14 latak zaopserwowałem pierwsze oznaki korozji ale troche szpachli i po kłopocie najbardziej cierpią progi gnija przednia czesc i tylnia zmuszony byłem pospawac bo juz sie zaczoł tak sie mówi sypac ale to nic poważnego koszt naprawy wynusły mnie tylko z malowaniem około 300 zł co do przodu to sobie poradziłem używając szpachli starość nie radosc ale autko trzyma się dobrze to pewnie dlatego że nie było garażowane tylko pod chmórką czymane umarzam ze karoseria jest bardzo dobra
Układ jezdny
przydało bysie wspomaganie ale i tak układ kierowniczy chodzi bez zarzutu przód hamuje bardzo dobrze tył ma wiele do życzenia choć wymieniłem serwo i pompę tłoczki szczęki nie poprawiło się mówią że hamulce tylne to normalka że tak słabo hamują co do prowadzenia auto bardzo sobie radzi w ostrych zakrętach lubię ostra jazdę i niejednego już w zakrętach wiozłem choć miał lepsza brykę niż ja
Naprawy
jeśli zrobimy to w serwisie pewnie będzie drogo ja robiłem u znajomego jest duzo zmieników no i mamy allegro można zciagnac używane części nie tylko nowe tak miałem w przypadku zacisku prawego nowy kosztuje nawet 400 zł jeden za używane dwa zapłaciłem 85 zł i działa bez zarzutu dużo części kupiłem na rynku fturnym za sprzegło i zapłaciłem w raz z dociskiem za same czesci ok 350 zł zalezy od firmy co do silnika to jest ok przy 16000 wypchało mi usczelke dlatego tez zrobiłem sobie odrazu szlifowanie zaworów koszt nie przekroczył mi 500 zł zależy kto robi i co no i ile ma się znajomości to tez jest ważne bo nie bije nam to po kieszeni jak wiemy
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja jest bardzo dobra co do ogrzewania to nie najlepiej się spisuje w zime można na długich trasach zmarznąć na długich trasach wszczegulnosci w nogi
Elektryka/elektronika
nigdy mnie nie zawiódł żebym nie mógł zapalić na ogół najczęściej się psuje - regulator napięcia koszt 35zł alternator jest taki sam jak w fiacie - tulejki na rozruszniku i łożyska na alternatorze - czujnik raz wymieniałem od wału korbowego co do elektryki i elektroniki ocena bardzo dobra
Zobacz również opinie:
Renault Twingo: coupe, hatchback, inne, pick-up
Renault Twingo: benzyna, benzyna+gaz
Renault Twingo: 2009, 2008, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993
Sprawdź także:
Renault Twingo - ogłoszenia , Renault - forum użytkowników, Renault Twingo - średnie ceny
Renault - tapety na pulpit, Renault - konfigurator felg, Renault - tanie opony,
Używane auto części, Renault - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie