Skoda Superb opinie, oceny użytkowników, Skoda Superb spalanie 2009r. (strona 1)

Opinie o samochodach Skoda Superb

2009r.

Liczba ocen: 6

Średnia ocena: 9.67/10

Skoda Superb spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
11.45/-.--
7.75
trasa
8.08/-.--
6.00
cykl mieszany
9.80/-.--
6.80

Oceny SKODY SUPERB

Piotr2009-09-30

Ogólna ocena:

9/10

pomimo chęci zmiany marki na inną niż skoda po jazdach próbnych hondą accord, citroen C5, mondeo, passat zdecydowałem się jednak na zakup skody superb II. Bezkonkurencyjne połączenie silnika TDI 2,0 170 KM i skrzyni DSG i bardzo bogate wyposażenie. gdyby nie za ładna bryła to passat na p...
Opinia o układzie napędowym:
silnik TDI 2,0 170 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną DSG nie ma sobie równych w tej klasie i tej cenie samochodów. Silnik przyśpiesza do 100 km w 9 s i praktycznie nie ma straty w przyśpieszeniu w porównaniu z manualem, co ma miejsce w mondeo i citroenie. Ponadto DSG jako jedyna skrz...
Opinia o komforcie:
Jak ktoś jeździ samochodem niemieckim to zna twardzość zawieszenia charakterystyczną dla tych marek. Przeciwieństwem jest zawieszenie hydroaktywne citronena c5 - wyjątkowy komfort na polskie drogi, ale z drugiej strony tak miło się płynie po drodze że pasażerowie na tylnych siedzeniach a...
Opinia o nadwoziu:
Zdecydowanie największy samochód w tej klasie - czeska prawdziwa limuzyna. Dla niektórych na pewno za duży. Z drugiej strony jeyny saomochód wśród w/w konkurentów, którym bez przeszkód i komfortowo w trasę mogą się wybrać 4 osoby o wzroście pow 180 cm. Bagażnik też największy wśr...
Opinia o układzie jezdnym:
We wszystkich poniższych ocenach porównuję skodę superb II z nowym citroenem c5, passatem, mondeo i accordem, którymi przed zakupem skody odbyłem długie jazdy próbne. Wszystkie samochody miały podobne ceny 100 - 125 tys zł, i silniki 2,0 TDI skoda ma twarde zawieszenie typowe dla samocho...

Piotr2010-10-05

Ogólna ocena:

10/10

Prawdziwa przyjemność z jazdy. Choć jeździłem już różnymi, potocznie uznawanymi za lepsze, markami samochodów to nowa skoda superb po roku ekslpoatacji udowadnia, że czeska marka staje się pierwszoligowym brandem.
Opinia o układzie napędowym:
Wg mnie silnik 2.0 diesel zastosowany w noym superbie to najlepsza jednostka napędowa o tej pojemności pośrdów samochodów tej klasy tzn : forda mondeo, toyoty avensis, mazdy 6 itp którymi też jeździłem. Najlepszy tzn: o największej mocy i elastyczności na niskich i średnich obrotach ale ...
Opinia o komforcie:
fotele tradycyjnie twarde i dobrze trzymające. Już w wersji ambiente podparcie lędźwiowe na 2 przednich fotelach w standardzie czego nie oferuje nikt z konkurencji. Zawieszenie tradycyjnie twarde ale b. dobrze wyciszone. Jest to samochód który jest stworzony na dobrej jakości nawierzchnie i w...
Opinia o nadwoziu:
Samochód największy w swej klasie. Z tyłu koszykarze też się zmieszczą . Bagażnik również największy / większy nawet niż w większości dużych samochodów kombii. wielkość zewnętrznej bryły samochodu zdecydowanie pokrywa się z ilością miejsca w środku.
Opinia o układzie jezdnym:
Trzymanie się drogi na zakrętach wg mnie najlepsze w tej klasie/cenie samochodów, brak przechyłów na zakrętach, brak pod i nad sterowności. Jedyny problem pojawia się zimą na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni - trzeba pamiętać że nowa skoda superb to duże auto o dużym rozstawie osi...

Michał2018-06-08

Ogólna ocena:

10/10

Limuzyna ! - POLECAM
Opinia o układzie napędowym:
a co komentować przy tak wysokim momencie obrotowym i mocy?... wciska w fotel...
Opinia o komforcie:
na bawarskich autostradach, 5 dorosłych, 180 km/h, spokojnie, cicho... po prostu limuzyna
Opinia o nadwoziu:
według mnie bryła wersji II jest zdecydowanie ładniejsza od III generacji... ale są gusty i guściki... przestrzeni jest bardzoooooo dużo..
Opinia o układzie jezdnym:
mimo gabarytów a dzięki asystentowi parkowania, ten manewr nie sprawi nikomu najmniejszego problemu

2010-07-14

Ogólna ocena:

10/10


Opinia o układzie napędowym:
super
Opinia o komforcie:
fotele tylne- nigdy tam nie siedzialem ale mysle ze 10
Opinia o nadwoziu:
nie jezdzilem tak przestrzenym samochodem
Opinia o układzie jezdnym:
super auto

Średnie oceny SKODA SUPERB

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
83.33%
głosów 5
Raczej tak
16.67%
głosów 1
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.5/10
Układ kierowniczy
9.5/10
Hamulce
9.5/10
Parkowanie
8.5/10
Napęd
Elastyczność
9.5/10
Skrzynia biegów
9.8/10
Silnik
9.8/10
Przyspieszenie 0-100km
9.7/10
Przyspieszenie 60-120km
9.7/10
Przyspieszenie 80-120km
9.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.8/10
Resorowanie z obciążeniem
8.7/10
Fotele przednie
9.5/10
Fotele tylne
9.7/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.5/10
Wyciszenie
9.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.8/10
Przestrzeń z tyłu
10.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.2/10
Bagażnik
9.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.0/10
Możliwość aranżacji
9.2/10
Karoseria
7.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.3/10
Widocznośc do tyłu
7.8/10
Widoczność w lusterkach
9.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.0/10
Elektronika
9.0/10
Naprawy
Niezawodność
9.2/10
Koszty napraw
8.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
3
Napęd
1
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
3
Widoczność
1
Spalanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Skoda Superb brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Skoda Octavia.

Skoda Superb

Skoda Superb

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najciekawsza opinia użytkownika o Skodzie Superb

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Piotr

liczba głosów: 165

Skoda Superb II 2000 TDI 170KM 2009r. hatchback

Ocena ogólna

pomimo chęci zmiany marki na inną niż skoda po jazdach próbnych hondą accord, citroen C5, mondeo, passat zdecydowałem się jednak na zakup skody superb II. Bezkonkurencyjne połączenie silnika TDI 2,0 170 KM i skrzyni DSG i bardzo bogate wyposażenie. gdyby nie za ładna bryła to passat na pewno mialby b. poważną konkurencję (choć cały kokpit przedni i deska rozdzielcza passata są też po prostu brzydkie). Silniki konkurencji 2,o TDI są dużo słabsze. Jeżeli kogoś nie zraża marka skoda i to iż jest to b. duży samochód to polecam. Najbliżej skody dla mnie palsuje się nowy C5 z uwagi na rewelacyjne wzornictwo - piękny samochód, świetne wyciszenie - dla tych co lubią słuchać muzyki w samochodzie, i hydoaktywne zawieszenie. Z drugiej strony zdecydowanie słabszy diesel 2,0 L i bardzo mało miesjca na nogi dla pasażerów z tyłu ( przy tych samych wymiarach zewnętrznych samochodu co skoda ) to minusy citroena c5.

Układ napędowy

silnik TDI 2,0 170 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną DSG nie ma sobie równych w tej klasie i tej cenie samochodów. Silnik przyśpiesza do 100 km w 9 s i praktycznie nie ma straty w przyśpieszeniu w porównaniu z manualem, co ma miejsce w mondeo i citroenie. Ponadto DSG jako jedyna skrzynia na rynku ma praktycznie niewyczuwalne przełożenia biegów. Jako jedyny silnik 2,0 l diesel. wśród opisanych powyżej konkurentów ( oczywiście oprócz passata ) osiąga moc 170 KM! io dodatkowo silnik we wszystkich zakresach mocy ma podobną moc, nie ma słabszych zakresów obrotów. Ten silnik i ta skrzynia to największa przewaga skody w porównaniu z niby bardziej markową konkurencją.

Widoczność

Z przodu grube słubki trochę przeszkadzają w widoczności na prawo lewo , przy skrzyzowaniach. Z tyłu mała szyba też nie pomaga. widoczność w dużych lusterkach ok

Komfort

Jak ktoś jeździ samochodem niemieckim to zna twardzość zawieszenia charakterystyczną dla tych marek. Przeciwieństwem jest zawieszenie hydroaktywne citronena c5 - wyjątkowy komfort na polskie drogi, ale z drugiej strony tak miło się płynie po drodze że pasażerowie na tylnych siedzeniach a przede wszystkim dzieci mogą miec problemy lokomocyjne. Fotele jak zwykle w skodzie b. wygodne z podparciem lędźwiowym bez dopłaty na obydwu przedich fotelach. Lepsze wyciszenie kabiny pasażera osiąga tylko C5 (podwójne akustyczne szyby, podwójne uszczelki w drzwiach, b. dobre wyciszenie hałasu od kół) ale na pewno skoda jest w środku cichsza od mondeo czy hondy accord i o dziwo od passata. lepiej tez resoruje od passata

Nadwozie

Zdecydowanie największy samochód w tej klasie - czeska prawdziwa limuzyna. Dla niektórych na pewno za duży. Z drugiej strony jeyny saomochód wśród w/w konkurentów, którym bez przeszkód i komfortowo w trasę mogą się wybrać 4 osoby o wzroście pow 180 cm. Bagażnik też największy wśród konkurencji no i twindoor system. dla mnie stylizacja zewnętrzna samochodu/bryła nadwozia to jedyny duży minus samochodu. Jest po prostu nieładny.

Układ jezdny

We wszystkich poniższych ocenach porównuję skodę superb II z nowym citroenem c5, passatem, mondeo i accordem, którymi przed zakupem skody odbyłem długie jazdy próbne. Wszystkie samochody miały podobne ceny 100 - 125 tys zł, i silniki 2,0 TDI skoda ma twarde zawieszenie typowe dla samochodów niemieckich, prowadzi się b. dobrze i precyzyjny układ kierowniczy, wynoszenie na zakrętach nie istnieje, jedyna trudność to promień zawaracania i parkowanie tyłem z uwagi na wielkość samochodu

Naprawy

awaryjność - na bazie dotychczasowym doświadczeń ze skodami octavia

Wentylacja i ogrzewanie

nimus - to głośny wentylator klimatyzacji i mała ilość stopni nawiewu

Elektryka/elektronika

okaże się po 3 latach ...

Zobacz również opinie:

Skoda Superb: hatchback, kombi, sedan (limuzyna), terenowy

Skoda Superb: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Skoda Superb: 1.8, 1.9, 2.0, 2.5, 2.8, 3.6

Skoda Superb: 2015, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002