Suzuki Ignis opinie, oceny użytkowników, Suzuki Ignis spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Suzuki Ignis

Liczba ocen: 18

Średnia ocena: 8.61/10

Suzuki Ignis spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.63/9.17
6.50
trasa
6.26/6.60
5.00
cykl mieszany
7.07/8.30
6.00

Oceny SUZUKI IGNIS

2010-03-04

Ogólna ocena:

9/10

Kupowałem samochodzik ze świadomością jego budowy i wielkości oraz związanego z tym komfortu podróżowania i sie nie zawiodłem. Łatwy w eksploatacji miejskiej - łatwo zaparkować, odporny na wyrwy i krawężniki - wysokie zawieszenie, nie jest męczacy na trasie i 400km przejeżdża się b...
Opinia o układzie napędowym:
Przy normalnej eksploatacji silnik pracuje w zakresie 2-3 tys. obrotów i nie ma problemów z utrzymywaniem normalnego miejskiego tempa jazdy. Jeżeli pokręci się silnik do 5 tys. to rzadko który pojazd będzie miał lepsze przyśpieszenia. Skrzynia biegów pracuje lekko i nie ma problemów z prz...
Opinia o komforcie:
Fotele przednie są twarde ale wygodne. Tylna ławka jest mniej wygodna, ale sytuację ratuje możliwość zmiany kąta pochylenia oparcia. Miejsca na tylnych siedzeniach jest wystarczająco również na nogi. Do 100km/h jest w miarę cicho, potem narasta stopniowo odgłos opon i szum wiatru. Przy 1...
Opinia o nadwoziu:
Trochę za mały jest bagażnik - troche pomaga składanie tylnych oparć ale niestety podłoga bagaznika nie jest wtedy równa. Materiały wykończeniowe nie są niestety wysokiej jakości. Bardzo cieńka wykładzina podłogowa, twarde plastki i nie najlepszy materiał na fotelach. Wystarczająca j...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem pracuje poprawnie. Samochód jest lekki i przy obciazeniu dwoma osobami na nierównościach poprzecznych podskakuje tył. Po obciażeniu bagażnika i tylnego siedzenia jest lepiej. Przy oponach 165/70 jest nadsterowny, po zmianie opon na 175/65 nadstero...

2009-07-22

Ogólna ocena:

8/10

Fura z ogniem! Auto spełnia pokładane nadzieje, może tylko mogłoby mniej palić. Za to nie boi się byle jakiej drogi (nawet - mocno bylejakiej). Poza tym jest poręczne i "niepsujne". Dla dwóch osób dojeżdżających do pracy z Warszawy do małej miejscowości pod miastem - zupełni...
Opinia o układzie napędowym:
Mała benzyna nie jest elastyczna z samego założenia. Trzeba wysoko kręcić. Skrzynia ma precyzją bliżej do opla niż do mercedesa, ale to taka klasa cenowa. "Odejście" - jak na tak mały silnik - bardzo dobre (niejeden się oszukał).
Opinia o komforcie:
Małe auto. Komplet pasażerów to maksymalnie 4 osoby, i te maja dość miejsca na nogi i aż nadto - na głowy (japończyk w cylindrze może wsiadać bez problemu). Dla 5 osób (na tyle jest rejestrowane) będzie niemiłosiernie ciasno i to nie ma sensu. Fotel z tyłu to ławka. Obciążone auto ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca dla 4 pasażerów w aucie miejskim, wysokim ("...coś jakby na kombajnie siedzieli...") jest... dosyć. Dla 5 - to pomyłka, więc nie biorę tego parametru pod uwagę. Ergonomia taka bardziej jak z opla corsy - to też nieźle. Bagażnik jest malutki (ze 200 litów) i jego podłog...
Opinia o układzie jezdnym:
Charakterystyka auta (budka telefoniczna na kołach), wysoko zawieszonego (prawie jak terenowy), względem prowadzenia nie jest perfekcyjna, ma ono naturalną tendencję do pochylania si na zakrętach i galopowania (mały rozstaw osi). Parkuje się dość trudno - marna widocznośc do tyłu.

2011-02-15

Ogólna ocena:

10/10

Idealne auto do dynamicznej jazdy.Rewelacyjny silnik i skrzynia biegow.Zero proplemow z elektronika. Bardzo udany model. Ps: Suzuki Ignis Sport przebudowalem na auto rajdowe
Opinia o układzie napędowym:
Z calego auta najlepszy jest silnik. 4 cylindry, 16 zaworow, dwa walki rozrzadu ze zmiennymi fazami ,kute tloki (seria!), lancuch praktycznie bezobslugowy powoduja ze mozemy zapomniec o awariach jednostki napedowej. W trakcie 60000 km wymienilem czyjnik polozenia przepustnicy. Polecam. Ne znam au...
Opinia o komforcie:
Seryjne przednie fotele Recaro sa bardzo dobre, latwe w utrzymaniu czystosci.Auto jest autem miejskim wiec komplet pasazerow nie naje duzego komfortu. Seryjne zawieszenie pracuje dobrze, McPerson z przodu z drazkiem stabilizatora, oraz belka z tylu powoduja ze auto prowadzi sie dobrze.
Opinia o nadwoziu:
Suzuki Igmis Sport jest zbudowane na bazie miejskiej wersji,jakosc plastikow jest dobra, ciekawe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, biale tarcze zegarow, niebieskie podswietlanie, sa mile dla oka. Jak kazde auto japonskie z tego okresu nie jest wzorem ergonomi, ale po chwili mozna sie przyzwy...
Opinia o układzie jezdnym:
Tak jak w kazdym japonskim aucie , seryjne hamulce pracuja srednio, niestety wielkosc tarczy hamulcowej do wagi auta nie pomagaja w osiagnieciu b.dobrego wyniku. Ale w wyposazeniu seryjnym mamy ABS i ESP ktore bardzo ulatwiaja codzienna eksploatacje. Seryjne wentylowane tarcza z przodu, oraz zwykle ...

2008-02-11

Ogólna ocena:

8/10

Dla człowieka, który świadomie dokonał wyboru jest to samochód w sam raz. Auto na miasto, bez cudów i bajerów (czego nie ma, to się nie psuje). Nie na wyścigi (boi się bocznego wiatru i jest mało stabilne). Doskonałe na nasze kiepskie jezdnie - prześwit jak w terenówce. Tylko pali stra...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest dynamiczny, z charakterem, acz wymaga dużych obrotów (paliwożerna cholera jest!) Elastyczność jest lepsza niż przeciętna, ale nie do szaleństwa. Skrzynia - zupełnie niezła. Przyspieszenie dobre, acz trzeba pamiętać, że to nie jest wyścigówka tylko mały, miejski samochodzi...
Opinia o komforcie:
Na wysokich obrotach auto zaczyna wyć (jak kosiarka). Jakby trochę za słabo wyciszone. Ale podczas normalnej jazdy - cichutko. Wymaga przyzwyczajenia galopowanie na poprzecznych nierównościach, ale to jest mały, krótki i wysoki samochodzik, więc nie ma co wybrzydzać.
Opinia o nadwoziu:
Funkcjonalność - OK. Ocena karoserii mało obiektywna. Acz milej jest \\\\\\"wspinać\\\\\\" się na fotel, a nie \\\\\\"kłaść\\\\\\" do auta.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest wysokie, więc i jego stabilność jest mniejsza, niż samochodów \\\\\\"niskoosadzonych\\\\\\". Parkowanie do tyłu - mordęga dla człowieka, który musi się odwracać (nie umie parkować na lusterka). Parkowanie do przodu - super. To mały, szalenie zgrabny samochód.

piotrek2009-02-01

Ogólna ocena:

10/10

Idealne auto dla rodziny 2+1 na bliskie i dalsze (600km) wyjazdy. Poręćzny w mieście, wygodny i ekonomiczny w trasie. Gdyby był nadal produkowany kupiłbym bez wahania w wersji 4x4.
Opinia o układzie napędowym:
Sporadyczne trudności we włączaniu biegu wstecznego. Bez odczuwalnego wysiłku ciągnie przyczepę 400kg.
Opinia o komforcie:
Twarde zawieszenie=łatwość prowadzenia, auto nie "kłania" się na łukach. Fotele spartańskio twarde, ale wbrew pozorom-wygodne nawet w długiej trasie. Trochę głośno pow. 120km/h.
Opinia o nadwoziu:
Mimo małego wnętrza mięsci wygodnie 2 osoby z b. dużą ilością bagażu lub 4 z rozsądną ilością potrzebnych rzeczy. Materiały jak na ten segment - wystarczająco dobre. Karoseria wyjątkowo ładna.
Opinia o układzie jezdnym:
Idealny do parkowania i manewrowania w ciasnych przestrzeniach miejskich.

Średnie oceny SUZUKI IGNIS

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
66.67%
głosów 12
Raczej tak
33.33%
głosów 6
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.7/10
Układ kierowniczy
8.7/10
Hamulce
8.4/10
Parkowanie
8.9/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
7.4/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
7.6/10
Przyspieszenie 80-120km
7.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.4/10
Resorowanie z obciążeniem
6.4/10
Fotele przednie
7.3/10
Fotele tylne
6.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.6/10
Wyciszenie
5.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.1/10
Przestrzeń z tyłu
7.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.6/10
Bagażnik
6.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.3/10
Możliwość aranżacji
7.2/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.3/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
7.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.3/10
Elektronika
6.3/10
Naprawy
Niezawodność
6.3/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
3
Napęd
2
Widoczność
1
Inne
1
Komfort jazdy
1
Nic
1
Spalanie
1
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
6
Nic
3
Inne
1
Spalanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Suzuki Ignis brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Meriva.

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Opel Meriva

Opel Meriva

Najciekawsza opinia użytkownika o Suzuki Ignis

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 143

Suzuki Ignis sport 1500 108KM 2003r. hatchback

Ocena ogólna

Idealne auto do dynamicznej jazdy.Rewelacyjny silnik i skrzynia biegow.Zero proplemow z elektronika. Bardzo udany model. Ps: Suzuki Ignis Sport przebudowalem na auto rajdowe

Układ napędowy

Z calego auta najlepszy jest silnik. 4 cylindry, 16 zaworow, dwa walki rozrzadu ze zmiennymi fazami ,kute tloki (seria!), lancuch praktycznie bezobslugowy powoduja ze mozemy zapomniec o awariach jednostki napedowej. W trakcie 60000 km wymienilem czyjnik polozenia przepustnicy. Polecam. Ne znam auta miejskiego u konkurencji , gdzie motpr bylby tak zbudowany. Seryjnie producent podaje przyspiesznie : 0-100km/km - 8,9 sek, i tak wlasnie auto przyspiesza. Suzuki potrzebuje benzyny 98oktanowej, poniewaz na 95 ( ale tylko w Polsce) pojawia sie problem z rowna praca. Po zatankowaniu dobrej benzyny , auto dziala perfekcyjnie. Bardzo krotka skrzynia biegow, az zacheca do szybkiej jazdy. Na pierwszych 3 biegach osiagamy 120km/h, auto jest bardzo elastyczne, ale przy wiekszyk predkosciach nie daje za duzo komfortu z jazdy ( ciagla jazda autostrada w Niemczech jest meczaca). Do 3500 obrotow auto jest powolne, po przekroczeniu 3500 tys obrotow , zalacza sie zmienna faza rozrzadu i auto kreci az do 6800.

Widoczność

Seryjene lusterka zewnetrzne sa bardzo duze.

Komfort

Seryjne przednie fotele Recaro sa bardzo dobre, latwe w utrzymaniu czystosci.Auto jest autem miejskim wiec komplet pasazerow nie naje duzego komfortu. Seryjne zawieszenie pracuje dobrze, McPerson z przodu z drazkiem stabilizatora, oraz belka z tylu powoduja ze auto prowadzi sie dobrze.

Nadwozie

Suzuki Igmis Sport jest zbudowane na bazie miejskiej wersji,jakosc plastikow jest dobra, ciekawe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, biale tarcze zegarow, niebieskie podswietlanie, sa mile dla oka. Jak kazde auto japonskie z tego okresu nie jest wzorem ergonomi, ale po chwili mozna sie przyzwyczaic. Plus za dwa uchwyty na napoje, klime, elektryczne szyby.

Układ jezdny

Tak jak w kazdym japonskim aucie , seryjne hamulce pracuja srednio, niestety wielkosc tarczy hamulcowej do wagi auta nie pomagaja w osiagnieciu b.dobrego wyniku. Ale w wyposazeniu seryjnym mamy ABS i ESP ktore bardzo ulatwiaja codzienna eksploatacje. Seryjne wentylowane tarcza z przodu, oraz zwykle tarcze z tylu pracuja dobrze. Uklad kierowniczy jest bardzo dobry, auto zostalo zbudowane na bazie auta miejskiego , gdzie liczy sie latwosc przy parkowaniu. Suzuki Ignis posiada elektorniczne wspomaganie kierownicy.

Wentylacja i ogrzewanie

Seryjna klimatyzacja dobrze radzi sobie z wentylacja wnetrza.

Zobacz również opinie:

Suzuki Ignis: hatchback, kombi, mini-van, van

Suzuki Ignis: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Suzuki Ignis: 1.3, 1.5

Suzuki Ignis: 2007, 2006, 2005, 2004, 2003