Opinie o samochodach Volkswagen Golf

Liczba ocen: 734
Średnia ocena: 8.16/10
Volkswagen Golf spalanie (l/100km)
Oceny VOLKSWAGENA GOLF
Volkswagen Golf Highline 1.6 AKL 101KM 1998r. 146 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Si...
Opinia o komforcie:
W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygod...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i pono...
Opinia o układzie jezdnym:
Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mnie...
Volkswagen Golf III 1.9 GT TDI 90KM 1994r. 370 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik pracuje bez klekotania bo wymieniam olej co 10 000 km,jeżdżę na mobil półsyntetyk,wymieniałem rozrząd wraz z rolkami prowadzącymi i uszczelkami pod zębatkami, silnik współgra ze skrzynią biegów i jest bardzo elastyczny, na każdym biegu można spokojnie przeciągać bez utraty mo...
Opinia o komforcie:
przy oponach o rozmiarach fabrycznych autko jeździ jak limuzyna, ja mam opony niskoprofilowe i jest mniej komfortowo ale mnie to odpowiada,fotele są bardzo wygodne,wyciszenie jest słabsze jak na diesela w porównaniu z nowymi autkami typu golf,przy komplecie pasażerów mało odczuwalna jest ró�...
Opinia o nadwoziu:
przód ma dużo miejsca,ale kosztem tylnych miejsc, z tyłu brak schowków, ja mam tylko w pokrowcach foteli,we wszystkich modelach golfa karoseria fabrycznie zrobiona długo jest odporna na rdzę,ale nie w tym modelu gdyż GOLF III pierwsze ogniska rdzy dostaje na tylnej klapie bagażnika pod szyb�...
Opinia o układzie jezdnym:
trzymanie się nawierzchni w dużej mierze zależy też od opon, przy nisko profilowanych oponach auto trudno jest wprowadzić w poślizg, zawieszenie jest miękkie choć przy niskich profilach bardziej wyczuwa się wszelkie dziury,moc wspomagania układu kierowniczego ze standardową pompą wspomag...
Volkswagen Golf Highline 1.6 AKL 8V 100KM 1998r. 142 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszanie od 0 do 100km/h nie nalezy do mocnych stron tego pojazdu. Biegi częśto źle wchodzą w przypadku egzemplarzy 1.6 do 2000r. U mnie fatalnie wchodzi 2-ka, której precyzyjne wbicie wymaga delikatności i wyczucia. Przy szybkiej zmianie wydobywa się nieprzyjemny zgrzyt. Samochód ...
Opinia o komforcie:
Autko jest cichutkie nawet przy 120km/h, później wydobywa się dźwięk który może się mniej podobać a wręcz męczyć. Zawieszenie tłumi pięknie bez pełnego obciążenia, w przypadku kompletu pasażerów wygląda to gorzej. Fotele przednie są bardzo wygodne (Highline ma kubelkowe), posiad...
Opinia o nadwoziu:
Optycznie GOLF IV jest piękny nawet obecnie, gdy stuknęło mu 12 lat od dnia premiery. Oczywiście opinie są podzielone. Przestrzeni z przodu brakuje szerszego podłokietnika, o który toczy się walka łokciami. Z tyłu jak pisałem. Ergonomia perfekcja poza nisko umieszczonym klimatroniki...
Opinia o układzie jezdnym:
Pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami na naszych drogach (oczywiście nie kwalifikując w to potężnych dziur) zapewniając całkiem komfortową podróż. Układ kierowniczy jest precyzyjny z saty...
Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM 1991r. 360 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Jeżdżąc przez 8 lat tym autem, przekonałem się o jednym: ten silnik (1,6 TD)jest naprawdę bardo dobry, gdy się trochę o niego dba. Tzn. trzeba wymieniać olej na czas (co 10 tyś.)i obchodzić się odpowiednio z turbiną. Silnik jak na swoje 60 KM jest naprawdę elastyczny, rzadko brakuje mu...
Opinia o komforcie:
No cóż... co chodzi o komfort jazdy to dałem średnią piątkę, bo jest to twardy samochód i ma już swoje lata do do tego to jest przecież VW. Wyciszenie jest zadowalające-jak na tamte czasy. Fotele bez rewelacji, ale po przejechaniu 500 km. kręgosłup nawet bardzo nie dokucza. Ale jak kto�...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest dość. Z tyłu trochę mało miejsca, ale jak na tę klasę to norma. Przełączniki na swoim miejscu,obsługa intuicyjna.Materiały wykończeniowe średniej jakości ale szybko się nie zużywają... Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. W moim 18 latku rdzewieją tylko ...
Opinia o układzie jezdnym:
Oceniając układ jezdny muszę przyznać że auto prowadzi się dobrze, pozatym że brakuje mu wspomagania kierownicy i jest bardzo twardy, tzn. czuje się wszystkie nierówności zwłaszcza te poprzeczne ale tak chyba jest we wszystkich starszych golfach... do jazdy na krótszych odcinkach i jako ...
Volkswagen Golf GT 1.8 8V 90KM 1992r. 228 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ośmiozaworowy nie daje dużych osiągów jeżeli chodzi o przyspieszenie, jednakże przy pojemności 1.8 potrafi być bardzo elastyczny i ekonomiczny, nie psuje się, tylko pilnować wymiany oleju i filtrów i jeździć. Olej 10W40 Quaker (półsyntetyk).
Opinia o komforcie:
Fotele kubełkowe z przodu dają dużo komfortu jak i radości przy bardziej dynamicznej jeździe. Gorzej z fotelami tylnymi, na dłuższą trasę ponad 300km trochę uciążliwe. Trzeba zrobić przerwę na \"rozprostowanie kości\". Wyciszenie super - poza tym: silnik benzynowy bez spo...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni jak na tak nieduże auto jest bardzo dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ergonomia z pozycji kierowcy WZOROWA, wszystko na miejscu, obsługa intuicyjna, materiały jak na 18-letnie auto utrzymane w rewelacyjnym stanie, w kabinie nic nie trzeszczy i nie piszczy, karoseria dobra - dłu...
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie działa prawidłowo, nienachalnie, jest pomocne, ale czuć dobrze drogę i o to chodzi. W zakręty autko wchodzi dobrze, przy zamontowanych alufelgach 15`` i nowych oponach prowadzenie bardzo dobre, gorzej z hamulcami. Pomimo wymiany tarcz z przodu i klocków tył/przód pozostawia wiele...
Średnie oceny VOLKSWAGEN GOLF
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Polo.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf

użytkownik:
liczba głosów: 192
Volkswagen Golf Highline 1600 AKL 101KM 1998r. hatchback
Ocena ogólna
Przez rok miałem z nim sporo problemów. Do dziś mi lekko trzęsiedrga na jałowym co okazało się fabryczną wadą (po sprawdzeniu w ASO), z którą Niemcy walczyli od przebiegu ok 50tyś km - bezskutecznie. Silnik AKL jest mało dopracowany, lepiej szukać rocznika pow. 2000 ze skrzynią bazującą na śrubach. Jest bardziej precyzyjna i zdecydowanie mniej awaryjna. Golfem jeździ się dobrze, komfort skromny, nie mniej trzymaniem na drodze nadrabia minusy. Trzeba dbać o ten samochód a odwdzięczy się absolutną bezawaryjnością i całkowitą satysfakcją. Zniesmaczyć może spalanie, nie mniej nie liczcie, że ford focus spali wiele mniej, a jakość to duża zapaśćprzy VW. Polecam to autko każdemu. Przy zakupie nie patrz tylko na optykę. Też mam egzemplarz po szkodzie parkingowej i dzwonie. Optycznie mogłoby być lepiej (Lakierowali Niemcy - tragedia), ale kwestia techniczna to priorytet. Kupując egzemplarze starsze zwracajcie uwagę na sprawność skrzyni biegów, czy sprawne są zamki (w tym oświetlenie drzwi i wnętrza), sprawność szyb (łamią się plastiki mechanizmów), czy nie ma wycieków, silnik niestety nie zawsze pracuje idealnie równo, delikatne drgania mogą się zdarzać, to w AKL norma.
Układ napędowy
Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Silnik AKL nie jest dobrym rozwiązaniem. Czesto ma drobne i irytujące usterki, które co prawda nie są na tyle szkodliwe aby pojazd unieruchomić, nie mniej zdarzają się (dla ciekawski 1.6 16V to dopiero tragedia, okropnie awaryjne i dużo droższe w utrzymaniu). Skrzynia biegów jest najgorsza. Biegi wchodzą bardzo opornie (jak to w mkIV) problemy z częstą wadliwością (początkowe roczniki miały na nitach, są awaryjne i diabelnie kosztowne).
Widoczność
Dla mnie idealnie. Narzekją niektórzy na małe lusterko od pasażera (bo rzeczywiście jest mniejsze) oraz duże tylne słupki. Mi to nie przeszkadza, po prostu trzeba uważać.
Komfort
W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygodnie (jak dla mnie). Jazda z kompletem pazażerów przymulona, o 50KM za mało. Od 1.8 Turbo zaczyna się frajda podróżowania.
Nadwozie
Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i ponownym jego montowaniu - mechanicy łamią zaczy nie dając nowych), bagażnik wystarczający, jest pojemny. Ergonomia jak w VW "I" klasa, przestrzeń z tyłu jest skromna dla nóg a z przodu między kierowcą i pasażerem (podłokietnik również wąski, niestety na jedną rękę).
Układ jezdny
Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mniej trzeba pilnować ich stanu zużycia. Wspomaganie chodzi dość ciężko. Porównując np. nowszym VW Caddy czy nawet Fabią, Golf zostaje w tyle. Parkowanie 9/10 z uwagi na mocno wystający zderzak z tyłu oraz nadkola. Dodaje to masywności, elegancji i sportowego stylu, ale nie zawsze jest praktyczne w ciasnym parkowaniu.
Naprawy
Awaryjność jest przeciętna, jak dbasz tak masz, ktoś przede mną nie dbał o mój samochód co musiałem nadrobić inwestycjami rzędu 2,5-3tyś zł. Wykazane detale to te, które naprawione były z konieczności, wymienionych z rozsądku nie przedstawiam bo miejsca by brakło. Gumy stabilizatorów i obejmy to feler fabryczny, trzeszczą jak wersalka, w ASO mają ulepszoną wersję z rowkiem (w obejmach i na gumach) wydłużającą trwałość (koszt 120zł/komplet), ceny części są przeciętne, raczej tańsze niż u konkurencji (nie kupując w ASO). Niestety bywają elementy nie mające dobrych odpowiedników.
Wentylacja i ogrzewanie
Jak nawiew jest sprawny to dość efektywny. Szyby szybko odparowują przy włączonej klimie, która działa super o każdej porze roku (w zimie suszy w lecie chłodzi), ogrzewanie tylnej szyby bez zarzutu, ogrzewanie samochodu tym bardziej. Climatronic jest bardzo prosty i funkcjonalny.
Elektryka/elektronika
Układ elektryczny bez zarzutu, jak dbasz tam masz, przewody od świec polecam wymienić przy zakupie 9 latka, ja tak zrobiłem. Z elektroniki zawodzą ZAMKI DRZWI i TYLNEJ KLAPY. Padają micro-styki. Zimne luty powodują, że nie działa oświetlenie przy otwartych drzwiach, nie ma brzęczka niewyłączonych świteł, nie palą się światełka w otwartych drzwiach (NA CO ZWRACAJCIE UWAGE PRZY ZAKUPIE) przy ręcznym zamykaniu drzwi nie działa centralny (mi działał wyłącznie z pilota). Zamek nowy 450zł, kupiłem podróbę za 140zł na allegro, szitjakich mało. Lepiej zostawić oryginał i kupić na allegro mikrostyk, przelutowanie załatwi cały problem na kolejne lata a kosztuje maks 25zł.
Zobacz również opinie:
Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van
Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8
Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978
Sprawdź także:
Volkswagen Golf - ogłoszenia , Volkswagen - forum użytkowników, Volkswagen Golf - średnie ceny
Volkswagen - tapety na pulpit, Volkswagen - konfigurator felg, Volkswagen - tanie opony,
Używane auto części, Volkswagen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie