Opinie o samochodach Volkswagen Golf
1994r.
Liczba ocen: 76
Åšrednia ocena: 8.12/10
Volkswagen Golf spalanie (l/100km)
Oceny VOLKSWAGENA GOLF
Volkswagen Golf III 1.9 GT TDI 90KM 1994r. 370 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik pracuje bez klekotania bo wymieniam olej co 10 000 km,jeżdżę na mobil półsyntetyk,wymieniałem rozrząd wraz z rolkami prowadzącymi i uszczelkami pod zębatkami, silnik współgra ze skrzynią biegów i jest bardzo elastyczny, na każdym biegu można spokojnie przeciągać bez utraty mo...
Opinia o komforcie:
przy oponach o rozmiarach fabrycznych autko jeździ jak limuzyna, ja mam opony niskoprofilowe i jest mniej komfortowo ale mnie to odpowiada,fotele sÄ… bardzo wygodne,wyciszenie jest sÅ‚absze jak na diesela w porównaniu z nowymi autkami typu golf,przy komplecie pasażerów maÅ‚o odczuwalna jest róÅ...
Opinia o nadwoziu:
przód ma dużo miejsca,ale kosztem tylnych miejsc, z tyÅ‚u brak schowków, ja mam tylko w pokrowcach foteli,we wszystkich modelach golfa karoseria fabrycznie zrobiona dÅ‚ugo jest odporna na rdzÄ™,ale nie w tym modelu gdyż GOLF III pierwsze ogniska rdzy dostaje na tylnej klapie bagażnika pod szybÄ...
Opinia o układzie jezdnym:
trzymanie się nawierzchni w dużej mierze zależy też od opon, przy nisko profilowanych oponach auto trudno jest wprowadzić w poślizg, zawieszenie jest miękkie choć przy niskich profilach bardziej wyczuwa się wszelkie dziury,moc wspomagania układu kierowniczego ze standardową pompą wspomag...
Volkswagen Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r. 320 000km
Ogólna ocena:
3/10
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo słaba elastyczność silnika. Przy prędkości 50 km/h nie da się jechać na 4-ce (chyba że "z górki"), a piątkę można wrzucić dopiero przy prędkości 80 km/h. Turbina załącza się przy 2000 obr./min, zaś przy ok. 3500-4000 obr/min silnik pracuje wyraźnie nieregularnie....
Opinia o komforcie:
Auto bardzo twarde, zawieszenie jak dotąd się nie popsuło. Fotele jak na klasę auta nie najgorsze. W aucie jest głośno jak w Ursusie, przeszkadza to w długich trasach.
Opinia o nadwoziu:
Typowo niemiecka prostota robi swoje, wszystkie przełączniki (a wiele ich nie ma) są świetnie dostępne za wyjątkiem przycisku świateł awaryjnych (za kierownicą). Wykończenie auta porównywalne z Maluchem! Plastiki trzeszczą, łącznie z zasuwą szyberdachu, osłonę prędkościomierza wys...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny nie najgorszy, słaby promień skrętu. W moim egzemplarzu bardzo słabe są hamulce.
Volkswagen Golf III CL 1.6 ABU 75KM 1994r. 137 146km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny, rekordowo 5 bieg przy 30km/h i 900 obrotach :) przyspieszenie mogłoby być lepsze.. (choć to też po części wina szerszych opon) jako takich problemów z wyprzedzaniem nie ma. Czasem 1 wyskakuje, czasem problemy z wbiciem wstecznego, choć sama skrzynia działa bardzo p...
Opinia o komforcie:
Twarde zawieszenie (+) po nierównościach idzie "jak zły" choć je dosyć czuć ;) to daje frajdę z jazdy Fotele... bez rewelacji, kiepskie trzymanie boczne, choć sama ich twardość ok, no mogłyby być ciut twardsze Tylna kanapa ... bez rewelacji, mało miejsca (hatchback) Wycisz...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń dla kierowcy OK Dla masażerów z tyłu źle Ergonomia bdb Bagażnik w zupełności mi starcza Jakość materiałów, pomimo 14 lat nic nie trzeszczy i dalej wygląda dobrze aranżacja hmm b/k karoseria... dopiero roczniki 95 mają blachę ocynk, rudy lubi nadkola i tylną klapę
Opinia o układzie jezdnym:
Na szerszych oponach (195) auto wręcz klei się drogi, zakręty także z większą prędkością bez problemów, sterowność bdb, wspomaganie mogłoby być lepsze (choć dla mnie słabsze jest in +) hamulce dobrze ze stopniowane, zawieszenie twarde czuje się że się jedzie :) (dla mnie to też z...
Volkswagen Golf Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r. 384 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Przy przebiegu ponad 380tys klekotanie bylo slychac owszem bo slabo wyciszone wnetrze ,ale jak na diselka to przyspieszenie bylo super i nawet na ukrainskim paliwie Jedyne co przez 3 lata nawalilo to przeplywomierz (400zl) pozatym wymiana oleju co 10 tys regularnie i max 5l na 100km
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jak juz mowilem wymieka, przy obciazeniu pasazerami to dobijal mi tlumnik ale on juz do wymiany byl;d co do wyciszenia to zadno;d
Opinia o nadwoziu:
Pasazerow max 4 na dluzsza trase bo w 5 to zaciasno i niewygodnie co do karoserii to sie korozja na dachu pokazywala gdzie kazdy golf to ma pozatym gtd obita jest plastikami wiec nadkola mogy byc zjedzone ale nikt tam nigdy nie zagladal;d
Opinia o układzie jezdnym:
Po 3 latach sprzedalem i wsumie troche zaluje choc zawieszenie na naszych drogach po 30 tys wymiekalo (drazki, koncowki) ale to zaden samochod tych dziur nie przetrwa:)i to praktycznie jedeyny - jesli chodzi o trzymanie na drodze to smailo mozna bylo 160 leciec tyle ze bity niebyl bo po rodzinie spr...
Volkswagen Golf 1.6 75KM 1994r. 165 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Auto bardzo dobrze radzi sobie na drodze. Lepszy był by silnik 1.8, ponieważ VW jest ciężkim samochodem (1100 kg)
Opinia o komforcie:
Wszystko ok. Zawieszenie twarde, ale nie az tak mocno żeby odczówać dobijanie. W środku podczas jazdy słychać jedynie szum opon.
Opinia o nadwoziu:
Z moich wiadomości to golfy często zdzewiały z tyłu na klapie bagażnika. Na moim mimo że ma swój wiek nie ma żadnej skazy (był dobrze garażowany u niemca w ogrzewanym garażu.
Opinia o układzie jezdnym:
Jest to VW Golf III. Auto idealnie trzyma się drogi na zakrętach dzięki obniżonemu zawieszeniu i szerokich opon (195/60/14). Układ kierowniczy ze wspomaganiem, leciutko się kręci. Auto ekonomiczne (średnio 7l/100km, gazu 9l/100 km), na gazie koszt 100 km to niecałe 20 zł.
Åšrednie oceny VOLKSWAGEN GOLF
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A3.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf
użytkownik:
liczba głosów: 152
Volkswagen Golf III 1900 GT TDI 90KM 1994r. hatchback
Ocena ogólna
zaletą jest szybkość i wygoda oraz mała awaryjność, minusem jest karoseria która jest mało odporna na rdzę
Układ napędowy
silnik pracuje bez klekotania bo wymieniam olej co 10 000 km,jeżdżę na mobil półsyntetyk,wymieniałem rozrząd wraz z rolkami prowadzącymi i uszczelkami pod zębatkami, silnik współgra ze skrzynią biegów i jest bardzo elastyczny, na każdym biegu można spokojnie przeciągać bez utraty mocy silnika, wymieniłem już całe sprzęgło oraz skrzynię biegów gdyż bieg drugi wchodził ze zgrzytem,nie opłaca się naprawiać skrzyni gdyż naprawa jest stosunkowo za droga w stosunku do kupna używanej skrzyni...
Widoczność
widoczność jest zadowalająca chyba że ktoś sobie przyciemni szyby :)...
Komfort
przy oponach o rozmiarach fabrycznych autko jeździ jak limuzyna, ja mam opony niskoprofilowe i jest mniej komfortowo ale mnie to odpowiada,fotele są bardzo wygodne,wyciszenie jest słabsze jak na diesela w porównaniu z nowymi autkami typu golf,przy komplecie pasażerów mało odczuwalna jest różnica ale jest,resorowanie bez zmian,pasażerowie na tylnych fotelach raczej zgłaszają że czują się jak ziemniaki :)...
Nadwozie
przód ma dużo miejsca,ale kosztem tylnych miejsc, z tyłu brak schowków, ja mam tylko w pokrowcach foteli,we wszystkich modelach golfa karoseria fabrycznie zrobiona długo jest odporna na rdzę,ale nie w tym modelu gdyż GOLF III pierwsze ogniska rdzy dostaje na tylnej klapie bagażnika pod szybą i to kązdy golfik III, podwozie również robią się dziury, błotniki dokładniej na obrzeżach lamp odpryski, błotniki dolna część przy samych drzwiach bąble,przy klamkach też,bagażnik w miarę duży a po szybkim rozłożeniu foteli nawet wielki :) wszystkie włączniki i przełączniki są spoko rozmieszczone łatwy dostęp, kierownicę można regulować w górę i dół tak jak i siedzenie kierowcy, ja zamieniłem zegary na takie z podświetleniem indiglo niebieskim i włożyłem aluminiowe ramki,światła przednie oryginały z Helli świecą dobrym światłem ale skoro można polepszyć widoczność zamieniłem je na angel eyes z soczewkami i włożyłem xenony, tył zamieniłem na światła diodowe,żarówki w kierunkach na takie same diodowe gdyż szybkośc reakcji jest większa...
Układ jezdny
trzymanie się nawierzchni w dużej mierze zależy też od opon, przy nisko profilowanych oponach auto trudno jest wprowadzić w poślizg, zawieszenie jest miękkie choć przy niskich profilach bardziej wyczuwa się wszelkie dziury,moc wspomagania układu kierowniczego ze standardową pompą wspomagania jest trochę słaba dlatego proponuję kupić nową pompę mocniejszą,obiecuję że wszelkie przewody i uszczelki wytrzymają pod warunkiem że kierownicą nie będziemy kręcić w miejscu tylko podczas poruszania się nawet z malutką prędkością, hamulce a raczej tarcze hamulcowe wymieniam po raz pierwszy ale z tego co widzę posiada on jeszcze oryginalne tarcze, już trochę zdeformowane ale autko ma już ponad 14 lat...
Naprawy
nowe części są drogie można zakupić używane ale nigdy nie wiadomo na co się trafi, usługi naprawy również wysokie, chyba że samemu się naprawia...
Wentylacja i ogrzewanie
zimą szybkość ogrzewania autka jest zdumiewająco szybka, latem nie stosuję chłodzenia wentylatorem, otwieram szyberdach i szyby boczne,zresztą nic nie daje chłodzenie bez klimy, jeżeli chodzi o chłodzenie silnika jest okey ale ostatnio jadąc nad morze większą część trasy przejechałem autostradą 180 km/h i tutaj zaskoczenie,temperatura na zegarze jadąc nocą trzyma się w granicach 90 st. za to za dnia dochodzi do 100 a potem przekracza i dochodzi do 110 st. i musiałem chamować zapędy gdyż obawiałem się o uszczelkę głowicy, wystarczyło zmniejszyć prędkość do 140 i temperatura wracała do normy, stan płynu chłodzącego był w normie...
Elektryka/elektronika
elektryka i elektronika bez zarzutu chyba że tak jak u mnie się stało poprzedni właściciel zamienił bezpiecznik na kabel i przy zwarciu spaliło mi przewody wraz ze świecami podgrzewającymi wstępne ogrzewanie powietrza, zwarcia się raczej nie zdarzają ale może się stać tak że stopi się izolacja kabli a przy zetknięciu się kabli bez izolacji może dojść do zwarcia, należy tego pilnować i co rok szczególnie po zimie przejrzeć stan kabli przy silniku...
Zobacz również opinie:
Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van
Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8
Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978
Sprawdź także:
Volkswagen Golf - ogłoszenia , Volkswagen - forum użytkowników, Volkswagen Golf - średnie ceny
Volkswagen - tapety na pulpit, Volkswagen - konfigurator felg, Volkswagen - tanie opony,
Używane auto części, Volkswagen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie