Volkswagen Golf opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Golf spalanie benzyna+gaz (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Golf

benzyna+gaz

Liczba ocen: 123

Średnia ocena: 7.92/10

Volkswagen Golf spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.24/10.21
-.--
trasa
7.38/8.06
-.--
cykl mieszany
8.21/9.10
-.--

Oceny VOLKSWAGENA GOLF

Bartosz2009-07-13

Ogólna ocena:

9/10

Polecam auto na codzienne trasy, dojazdy do pracy i z pracy - w moim przypadku 50km dziennie na trasie Wejherowo-Gdynia, większość w niedużych korkach. Sporadyczne wyjazdy w trasę nawet po 300,500 czy też 700km dla dwóch osób nie powinny być zbyt męczące, gorzej jeżeli siedzi się z tył...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ośmiozaworowy nie daje dużych osiągów jeżeli chodzi o przyspieszenie, jednakże przy pojemności 1.8 potrafi być bardzo elastyczny i ekonomiczny, nie psuje się, tylko pilnować wymiany oleju i filtrów i jeździć. Olej 10W40 Quaker (półsyntetyk).
Opinia o komforcie:
Fotele kubełkowe z przodu dają dużo komfortu jak i radości przy bardziej dynamicznej jeździe. Gorzej z fotelami tylnymi, na dłuższą trasę ponad 300km trochę uciążliwe. Trzeba zrobić przerwę na \"rozprostowanie kości\". Wyciszenie super - poza tym: silnik benzynowy bez spo...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni jak na tak nieduże auto jest bardzo dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ergonomia z pozycji kierowcy WZOROWA, wszystko na miejscu, obsługa intuicyjna, materiały jak na 18-letnie auto utrzymane w rewelacyjnym stanie, w kabinie nic nie trzeszczy i nie piszczy, karoseria dobra - dłu...
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie działa prawidłowo, nienachalnie, jest pomocne, ale czuć dobrze drogę i o to chodzi. W zakręty autko wchodzi dobrze, przy zamontowanych alufelgach 15`` i nowych oponach prowadzenie bardzo dobre, gorzej z hamulcami. Pomimo wymiany tarcz z przodu i klocków tył/przód pozostawia wiele...

2008-12-01

Ogólna ocena:

8/10

Mój 16-nastoletni golf przyjechał do Polski rok temu z przebiegiem 64 tyś km. Pierwszy właściciel urodził się w 1920 r (chyba strzelał do Polaków w czasie II wojny światowej). Samochód wychuchany i wydmuchany. Przypuszczam, że dzięki temu nic poważnego (i niepoważnego) się z nim nie ...
Opinia o układzie napędowym:
Malutka pojemność i to zagazowana. Mój wybór padł na ekonomie choć spodziewałem się lepszych wyników. Podczas normalnego użytkowania nieco gorsze przyspieszenie nie jest tak uciążliwe skoro w mieście i tak prędkość jest ograniczona do 50 km/h. Kto jest pierwszy na mecie zależy od te...
Opinia o komforcie:
Jak najmniej ładunku! Pięciu chłopa na pokładzie to litr benzyny więcej spalania i pot na czole podczas wyprzedzania. Golfik jest raczej twardy. Mnie to nie przeszkadza ale trzeba się przyzwyczaić do drgań przenoszonych z silnika na gałkę zmiany biegów. Wyciszenie wystarczające.
Opinia o nadwoziu:
Jak już wspomniałem - golas - brak dzielonej tylnej kanapy. Lipa. Podoba mi się za to płynna regulacja przednich foteli i ich twardość. Nie męczą podczas jazdy nawet na długich dystansach. Schowków jest wystarczająco dużo. Materiały wykończeniowe - bardzo dobrej jakości. Na moim 16-to...
Opinia o układzie jezdnym:
Mój golfiś to totalny golas. Nie ma wspomagania toteż trzeba nauczyć się kilku chwytów kierownicy ale prawdziwy mężczyzna powinien sobie z tym poradzić. Poza niedogodnościami parkowania mam wrażenie lepszego wyczucia zachowania samochodu, gdy mechanika nie wspomaga fajerki.

2010-07-13

Ogólna ocena:

7/10

Ogólnie oceniam auto dobrze, gdyż kilka razy stanął na środku drogi (cewki) ale poza tym zdecdowanie niezawodny, odpalał bez problemu,fajnie chodził na gazie.
Opinia o układzie napędowym:
W moim alestyczność była rewelacyjna, autoa fantastycznie przyśpieszało na 5 biegu już od 60 na godzinę. Zdecydowanie najlepiej pracował na obrotach powyżej 3500. Silnik i skrzynia bez zastrzeżeń bardzo dobrze ze sobą zgrane
Opinia o komforcie:
nA dużej ilości dziur auto traciło przyczepność pomimo wymiany zawieszenia i zmiany opon na nowe a z obciążeniem było jeszcze gorzej. Po 8 godzinach jazdy wysiadałem połamany, więc za fotele daję mniej a i żona,. która z dzieckiem jeździła z tyły nie chwaliła wygody foteli. Wycisze...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu bardzo dużo miejsca ale gdy dopasowałem fotel do sibie (191cm) za mną było już dość mało miejsca. Ergonomia bardzo dobra, wszystko na swoim miejscu. Wykończenia i materiały pierwsza klasa, w końcu to VW. Możliwość aranżacji nieskończona, bo to golf3.Po 18 latach zaczęła go...
Opinia o układzie jezdnym:
Na początku miałem sportowe zawieszenie i auto wchodziło w zakety jak na szynach. Po wymianie zawieszenia na normalne McPersony na zakrętach stał się miękki ale dalej wchodził w nie rewelacyjnie. Hamule pierwsza klasa a parkowanie przy tak krótkim samochodzie to sama przyjemność, w szczeg...

2008-02-12

Ogólna ocena:

10/10

Bardzo wdzięczny i trwały samochód. Naprawdę ciężko sie do czegoś przyczepić - to że przy przebiegu 250000 km trzeba wymienić amory czy klocki to norma. Natomiast to, że przy tym przebiegu silnik nie brał oleju, a blachy były zdrowe, to już jest coś... Ogólnie polecam wszystkim, ale ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik REWELACYJNY! 90 kM z pojemności 1.8 to może nie jest rekord świata, ale dynamika jazdy i łatwość wyprzedzania na dowolnym biegu są wzorowe. Wyprzedzanie od prędkości 90 - 100km/h na piątym biegu?- żaden problem! Silnik to najmocniejszy punkt tego samochodu.
Opinia o komforcie:
Niestety, wyciszenie wnętrza to słabość golfika - szczególnie jeśli chodzi o świsty powietrza. Odgłos silnika wytłumiony dobrze. Resorowanie - na nienajnowszych już amorach nie było źle.
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik mały, wyposażenie wnętrza symboliczne, wygoda z przodu bardzo duża, ale z tyłu już mniej. Przełączniki proste do bólu i niezawodnie funkcjonalne (poza przełącznikiem kierunkowskazów - lubił nie odbijać). Tapicerka i deska rozdzielcza niewrażliwa na długi czas użytkowania. ...
Opinia o układzie jezdnym:
Twardość i trzymanie się drogi są bardzo dobre, podobnie jak reakcje układu kierowniczego. Ale brak wspomagania to przy parkowaniu porażka...(miałem koła 14 cali z oponami 185/60). Hamulce trochę \\\\\\"gumowe\\\\\\" - mogłyby być zdecydowanie ostrzejsze. Ogólnie w zakrętach s...

Mariusz Urbaniak2009-07-07

Ogólna ocena:

8/10

Zawsze mogłoby być lepiej, ale za tą cenę auto i w tym roczniku przyjemność jeżdżenia tym autem jest duża.
Opinia o układzie napędowym:
Trudno mi się wypowiadać co do przyspieszania, bo to mój najmocniejszy silnik. Jedno jest pewne. Sekwencyjny gaz polecam gorąco, bo nie widzę specjalnej różnicy w przyśpieszaniu na gazie i na benzynie. Dużym atutem tego silnika jest jego elastyczność. Na trasie biegi redukuję jak dzieci ...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy zależy od pasażerów :) A tak na poważnie. Siedzenia mogłyby być wygodniejsze. Z tyłu jest miejsce i na nogi i na głowę - to jest plus kombi. Jedyny mankament to głośność (opory powietrza). Ja bardziej słyszę powietrze i toczenie kół niż silnik.
Opinia o nadwoziu:
Mam 170cm więc przestrzeni mam dużo :) Ale ogólnie jest z przodu i z tyłu dość miejsca. Miałem golfa III i w porównaniu z poprzednikiem materiały użyte w IV to przeskok o parę klas. Nawet w porównaniu z nowszymi autami innych marek nie ma wstydu. Ergonomia jak u Niemców wzorowa. Atutem...
Opinia o układzie jezdnym:
Troszkę się buja przy zmianie biegów. W IV jest naprawdę miękkie zawieszenie. W porównaniu oczywiście do Golfa III lub Audi. Nawierzchni trzyma się dobrze nawet na węższych zimówkach nie mam problemów na zakrętach. Zmienny kąt kół to błogosławieństwo przy parkowaniu.

Średnie oceny VOLKSWAGEN GOLF

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
65.85%
głosów 81
Raczej tak
26.83%
głosów 33
Trudno powiedzieć
3.25%
głosów 4
Raczej nie
1.63%
głosów 2
Nie
2.44%
głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.2/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
7.7/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
7.5/10
Skrzynia biegów
7.7/10
Silnik
8.1/10
Przyspieszenie 0-100km
6.7/10
Przyspieszenie 60-120km
6.7/10
Przyspieszenie 80-120km
6.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.5/10
Resorowanie z obciążeniem
6.9/10
Fotele przednie
7.7/10
Fotele tylne
7.2/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.5/10
Wyciszenie
6.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.2/10
Przestrzeń z tyłu
7.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.9/10
Bagażnik
7.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
7.2/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.7/10
Naprawy
Niezawodność
5.5/10
Koszty napraw
5.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
40
Komfort jazdy
9
Spalanie
7
Napęd
7
Wnętrze
7
Układ jezdny
5
Nic
4
Wentylacja i ogrzewanie
4
Nadwozie
2
Inne
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
28
Spalanie
12
Inne
8
Nadwozie
8
Wentylacja i ogrzewanie
5
Komfort jazdy
4
Awaryjność
4
Wnętrze
3
Widoczność
2
Napęd
2
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A3.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Audi A3

Audi A3

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 121

Volkswagen Golf 1400 60KM 1992r. hatchback

Ocena ogólna

Mój 16-nastoletni golf przyjechał do Polski rok temu z przebiegiem 64 tyś km. Pierwszy właściciel urodził się w 1920 r (chyba strzelał do Polaków w czasie II wojny światowej). Samochód wychuchany i wydmuchany. Przypuszczam, że dzięki temu nic poważnego (i niepoważnego) się z nim nie dzieje. Jest to samochód użytkowy a nie reprezentacyjny. Stosunek jakość/osiągi/cena/ekonomia -najlepsze na naszym rynku, jednak z kulturą pracy i technologia daleko mu do samochodów japońskich. Na głowę bije włoskie i francuski toczydełka. Jest twardy, solidny i niezawodny. Może nie jest piękny ale zależy co się komu podoba i ile ma w portfelu.

Układ napędowy

Malutka pojemność i to zagazowana. Mój wybór padł na ekonomie choć spodziewałem się lepszych wyników. Podczas normalnego użytkowania nieco gorsze przyspieszenie nie jest tak uciążliwe skoro w mieście i tak prędkość jest ograniczona do 50 km/h. Kto jest pierwszy na mecie zależy od techniki jazdy i przewidywania sytuacji na drodze. 160 km/h, które wycisnąłem (na autostradzie w Niemczech) jest dla mnie wystarczające.

Widoczność

Przy mom wzroście (188 cm) widać wszystko - no może troszkę gorzej z lewym przednim słupkiem (trzeba uważać na przejściach) ale dzięki temu karoseria jest bezpieczniejsza. W mojej 3-drzwiowej wersji są znacznie dłuższe tylne okno niż w wersji z 5-cioma drzwiami. Widoczność OK!

Komfort

Jak najmniej ładunku! Pięciu chłopa na pokładzie to litr benzyny więcej spalania i pot na czole podczas wyprzedzania. Golfik jest raczej twardy. Mnie to nie przeszkadza ale trzeba się przyzwyczaić do drgań przenoszonych z silnika na gałkę zmiany biegów. Wyciszenie wystarczające.

Nadwozie

Jak już wspomniałem - golas - brak dzielonej tylnej kanapy. Lipa. Podoba mi się za to płynna regulacja przednich foteli i ich twardość. Nie męczą podczas jazdy nawet na długich dystansach. Schowków jest wystarczająco dużo. Materiały wykończeniowe - bardzo dobrej jakości. Na moim 16-tolatku nie ma grama korozji!

Układ jezdny

Mój golfiś to totalny golas. Nie ma wspomagania toteż trzeba nauczyć się kilku chwytów kierownicy ale prawdziwy mężczyzna powinien sobie z tym poradzić. Poza niedogodnościami parkowania mam wrażenie lepszego wyczucia zachowania samochodu, gdy mechanika nie wspomaga fajerki.

Naprawy

Wymiana tłumików i rury wydechowej (16 lat - należało im się - 200 zł). Wymiana oleju, klocków hamulcowych, paska rozrządu (jakieś śmieszne pieniądze). Kupiłem nowy zintegrowany przełącznik świateł mijania (240 zł!), a następnie naprawiłem stary (podwinął się stycznik z powodu mojej zabawy pokrętłem). Teraz ma dwa.

Wentylacja i ogrzewanie

W passacie 1,8 rewelacja. Porównując mojego golfika -znacznie słabiej. Wolno się nagrzewa. Aby utrzymać szyby w dobrej przejrzystości podczas deszczu nawiew musi ciągle pracować. Po przejechaniu kilku kilometrów sytuacja się poprawia (ale do pracy mam tylko 3,5 km:)

Elektryka/elektronika

Na początku użytkowania wymieniłem prawie wszystkie żarówki. Dość stare żarniki nie wytrzymały wstrząsów na naszych ulicach. Myjąc silnik zalałem przewody i świece. Dzień suszenia. Teraz nic się nie dzieje. Im mniej elektroniki tym mniej awarii. P.S. Czy wiecie, że nawet w takiej podstawowej wersji bez obrotomierza można sprawdzić obroty silnika na elektronicznym wyświetlaczu przebiegu kilometrów?

Zobacz również opinie:

Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8

Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978