Opinie o samochodach Volkswagen Golf
benzyna+gaz
Liczba ocen: 123
Średnia ocena: 7.92/10
Volkswagen Golf spalanie (l/100km)
Oceny VOLKSWAGENA GOLF
Volkswagen Golf GT 1.8 8V 90KM 1992r. 228 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ośmiozaworowy nie daje dużych osiągów jeżeli chodzi o przyspieszenie, jednakże przy pojemności 1.8 potrafi być bardzo elastyczny i ekonomiczny, nie psuje się, tylko pilnować wymiany oleju i filtrów i jeździć. Olej 10W40 Quaker (półsyntetyk).
Opinia o komforcie:
Fotele kubełkowe z przodu dają dużo komfortu jak i radości przy bardziej dynamicznej jeździe. Gorzej z fotelami tylnymi, na dłuższą trasę ponad 300km trochę uciążliwe. Trzeba zrobić przerwę na \"rozprostowanie kości\". Wyciszenie super - poza tym: silnik benzynowy bez spo...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni jak na tak nieduże auto jest bardzo dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ergonomia z pozycji kierowcy WZOROWA, wszystko na miejscu, obsługa intuicyjna, materiały jak na 18-letnie auto utrzymane w rewelacyjnym stanie, w kabinie nic nie trzeszczy i nie piszczy, karoseria dobra - dłu...
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie działa prawidłowo, nienachalnie, jest pomocne, ale czuć dobrze drogę i o to chodzi. W zakręty autko wchodzi dobrze, przy zamontowanych alufelgach 15`` i nowych oponach prowadzenie bardzo dobre, gorzej z hamulcami. Pomimo wymiany tarcz z przodu i klocków tył/przód pozostawia wiele...
Volkswagen Golf 1.4 60KM 1992r. 83 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Malutka pojemność i to zagazowana. Mój wybór padł na ekonomie choć spodziewałem się lepszych wyników. Podczas normalnego użytkowania nieco gorsze przyspieszenie nie jest tak uciążliwe skoro w mieście i tak prędkość jest ograniczona do 50 km/h. Kto jest pierwszy na mecie zależy od te...
Opinia o komforcie:
Jak najmniej ładunku! Pięciu chłopa na pokładzie to litr benzyny więcej spalania i pot na czole podczas wyprzedzania. Golfik jest raczej twardy. Mnie to nie przeszkadza ale trzeba się przyzwyczaić do drgań przenoszonych z silnika na gałkę zmiany biegów. Wyciszenie wystarczające.
Opinia o nadwoziu:
Jak już wspomniałem - golas - brak dzielonej tylnej kanapy. Lipa. Podoba mi się za to płynna regulacja przednich foteli i ich twardość. Nie męczą podczas jazdy nawet na długich dystansach. Schowków jest wystarczająco dużo. Materiały wykończeniowe - bardzo dobrej jakości. Na moim 16-to...
Opinia o układzie jezdnym:
Mój golfiś to totalny golas. Nie ma wspomagania toteż trzeba nauczyć się kilku chwytów kierownicy ale prawdziwy mężczyzna powinien sobie z tym poradzić. Poza niedogodnościami parkowania mam wrażenie lepszego wyczucia zachowania samochodu, gdy mechanika nie wspomaga fajerki.
Volkswagen Golf MK3 1.8 75KM 1992r. 185 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
W moim alestyczność była rewelacyjna, autoa fantastycznie przyśpieszało na 5 biegu już od 60 na godzinę. Zdecydowanie najlepiej pracował na obrotach powyżej 3500. Silnik i skrzynia bez zastrzeżeń bardzo dobrze ze sobą zgrane
Opinia o komforcie:
nA dużej ilości dziur auto traciło przyczepność pomimo wymiany zawieszenia i zmiany opon na nowe a z obciążeniem było jeszcze gorzej. Po 8 godzinach jazdy wysiadałem połamany, więc za fotele daję mniej a i żona,. która z dzieckiem jeździła z tyły nie chwaliła wygody foteli. Wycisze...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu bardzo dużo miejsca ale gdy dopasowałem fotel do sibie (191cm) za mną było już dość mało miejsca. Ergonomia bardzo dobra, wszystko na swoim miejscu. Wykończenia i materiały pierwsza klasa, w końcu to VW. Możliwość aranżacji nieskończona, bo to golf3.Po 18 latach zaczęła go...
Opinia o układzie jezdnym:
Na początku miałem sportowe zawieszenie i auto wchodziło w zakety jak na szynach. Po wymianie zawieszenia na normalne McPersony na zakrętach stał się miękki ale dalej wchodził w nie rewelacyjnie. Hamule pierwsza klasa a parkowanie przy tak krótkim samochodzie to sama przyjemność, w szczeg...
Volkswagen Golf II 1.8 8v 90KM 1990r. 250 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik REWELACYJNY! 90 kM z pojemności 1.8 to może nie jest rekord świata, ale dynamika jazdy i łatwość wyprzedzania na dowolnym biegu są wzorowe. Wyprzedzanie od prędkości 90 - 100km/h na piątym biegu?- żaden problem! Silnik to najmocniejszy punkt tego samochodu.
Opinia o komforcie:
Niestety, wyciszenie wnętrza to słabość golfika - szczególnie jeśli chodzi o świsty powietrza. Odgłos silnika wytłumiony dobrze. Resorowanie - na nienajnowszych już amorach nie było źle.
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik mały, wyposażenie wnętrza symboliczne, wygoda z przodu bardzo duża, ale z tyłu już mniej. Przełączniki proste do bólu i niezawodnie funkcjonalne (poza przełącznikiem kierunkowskazów - lubił nie odbijać). Tapicerka i deska rozdzielcza niewrażliwa na długi czas użytkowania. ...
Opinia o układzie jezdnym:
Twardość i trzymanie się drogi są bardzo dobre, podobnie jak reakcje układu kierowniczego. Ale brak wspomagania to przy parkowaniu porażka...(miałem koła 14 cali z oponami 185/60). Hamulce trochę \\\\\\"gumowe\\\\\\" - mogłyby być zdecydowanie ostrzejsze. Ogólnie w zakrętach s...
Volkswagen Golf 2.3 V5 150KM 2009r. 140 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Trudno mi się wypowiadać co do przyspieszania, bo to mój najmocniejszy silnik. Jedno jest pewne. Sekwencyjny gaz polecam gorąco, bo nie widzę specjalnej różnicy w przyśpieszaniu na gazie i na benzynie. Dużym atutem tego silnika jest jego elastyczność. Na trasie biegi redukuję jak dzieci ...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy zależy od pasażerów :) A tak na poważnie. Siedzenia mogłyby być wygodniejsze. Z tyłu jest miejsce i na nogi i na głowę - to jest plus kombi. Jedyny mankament to głośność (opory powietrza). Ja bardziej słyszę powietrze i toczenie kół niż silnik.
Opinia o nadwoziu:
Mam 170cm więc przestrzeni mam dużo :) Ale ogólnie jest z przodu i z tyłu dość miejsca. Miałem golfa III i w porównaniu z poprzednikiem materiały użyte w IV to przeskok o parę klas. Nawet w porównaniu z nowszymi autami innych marek nie ma wstydu. Ergonomia jak u Niemców wzorowa. Atutem...
Opinia o układzie jezdnym:
Troszkę się buja przy zmianie biegów. W IV jest naprawdę miękkie zawieszenie. W porównaniu oczywiście do Golfa III lub Audi. Nawierzchni trzyma się dobrze nawet na węższych zimówkach nie mam problemów na zakrętach. Zmienny kąt kół to błogosławieństwo przy parkowaniu.
Średnie oceny VOLKSWAGEN GOLF
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A3.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf
użytkownik:
liczba głosów: 121
Volkswagen Golf 1400 60KM 1992r. hatchback
Ocena ogólna
Mój 16-nastoletni golf przyjechał do Polski rok temu z przebiegiem 64 tyś km. Pierwszy właściciel urodził się w 1920 r (chyba strzelał do Polaków w czasie II wojny światowej). Samochód wychuchany i wydmuchany. Przypuszczam, że dzięki temu nic poważnego (i niepoważnego) się z nim nie dzieje. Jest to samochód użytkowy a nie reprezentacyjny. Stosunek jakość/osiągi/cena/ekonomia -najlepsze na naszym rynku, jednak z kulturą pracy i technologia daleko mu do samochodów japońskich. Na głowę bije włoskie i francuski toczydełka. Jest twardy, solidny i niezawodny. Może nie jest piękny ale zależy co się komu podoba i ile ma w portfelu.
Układ napędowy
Malutka pojemność i to zagazowana. Mój wybór padł na ekonomie choć spodziewałem się lepszych wyników. Podczas normalnego użytkowania nieco gorsze przyspieszenie nie jest tak uciążliwe skoro w mieście i tak prędkość jest ograniczona do 50 km/h. Kto jest pierwszy na mecie zależy od techniki jazdy i przewidywania sytuacji na drodze. 160 km/h, które wycisnąłem (na autostradzie w Niemczech) jest dla mnie wystarczające.
Widoczność
Przy mom wzroście (188 cm) widać wszystko - no może troszkę gorzej z lewym przednim słupkiem (trzeba uważać na przejściach) ale dzięki temu karoseria jest bezpieczniejsza. W mojej 3-drzwiowej wersji są znacznie dłuższe tylne okno niż w wersji z 5-cioma drzwiami. Widoczność OK!
Komfort
Jak najmniej ładunku! Pięciu chłopa na pokładzie to litr benzyny więcej spalania i pot na czole podczas wyprzedzania. Golfik jest raczej twardy. Mnie to nie przeszkadza ale trzeba się przyzwyczaić do drgań przenoszonych z silnika na gałkę zmiany biegów. Wyciszenie wystarczające.
Nadwozie
Jak już wspomniałem - golas - brak dzielonej tylnej kanapy. Lipa. Podoba mi się za to płynna regulacja przednich foteli i ich twardość. Nie męczą podczas jazdy nawet na długich dystansach. Schowków jest wystarczająco dużo. Materiały wykończeniowe - bardzo dobrej jakości. Na moim 16-tolatku nie ma grama korozji!
Układ jezdny
Mój golfiś to totalny golas. Nie ma wspomagania toteż trzeba nauczyć się kilku chwytów kierownicy ale prawdziwy mężczyzna powinien sobie z tym poradzić. Poza niedogodnościami parkowania mam wrażenie lepszego wyczucia zachowania samochodu, gdy mechanika nie wspomaga fajerki.
Naprawy
Wymiana tłumików i rury wydechowej (16 lat - należało im się - 200 zł). Wymiana oleju, klocków hamulcowych, paska rozrządu (jakieś śmieszne pieniądze). Kupiłem nowy zintegrowany przełącznik świateł mijania (240 zł!), a następnie naprawiłem stary (podwinął się stycznik z powodu mojej zabawy pokrętłem). Teraz ma dwa.
Wentylacja i ogrzewanie
W passacie 1,8 rewelacja. Porównując mojego golfika -znacznie słabiej. Wolno się nagrzewa. Aby utrzymać szyby w dobrej przejrzystości podczas deszczu nawiew musi ciągle pracować. Po przejechaniu kilku kilometrów sytuacja się poprawia (ale do pracy mam tylko 3,5 km:)
Elektryka/elektronika
Na początku użytkowania wymieniłem prawie wszystkie żarówki. Dość stare żarniki nie wytrzymały wstrząsów na naszych ulicach. Myjąc silnik zalałem przewody i świece. Dzień suszenia. Teraz nic się nie dzieje. Im mniej elektroniki tym mniej awarii. P.S. Czy wiecie, że nawet w takiej podstawowej wersji bez obrotomierza można sprawdzić obroty silnika na elektronicznym wyświetlaczu przebiegu kilometrów?
Zobacz również opinie:
Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van
Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8
Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978
Sprawdź także:
Volkswagen Golf - ogłoszenia , Volkswagen - forum użytkowników, Volkswagen Golf - średnie ceny
Volkswagen - tapety na pulpit, Volkswagen - konfigurator felg, Volkswagen - tanie opony,
Używane auto części, Volkswagen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie