Opinia Volkswagen Jetta Trendline 1.9 TDi 105KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (ztw)

Volkswagen Jetta Trendline 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 TDi 105KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 65 300 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-11-24

liczba wyświetleń: 5053

Spalanie

Są to parametry, które można bez problemu osiągnąć przy spokojnej ekonomicznej jeździe. Ciężka noga powoduje znaczny wzrost zużycia oleju napędowego do 7L na trasie i nawet 9L w mieście na 100km.
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

Auto mogłoby mieć więcej miejsca w środku zwłaszcza na tylnej kanapie oraz mogłoby posiadać lepszą widoczność do tyłu. To chyba jedyne wady tego samochodu.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto znakomicie prowadzi się zarówno na prostej drodze jak i w zakrętach. Na kierownice nie są przenoszone żadne drgania. Zawieszenie jest bardzo komfortowe i pracuje bardzo cicho (pod tym względem auta francuskie są mocno przereklamowane). Do drogi hamowania nie można mieć zastrzeżeń (dobry wynik w klasie ok. 38m od 100km/h). Jedyny mankament auta w tej kategorii to manewrowanie na ciasnym parkingu. Samochód jak na swoje wymiary jest zwrotny ale widoczność do tyłu bardzo słaba.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Duże pochwały dla silnika. Mimo zastosowania pompowtryskiwaczy jego dźwięk jest bardzo miły dla ucha podczas jazdy. Przy uruchomieniu pracuje jak typowy diesel. Silnik oraz podzespoły nie dostarczyły jeszcze żadnych problemów. Pod względem elastyczności jest to jednostka wręcz idealna (lepszym autem nie jeździłem a było kilka marek). Samochód bardzo dobrze przyśpiesza na 3 biegu już od 30km/h oraz na czwartym biegu przy prędkości 40-50km/h. Podczas jazdy na szosie z powodzeniem możemy rozpocząć wyprzedzanie na piątym biegu już przy prędkości 80-90km/h.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Auto jest dość twardo zestrojone ale bardzo ładnie pokonuje wszelkie nierówności zarówno poprzeczne jak i podłużne (koleiny). zawieszenie pracuje cicho i do kabiny nie przedostają się żadne hałasy. Przednie fotele są bardzo wygodne i bez problemu można pokonać 400km drogi bez żadnej przerwy (nie można tego powiedzieć o fotelach Citroena czy Renault). Jazda w 5 osób nie należy do przyjemności. VW Jetta jest dość wąski i trzy osoby na tylnej kanapie będą miały z pewnością ciasno.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jadąc z przodu tym autem można mieć zastrzeżenia do ilości miejsca na wysokości siedzisk foteli (podczas zmiany biegów można zahaczyć o kolano pasażera. Z tyłu ciasno (ilość miejsca na nogi przeciętna). Ergonomia oraz jakość wykonania jak w niemieckim aucie czyli perfekcyjna (wszystko jest na swoim miejscu i jest świetnie spasowane). Nic nie piszczy, trzeszczy ani nie stuka. Łuszczy się jedynie farba na przyciskach do sterowania szyb (wielu użytkowników się na to skarży). Bagażnik jest ogromny (560L) i bardzo praktyczny (płaska podłoga i zawiasy nie wnikają do wnętrza). Jeśli chodzi o ergonomię to na wyróżnienie zasługuje dodatkowo ilość ciekawych i funkcjonalnych schowków w tablicy rozdzielczej.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Do pracy manualnej klimatyzacji ciężko mieć poważne zastrzeżenia. Zimą wnętrze nagrzewa się po przejechaniu kilkuset metrów, latem też nie ma problemów z szybkim schłodzeniem kabiny. Ciężko niestety wybrać optymalną temperaturę podczas jazdy (tutaj poleciłbym klimatronic)

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu bardzo dobra do tyłu bardzo zła (trzeba bardzo uważać podczas jazdy do tyłu - mała szyba i duży kufer). Widoczność w lusterkach bez zarzutu.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Od nowości przepaliła się żarówka od światła pozycyjnego z przodu i żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu. Poza tym nie wystąpiły żadne problemy z w/w układami.

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Z autem nie miałem jak na razie żadnych problemów (tylko obowiązkowe przeglądy w ASO co 15 tyś km i wymiana klocków z przodu). Oryginalne części są dość drogie ale dużo nie odbiegają od konkurencji. Są za to bardzo trwałe (klocki przód 60-70 tyś km, klocki tył 70-80tyś km, tarcze 100-120 tyś km, amortyzatory przód i tył 110-120 tyś km)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Niestety miejsca wewnątrz mogłoby być więcej.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo dobry silnik, któremu nie brakuje mocy i jest bardzo elastyczny. w połączeniu z precyzyjną skrzynią biegów jest to chyba najmocniejszy element tego auta. Do tego dochodzi jeszcze niskie spalanie oraz niska awaryjność (zdecydowanie najlepszy diesel ze stajni VW)

Napęd

autor opinii