Opinia Opel Vectra elegance 2.0 dti 101KM (turbo diesel) kombi 2000r., ocena użytkownika (yzc)

Opel Vectra elegance 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 dti 101KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 135 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-07-18

liczba wyświetleń: 2960

Spalanie

w mieście przy jeździe na krótkich odcinkach spala ok.7,5 litra (niewielka różnica między latem a zimą); na trasie jeżdżę przeważnie z boxem na dachu lub z dużą przyczepą campingową - wtedy spalanie wynosi 7,5-9,5 litra (prędkość 110-130 bez przyczepy i 90-110 z przyczepą)
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

uruchamianie silnika przy wyższych temperaturach powietrza

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom mającym 4-5 osobową rodzinę, nie mających zbyt dużych wymagań co do przyśpieszenia, ale lubiących duży komfort jazdy

Ocena ogólna

duży komfort jazdy za niewielkie pieniądze; trzeba uważać przy wymianie filtra paliwa, aby nie zapowietrzyć układu - można wtedy mieć niespodziewane problemy po środku drogi i uszkodzić pompę paliwa (a to już są bardzo duże koszty); przyśpieszenie nie jest mocną stroną tego silnika, uruchamianie przy temperaturze powyżej 5 stopni też nie jest przyjemnością, ale nigdy nie zdarzyło się, żeby nie zapalił (z wyjątkiem zapowietrzenia)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

przy wyprzedzaniu z prędkością ok.80-90 km/h jest trochę "mułowaty"

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

jazda tym autem na dłuższych odcinkach jest wspaniała, w mieście, przy ciągłym ruszaniu i zatrzymywaniu się, jest gorzej, ale i tak komfort, jak na tak stare auto jest super.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

bez klimatyzacji są czasem problemy z usunięciem pary z szyb, po włączeniu klimy w kilkanaście sekund para znika; latem chłód, zimą ciepło już po przejechaniu kilku kilometrów

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

przy parkowaniu tyłem ciężko wyczuć odległość tyłu auta od przeszkody, mimo doświadczenia w użytkowaniu tego samochodu

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

niestety zdarza się sporo problemów: świece żarowe są podgrzewane dopiero poniżej 5 stopni, przy wyższej temperaturze uruchomienie zimnego silnika wymaga kilkunastosekundowego "kręcenia"; latem po wyłączeniu wentylatora chłodnicy włącza się alarm; jeśli chodzi o elektryczne szyby i lusterka nie miałem dotąd żadnych problemów

Elektryka

6/10

Elektronika

7/10

Naprawy

nie licząc kosztów eksploatacyjnych (płyny, filtry, klocki, łożyska itp.) przez ponad 3 lata naprawy kosztowały mnie ok.500 pln

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

zbyt "mułowaty" przy redukcji na drugi bieg, problemy z uruchomieniem przy wysokiej temperaturze powietrza.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wygodne welurowe fotele, odpowiednia ilość schowków, dobre wyciszenie wnętrza nawet przy dużych prędkościach, dobrze działający klimatronic, dobrze dopasowane głośniki do wnętrza.

Komfort jazdy

autor opinii