Opinia Citroen C3 1.4 1.4 HDI 70KM (olej napędowy) hatchback 2004r., ocena użytkownika (s29)

Citroen C3 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 1.4 HDI 70KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-03-26

liczba wyświetleń: 14523

Spalanie

Auto jest ekonomiczne pod względem spalania. W mieście średnie spalanie pokazywane przez komputer wynosi około 5.5 litra przy normalnej jeździe (czyli raz dajemy mocno po garach, raz stoimy w korku, a raz jedziemy spokojnie) w trasie potrafi spalić i 4 litry na 100km w niegórzystym terenie przy jeździe w granicach 90-100km/h. Wiadomo że to diesel i musi się nagrzać żeby palił tyle ile powinien dlatego w zimie spalanie wzrasta o około 1 litr. Na krótkich dystansach też może palić więcej zanim się nie nagrzeje. Osobiście daje z auta ile tylko można i spalanie oscyluje w okolicach 6 litrów po mieście. W trasie jadąc czesto ponad 100km/h udaje się zejść do około 4.5 litra. Pod tym względem bardzo dobry wynik.
diesel
gaz
Miasto
5.50
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeśli używane trzeba sprawdzić silnik, czy turbina jest dobra, sprawdzić komputer czy nie wywala błędów. Generalnie to co się w każdym aucie sprawdza przy zakupie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jest to diesel więc nie można na zimnym silniku kręcić go na wysokich obrotach bo zniszczymy turbinę, silnik musi się nagrzać jak w każdym dieslu, po zatrzymaniu auta po dłuższej trasie nie wyłączać od razy tylko chwilę poczekać. W codziennym użytkowaniu to tyle. Robić regularne prezglądy i nie czekać z naprawami a auto będzie jeździło długo.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Głownie jako pierwsze auto, napewno kobietom i osobom starszym.

Ocena ogólna

Auto to jest idealne jako pierwsze auto, jest tanie w utrzymaniu a do tego oferuje całkiem fajny komfort (klimatyzacja, wygodne fotele, dobra regulacja fotela kierowcy, kilka poduszek powietrznych, komputer pokładowy, przyzwoite radio/cd, elektryczne szyby przodu, klimatyzowany schowek, sterowanie radiem z manetki kierownicy itd..) Za kierownicą ma sięstosunkowo wysoka pozycję przez co widać więcej i łatwiej się wsiada ;-) (plus dla starszych osób) Auto nie ma w sobie niestety nic z auta sportowego i wszelkie szaleństwa nie mają sensu. Autem można swobodnie i dynamicznie przemieszczać się przez miasto jednak na dłuższe trasy jest ono zamałe i za słabe, przydało by się jeszcze ze 20 koni (są wersję z takim samym silnikiem tylko mającym 90 koni - auto to jest bardziej dynamiczne i łatwiej nim wypredać, ma tylko bardziej zaawansowany technologicznie silnik, posiada 16 a nie 8 zaworów i chyba jeszcze intercooler. Co za tym idzie napewno jakieś usterki w silniku będą kosztować więcej). Zaletą jest stosunkowo niska cena, modele 4-5 letnie można kupić do 20 tyś zł. Osobiście polecam bardzo, łatwość w parkowaniu, w prowadzeniu i całkiem niezły komfort.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto ma mały promień zawracania dzięki czemu można swobodnie manewrować na małych powierzchniach, zawieszenie jest dość miękkie co jest minusem przy dużych prędkościach w zakrętach. Widoczność w aucie jest dobra, siedzi się stosunkowo wysoko przez co łatwiej się manewruje. Hamulce naprawdę dobre, ostatnio zmieniłem w całości na nowe i boję się dociskać je do oporu ;-) Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny ale jak na auto które nie jest w żadnym stopniu sportowe jest wystarczające. Parkowanie jest bardzo proste trzeba tylko trochę auto wyczuć, szczególnie z przodu ponieważ nie widać końca maski.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik jest moim zdaniem elastyczny, po równych drogach można wrzucić 4 bieg od około 40km/h i praktycznie jechać na nim cały czas do 70/80km. Auto ciągnie przyzwoicie już od 1800 obrotów. Jednak max mocy daje się zauważyć koło 2500-3000. Nie jest to silnik który pozwala na swobodne wyprzedzanie na trasie przy prędkościach powyżej 80km/h ale na miasto bardzo przyzwoicie. Bardzo ładnie przyspiesza od 0-50 km/h. Maxymalnie auto pewnie pojedzie 160 km/h ale wtedy silnik jest strasznie żyłowany. Na autostradzie można spokojnie jechać 120 przy nie dużym zużyciu paliwa. Skrzynia biegów a zwłaszcza lewarek ma zdecydowanie za długie skoki pomiędzy poszczególnymi biegami. No ale jak już wspomniałem auto nie jest sportowe ;-) (ale mogli by coś z tym zrobić)

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Wyciszenie kiepskie i słychać większość z tego po czym właśnie się przejchało. Silnik przy większych obrotach też daje o sobie znać, pozatym cała masa dzwięków z zewnątrz. Jest to rzecz która chyba mnie osobiście najbardziej irytuje w tym aucie. Oczywiście jeździłem też samochodami w których jest jeszcze gorzej, porównując np. do Toyoty Yaris jest gorzej. Fotele są wygodne i komfort podróżowania z przodu jest wporządku i nawet przy dłuższych dystansach nie jest to strasznie męczące. Gorzej z tyłu większe osoby napewno nie będą miały wielkiego komfortu na dłuższej trasie, ale i tak myślałem że będzie gorzej bo auto sprawia wrażenie bardzo małego. Jazda z kompletem pasażerów jest dużo lepsza niż z pustym autem, auto jest dociążone i lepiej trzyma się drogi, jednak znacznie czuć wtedy tą masę i auto wolniej się zbiera. Podsumowując: komfort na miasto jest zadawalający w 100%

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Na temat przestrzeni z tyłu i z przodu napisałem już wcześniej. Co do obsługi to wielki plus wszystko pod ręką, strerowanie radia i cd mam w manetce kierownicy pozostałe przyciski w miejscach do których łatwo ręką sięgniemy, wiadomo że trzeba wiedieć gdzie co jest, ale jest to fajnie zrobione. Materiały to głównie plastik co do jakości to pewnie jakoś po środku czyli ani za dobry ani zły. Przy mrozach słychać jak coś trzaska i strzela ale jak jest ciepło raczej nic takiego nie ma miejsca. schowków jest mało, ale fajne jest to że schowek od strony pasażera z przodu jest klimatyzowany (nie spodziewałem się tego w aucie tej klasy - duży plus) bagażnik nie powala rozmiarami ale łatwo w nim rzeczy poukładać. Na karoserii nie widać żadnych śladów korozji więc raczej pozytywnie (chociaż auto było lekko stuknięte)

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie trzeba chwilę przejechać żeby powietrze zaczeło się nagrzewać ale jak już zacznie grzać jest naprawdę miło. Chociaż przy mocniejszej mocy wentylatora jest on dość głośny. Klimatyzacja działa poprawnie, nie ma jakiejś rewelacji, ale jada w upale potrafi być przyjemna. Pasażerowie z tyłu mają kiepsko ogrzewane nogi.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność jest bardzo dobra w każdą stronę, nic dodać nic ująć. Słupki z przodu mogły by być trochę cieńsze ale nie można mieć wszystkiego.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak to w citroenach i peugotach elektronika potrafi czasami zaskoczyć człowieka. Szczególnie w zimie kiedy z przyczyn nie znanych podczas odpalania zapalają się różne kontrolki (od ABS, poduszki itd.), kilka razy nawet nie zadziałało wspomaganie kierownicy ale wystarczy auto wyłączyć na kilka minut i ponownie zapalić i wszystko wraca do normy i nikt nie wie dlaczego ;-) Sprawa ma miejsce tylko podczas zimy. Jak jest ciepło wszystko działa jak powinno.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Auto kupiłem sprowadzone z francji i mam je prawie rok. Zaraz po kupnie był wymieniony rozrząd, oleje, filtry. Auto mam prawie rok i nic w nim się nie zepsuło. Ostatnio wymieniłem całe hamulce z przodu (szczęki i klocki) + prawy sworzeń i zapłaciłem za całość z montażem 450zł. Były to wymiany podlegające naturalnemu zużyciu. Koszty regularnego serwisowania mogą wydawać się wysokie bo żeby wszystko ładnie działało pasuje wymieniać olej i filtry co około 10-15 tyś kilometrów ale nie śa to jakieś straszne kwoty. Można się zamknąć w 250 zł spokojnie kupując bardzo dobry olej. Auto w utrzymaniu jest dość tanie, części nie są zbytnio drogie i łatwo dostępne. Trzeba uważać na turbinę i ogólnie silnik żeby obchodzić się z tym jak należy. Generalnie wszystkie naprawy są w wyniku zużycia się niektórych części.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Piotrek