Opinia Citroen Xsara II BREAK EXLUSIVE 1.6 TU5J4 16 V 110KM (benzyna) kombi 2003r., ocena użytkownika (pxn)

Citroen Xsara II BREAK EXLUSIVE 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 TU5J4 16 V 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 127 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 4259

Spalanie

W zimie jednak,na trasie w granicach 8,natomiast w mieście w granicach 9,podczas ostatnich mrozów,gdy temperatura wzrasta powyżej 0 wszystko wraca do normy.
benzyna
gaz
Miasto
7.40
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tylna belka-specyfika starszych modeli Citroena,jeśli się na tym nie znasz,koniecznie przed zakupem jedź do serwisu,regeneracja belki to 1500,siada mniej więcej co 160 000 km,ale na to nie ma reguły.Wszystko zależy od warunków drogowych.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Użytkuję się normalnie,polecam okresowe smarowanie wkładek zamków i ograniczników drzwi,jeśli tego nie zrobimy to w przypadku awarii centralnego zamka zmuszeni będziemy odstawić samochód na parking strzeżony,bo go nie zamkniemy.Smarowanie wkładek zmniejsza zużycie grota kluczyka.Ci którzy wymieniają wkładki lub groty kluczyka na pewno nigdy nie skłonili się do smarowania wkładem zamków i stacyjki.Eksploatacja kochani.Proponuję też po każdej zimie odkręcenie kosza z kołem zapasowym i przesmarowanie śruby mocującej kosz koła zapasowego i oczywiście uzupełnienie ciśnienia.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinny samochód z przeznaczeniem uniwersalnym,idealny dla rodziny 4 osobowej plus bagaż.Dla ludzi uprawiających sporty.Duży bagażnik w wersji BREAK czyli Kombi jest idealny.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Generalnie wszystko w porządku,problemy z parkowaniem na lusterka,wydaje się ,że prawie dojechałeś sąsiada do jego przedniego zderzaka,wysiadasz a tu zonk,masz jeszcze co najmniej metr odległości,konieczny radar cofania.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Skrzynia biegów mało precyzyjna,biegi wchodzą twardo i sztywno,możliwość przyzwyczajenia.Silnik okej,ekonomiczny i bardzo żwawy,poza tym że program sterujący dopuszcza do lekkiego spowolnienia przyspieszania w okolicach 3000 obrotów na drugim biegu.To charakterystyka a nie wada.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

To kompakt z przedłużonym zadem,nie oczekuję tutaj zbyt wiele.To nie C5 czy C4 Picasso,tam po prostu się pływa.Komfort jazdy w tych samochodach przypomina bujanie się w fotelu zestawu kanapowego,po prostu rewelacja.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Tak jak poprzednio opiszę,to typowy przedłużony kompakt,miejsca jest tyle ile w konkurencyjnych modelach.Odnośnie jakości materiałów mogłaby być lepsza,deska rozdzielcza twarda i mocno plastikowa,lekko przypomina mi deskę z DAEWOO LANOSA,ale ma i to zalety.Jest łatwa w czyszczeniu i nie brudzi się tak mocno.Ale to początki futurystycznego dizajnerskiego trendu Citroena.Teraz Citroen to przyszłość.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Problemy mam z ogrzewaniem stóp.Wylot powietrza znajduje się z tunelu środkowego,to beznadziejne rozwiązanie ślimakożernych konstruktorów.Idealnym rozwiązaniem,byłoby zastosowanie kanału wylotowego ciepłego powietrza pod deską rozdzielczą bezpośrednio na nogi.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Podczas jazdy widoczność jest OK.Lusterka zaprojektowane są tak aby uniknąć martwego punktu podczas zmiany pasa ruchu.Jednak podczas wchodzenia w zatokę mam problem z analizą odległości od pojazdu stojącego za mną.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Jedynym problemem to okresowe zawieszenie funkcji fabrycznego radioodtwarzacza,tzn.gaszę silnik i radioodtwarzacz powinien samoczynnie zgasnąć,czasami dzieje się tak ,że wystarczy jeszcze raz zapalić silnik i wzbudzić sieć.Jednak okresowo to nie pomaga i należy wykonać szybki reset modułu BSI przez wyciągnięcie bezpiecznika HS i to pomaga.

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Jest przysłowie,"Kto smaruje ten jedzie" doskonale sprawdza się w przypadku wszystkich marek samochodów.Krótko,jeśli dba się o pojazd i eksploatuje się zgodnie z jego przeznaczenie,stosując się przy tym do zaleceń producenta odnośnie okresowych przeglądów auta,będziesz nim jeździł bez najmniejszych problemów.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Myślałem na temat montażu instalacji gazowej,jednak z powodu niewielkiego spalania odpuściłem temat.Polecam typ silnika TU5J4

Spalanie

autor opinii