Opinia Citroen Berlingo M59 1.6 90KM (olej napędowy) kombi 2006r., ocena użytkownika (tq2)

Citroen Berlingo M59 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 6456

Spalanie

cud, miód i orzeszki. w spokojnej trasie, nie po autostradzie a więc ok90-100 kmh osiągnąłem spalanie na poziomie 4,3 więc rewelacja, w zime po mieście lubi łyknąć między 7 a 8.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeśli chcemy sprawdzić czy przebieg jest faktyczny w środku zwrócić uwagę na kierownice, gałke zmiany biegów i siedzenia jeśli są widocznie 'wysiedziane' oparcie lata luźno tzn ze ma przebieg w okolicach 150-200 lub większy, równiez przy takim przebiegu tylnie koła mogą już zbiegać się do środka, mniej więcej tak /-\ a więc oznacza że auto raczej woziło cięższe rzeczy albo ze juz duzo przejechało. sprawdzić jak wchodzą biegi. mój czterolatek nie ma ani ślada rdzy więc tu nie moge nic doradzić. można zagrzać auto do 95 stopni (co jest czasochłonne przy powiedzmy wiosennej temperaturze, w zimie prawie nie wykonalne) i sprawdzić czy włączy się wentylator chłodnicy, temp. robocza to 80. w moim przypadku sie nie włącza, nie wiem czy to nie będzie jakis feler tych modeli. przegazować troche, sprawdzić czy nie kopci. podjechać do mechanika i za ok 20 zł sprawdzi stan zawieszenia, lepiej wiedziec ile moze nas na dziendobry wykosztować naprawa.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

w sumie to nie trzeba się za bardzo niczym przejmować, pilnować okresowych wymian oleju, filtrów, lać paliwo i jeździć:) raz na jakiś czas sprawdzić bagnet, mimo że jest na desce wskaźnik poziomu oleju lepiej zobaczyć jak jest na prawde.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

w wersji osobowej, rodzinie która często podrozuje, swietne auto na wyjazdy. wersje dostawczą dla mniejszych firm, do przewozenia mniejszych towarów.

Ocena ogólna

Auto dynamiczne, dobre na trasy, troche męczące po mieście, w związku ze średnią skrzynią biegów, źle jezdzi mi sie po krótkich miejskich trasach. Pakowne i to bardzo, ekonomiczne, nawet bym powiedział że bardzo ładne :) w środku też niczego sobie, mimo przebiegu w środku nie widać większego zużycia oprócz gałki biegów i lekko wyślizganej kierownicy. niestety siedzenia przednie sie szybko niszczą i powstają luzy na oparciach ale to chyba potwierdzi kazdy właściciel. Znajdzie sie jeszcze kilka detali które na pewno wpłyneły by negatywnie na ocene auta, no ale nie ma idealnego samochodu.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Mały promień skrętu, zawieszenie dosyć miękkie, troche buja w zakrętach, ale niezle trzyma sie drogi, po wymianie części przedniego zawieszenia (wahacze, łączniki itd.) na najtansze zamienniki wydaje sie jakby gorzej tłumi nierówności, bardziej słychać i czuć. wspomaganie działa ok.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

silnik jest bardzo dobry, mimo 90 koni niezle radzi sobie z masą auta, nawet przy większym załadunku, zbiera już od ok 1800 obrotów, ale wg mnie przełożenia mogłyby być inaczej dobrane czasami jest tak że jedynka to za mało a dwójka już za dużo, albo trójka za dużo a dwójka za mało. silnik pracuje dosyć słyszalnie, natomiast prawie w ogóle nie słychac turbosprężarki, w porównaniu np. do golfa IV w środku jest głośniejszy. jak juz wczesniej pisałem od 1800 obrotów można wyprzedzac na kazdym biegu. po 200000 biegi troche ciężko wchodzą, ale nic na siłe, to nie ferrari tylko w końcu dostawczak.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

zawieszenie miękkie, buja w zakrętach i na nierównościach, na dziurach lubi sobie stuknąć, ale tak jak pisałem, zawieszenie na tanich zamiennikach, w środku troche skrzypi, po takim przebiegu pojawiły sie w środku luzy, trzeszczące plastiki. jeśli chodzi o pozycje za kierownicą to oceniam na 3/10, mimo że fotel dość wygodny ale jak na mój wzrost (185) ciężko dobrać optymalną pozycje za kierownicą. kierownica regulowana tylko góra/dół. nie ma sposobu na ustawienie sie tak aby nogi nie były zbyt zgięte i ręce sięgały do kierownicy. wysuwana kierownica załatwiła by kłopot.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

no i tutaj berlingo wygrywa z wieloma innymi pojazdami. miejsca jest na prawde sporo i mozna nim smialo na wakacje w 4 osoby zabrac nadmiar bagażów.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

przy klimatyzacji w autku mozna nieźle zmarznąć, zimą trzeba jednak troche przejechać zeby sie nagrzało, biegi nawiewu tez dziwne, 1,2,3 prawie takie same a 4 juz wichura, ale da sie przezyc.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

blisko ideału, lusterka jak w ciężarówce, widać od krawężnika po niebo. duża tylnia szyba (w wersji z klapą) plus lusterka i nie trzeba sie praktycznie w ogole odwracac. do przodu tez dobrze (wysoko sie siedzi i nawet maske widac) :)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

nie zauważyłem jakichś problemów więc ocena nie jest zbyt obiektywna. poza tym zepsuł się wentylator chłodnicy przy odpowiednio wysokiej temperaturze, trzeba ratować klimą jak jest upał w korku, wtedy się kręci

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

do 200000 km brak powazniejszych awarii, to co nabieżąco (filtry, oleje, klocki, tarcze), pojedyncze elementy zawieszenia a tak to spokój. powoli zaczyna zblizac sie naprawa tylnej belki skrętnej, no ale to kazdego berlingo dopadnie prędzej czy pozniej

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Po kupnie auta byłem zadowolony z komfortu jazdy po polskich drogach do czasu az wpadlem do dziury zalanej wodą. od tego momentu zaczeło mi cos pukac z prawej strony ale tylko przy skręcie w lewo, na wprost było dalej ok. po wizycie u mechanika stwierdziłem ze przebieg juz duzy i moznaby sie zająć wymianą przodu, więc wymieniłem wahacze, łączniki, drążki, łożysko itd. w znajomej hurtowni zamówiłem najtańsze zamienniki, razem z robocizną wyszło ok 800-900 zł. nic juz nie puka, gorzej tłumi nierówności, więc nie polecam tych najtańszych części.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie, pakowność, dynamika, komfort.

Inne

autor opinii